cookiesDisabledBanner_Text Meer informatie over cookies
BMW maakt gebruik van cookies.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn maken de websites van BMW gebruik van cookies. BMW onderscheidt functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, het tonen van video's, het personaliseren van advertenties en het integreren van social media. BMW slaat geen persoonlijke gegevens op. Instellingen aanpassen

BMW TWINPOWER
TURBO MOTOREN.

Efficiëntie en rijplezier zijn onze drijvende kracht.

Innovatieve benzine- en dieselmotoren met BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo technologie vormen de kern van elke BMW. Ze combineren de nieuwste injectiesystemen, een geheel variabele vermogensregeling en innovatieve turboladertechnologie.

HET BMW EFFICIENT DYNAMICS MOTORENGAMMA.

Benzine of diesel, met drie, vier of zes cilinders – de motoren van het BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket maatregelen voor reductie van brandstofverbruik en emissie bij gelijktijdige toename van rijdynamiek. Het doel op lange termijn is volledig emissieloze mobiliteit. Bekijk ook de Product Genius uitlegvideo.
Meer lezen
motorengamma maken een duidelijk temperamentvollere krachtontplooiing en een directe respons al bij lage toerentallen mogelijk, maar zijn daarnaast ook zuinig en emissiearm. Daarmee staan ze garant voor nog meer efficiency, dynamiek – en rijplezier.
Ontdek meer over de BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo motoren

BMW TwinPower Turbo benzinemotoren

BMW TwinPower Turbo dieselmotoren

TWEE DISCIPLINES. ÉÉN KAMPIOEN.


Nog betere prestaties, nog lager verbruik: de M TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn
benzinemotor.

BMW M4 Coupé: brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 8,8 [8,3],
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 204 [194]

Ongelooflijk sterk. Ongelooflijk efficiënt.

De M Performance TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo 6-cilinder-in-lijn dieselmotor

Dieselmotor

Dynamisch, gecultiveerd, uiterst zuinig – BMW dieselmotoren overtuigen in tal van opzichten.
Meer lezen
combineert common rail-inspuiting en drietraps turbodrukvulling met een variabele turbinegeometrie. Kenmerkend voor deze unieke krachtbron zijn de bijzonder directe respons, het hoge koppel vanaf lage toerentallen en het brede optimale toerentalbereik.
BMW M550d xDrive

xDrive

BMW's vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht afhankelijk van de rijsituatie en overtuigt door optimale tractie en dynamiek in elke rijsituatie.
Meer lezen
: brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 6,2
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 162
 

ALTIJD EEN VERSNELLING VOORUIT.

Hij maakt een perfecte krachtontplooiing mogelijk, verlaagt het brandstofverbruik en laat sportiviteit en dynamiek toenemen: de vooruitziende 8-traps Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een BMW automatische transmissie direct in een handgeschakelde.
Meer lezen
transmissie.

8-traps Steptronic Sport transmissie.

In 4,8 seconden van nul naar honderd.
In 4,8 seconden van nul naar honderd.
Ervaar het in de video over Launch Control in de BMW 2 Serie Coupé.
De 8-traps Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een BMW automatische transmissie direct in een handgeschakelde.
Meer lezen
Sport transmissie biedt duidelijk meer schakel- en rijcomfort door kleinere overbrengingsverhoudingen en geminimaliseerde toerentalsprongen. Zo wordt het hoogste comfort gecombineerd met indrukwekkende dynamiek en een gereduceerd brandstofverbruik. En met Launch Control inspireert uw BMW zowel in beweging als bij versnellen vanuit stilstand. Het toverwoord: maximale acceleratie. De DSC

Dynamische Stabiliteits Controle

De Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) garandeert de rijstabiliteit bij aangedreven wielen – vrij rollend, afgeremd of met slippende koppeling.
Meer lezen
-toets even indrukken, de transmissiehendel in de stand 'S', de rem ingedrukt en het gaspedaal tot kickdown intrappen – wie nu het rempedaal loslaat, voelt wat koppel betekent. En hoe het aanvoelt als tranen van vreugde horizontaal over uw gezicht lopen.

BMW BLUE PERFORMANCE.

Rijd in een van de schoonste dieselauto's ter wereld. Want dankzij de BMW BluePerformance technologie kunnen de emissies van de dieselaandrijving nog verder worden gereduceerd. Naast technologieën als dieselpartikelfilter

Dieselpartikelfilter

Milieuvriendelijk, onderhoudsvrij en energiebesparend – BMW dieselpartikelfilters zorgen voor een betrouwbare zuivering van alle uitlaatgassen en voldoen aan de EU4-emissienormen.
Meer lezen
en oxidatiekatalysator zorgt een NOx-opslagkatalysator voor verdere verlaging van het stikstofgehalte in de uitlaatgassen. Dit heeft echter geen invloed op de eigenlijke verbranding, waardoor de hoge efficiency van de dieselmotor

Dieselmotor

Dynamisch, gecultiveerd, uiterst zuinig – BMW dieselmotoren overtuigen in tal van opzichten.
Meer lezen
behouden blijft.
Bij een aantal modellen wordt een andere variant op het afbreken van stikstofoxide toegepast: de SCR-katalysator (SCR = Selective Catalytic Reduction) met AdBlue®-injectie. Daarbij veroorzaakt de inspuiting van de AdBlue®-oplossing een chemische reactie die de emissie van stikstofoxide aanzienlijk reduceert.

Brandstofverbruik en CO2-emissie

BMW i8:
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 49
Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9
Aangegeven zijn de waarden voor de uitvoering met standaardtransmissie, met tussen haakjes de waarden voor de uitvoering met optioneel leverbare transmissie (indien beschikbaar). 
De waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie zijn afhankelijk van de gekozen uitrusting, bijvoorbeeld bredere wielen/banden. 
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
 
 
Schakel visuele effecten uitSchakel visuele effecten in