cookiesDisabledBanner_Text Meer informatie over cookies
BMW maakt gebruik van cookies.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn maken de websites van BMW gebruik van cookies. BMW onderscheidt functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, het tonen van video's, het personaliseren van advertenties en het integreren van social media. BMW slaat geen persoonlijke gegevens op. Instellingen aanpassen
354Artikelen
Artikelen weergeven:

De prijs van de nieuwe BMW M4 CS. Corporate nieuws / 18-mei-2017

Onlangs presenteerde BMW M GmbH de nieuwe BMW M4 CS, een exclusieve uitvoering in beperkte oplage van de M4 die het gat opvult tussen de BMW M4 Coupé met M Competition Pack en de op circuitgebruik gerichte BMW M4 GTS.Nu is ook de consumentenadviesprijs bekend: €147.309.

De prijs van de nieuwe BMW M4 CS.

Onlangs presenteerde BMW M GmbH de nieuwe BMW M4 CS. Nu is ook de consumentenadviesprijs bekend: €147.309. De BMW M4 CS is een exclusieve uitvoering in beperkte oplage van de M4 die het gat opvult tussen de BMW M4 Coupé met M Competition Pack en de op circuitgebruik gerichte BMW M4 GTS. Met zijn sportieve karakter en uitstraling zet de BMW M4 CS de lange traditie van speciale BMW M uitvoeringen voort die in 1988 begon met de BMW M3 Evolution (E30). De BMW M4 CS gaat in juli in productie in de fabriek in München, de bakermat van BMW, en er komen twintig exemplaren naar Nederland.
Highlights.
  • De nieuwe BMW M4 CS (gecombineerd brandstofverbruik 8,4 l/100 km*, CO2-emissie gecombineerd 197 g/km*) vult het gat tussen de BMW M4 met M Competition Pack en de compromisloze BMW M4 GTS.
  • De BMW M4 CS, een speciale uitvoering door BMW M GmbH, wordt in beperkte aantallen geproduceerd van 2017 tot en met 2019.
  • Twintig exemplaren komen er naar Nederland.
  • Met de BMW M4 CS introduceert BMW M GmbH ook een nieuwe naamgeving voor zijn modellen. Een stap boven de standaard M-modellen staan de Competition-versies, met een hoger prestatieniveau. De volgende stap vormen de speciale CS-uitvoeringen, met nog betere prestaties. Helemaal bovenaan het gamma staan de modellen die duidelijk zijn gericht op race-activiteiten op het circuit, maar die ook zijn toegelaten voor gebruik op de openbare weg.
  • De BMW M4 CS is voorzien van de zescilinder-in-lijn benzinemotor met BMW M TwinPower

    BMW TwinPower Turbo technologie

    Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
    Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
    Meer lezen
    Turbo techniek die zijn potentieel al in de bestaande BMW M4 modellen heeft bewezen. De motor is standaard gekoppeld aan de BMW M Double Clutch Transmission (M DCT) met zeven versnellingen.
  • Het vermogen van de motor in de BMW M4 CS is verhoogd tot 338 kW (460 pk). Dat is 7 kW (10 pk) meer dan in de BMW M4 met M Competition Pack. Het maximumkoppel bedraagt 600 Nm (50 Nm meer). Het brandstofverbruik en de CO2-emissie zijn gelijk aan die van de BMW M4 Coupé met DCT: gecombineerd brandstofverbruik 8,4 l/100 km*; CO2-emissie gecombineerd 197 g/km*.
  • De BMW M4 CS sprint in slechts 3,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 280 km/u.
  • De BMW M4 CS is uitgerust met een onderstel dat nog meer op sportiviteit is gericht, om nog betere prestaties te leveren.
  • Net als de andere BMW M4 modellen is ook de BMW M4 CS fijngeslepen op de Nordschleife van de Nürburgring. Zijn beste rondetijd is 7 minuten en 38 seconden.
  • Een van de belangrijkste ingrediënten van het bijzonder dynamische karakter van de BMW M4 CS is de rigoureuze toepassing van lichtgewicht design. De motorkap, het dak, de splitter onder de voorzijde, de rand van de achterspoiler, de diffuser onder de achterzijde en zelfs de eendelige aandrijfas zijn vervaardigd van met koolstofvezel versterkt plastic (CFRP). Daardoor weegt de auto slechts 1.580 kilogram rijklaar.
  • Ook het gewicht van de portierbekleding is minimaal en bestaat uit samengeperste natuurlijke vezels met een oppervlakte in stijlvolle carbon-look. De lichtgewicht deurgrepen in de vorm van een lus accentueren het sportieve karakter van de 
    BMW M4 CS.
  • De frontsplitter en de rand van de spoiler op de kofferdeksel zijn nieuw ontworpen en reduceren lift.
  • De BMW M4 CS is standaard uitgerust met M compound remmen, voorzien van blauw gelakte remklauwen. De voorremmen zijn voorzien van vier zuigers, de achterremmen van twee zuigers. Optioneel zijn koolstof-keramische M remmen met goudkleurig geanodiseerde remklauwen met zes zuigers vóór en vier achter.
  • Een nieuw lichtmetalen wiel in DTM-design is speciaal voor de BMW M4 CS ontwikkeld. Deze is uitgevoerd in Orbit Grey en is er in de maten 9x19 inch vóór en 10x20 inch achter. Rond de tienspaakswielen zijn standaard Michelin Cup-banden gemonteerd in de maten 265/35 R 19 vóór en 285/30 R20 achter. Deze banden zijn goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Banden met een grotere wanghoogte zijn optioneel te bestellen.
  • De sportuitlaat met vier eindpijpen – elk met een diameter van 80 mm – zijn gelijk aan die van de BMW M4 met M Competition Pack. De vier sierstukken van de uitlaat zijn vervaardigd van roestvrij staal en voorzien van het M-logo.
  • Er zijn twee nieuwe, exclusieve kleuren leverbaar voor de BMW M4 CS: San Marino Blue metallic en Lime Rock Grey metallic. De BMW M4 CS kan echter ook worden besteld in de kleuren Alpine White en Sapphire Black metallic.
  • Het interieur van de BMW M4 CS valt op door de verfijnd sportieve combinatie van Alcantara- en lederen bekleding. De middenconsole is van een lichtgewicht design en is bekleed met stijlvol Alcantara, net als overigens de sierstrips in het interieur. De manchet van de handrem is vervaardigd van Alcantara en afgewerkt met contrasterend stikwerk.
  • Het optioneel met Alcantara beklede M sportstuur biedt bijzonder veel grip en is uitgevoerd in antracietkleurig Alcantara, geheel in de traditie van M.
  • Speciale lichtgewicht M sportstoelen, bekleed met exclusief Merino-leder en Alcantara en voorzien van een verlichte BMW M badge in de rugleuning, accentueren het sportieve karakter van de BMW M4 CS.
  • De BMW M4 CS is als enige BMW naast de M4 GTS uitgerust met achterlichten met futuristische OLED-techniek (Organic Light Emitting Diode) die zorgt voor een 3D-effect.
  • Standaardvoorzieningen die zijn gericht op het rijcomfort in de BMW M4 CS zijn onder meer het BMW Navigation systeem Professional, automatische climate control en de automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels. Optioneel zijn adaptieve LED-koplampen met BMW Selective Beam – een grootlichtassistent

    Grootlichtassistent

    De grootlichtassistent herkent vroegtijdig andere verkeersdeelnemers en schakelt al naar gelang de verkeerssituatie automatisch het grootlicht uit en in, en verhoogt zo het comfort en de veiligheid bij rijden in het donker.
    Meer lezen
    die verblinding van tegenliggers voorkomt.
  • Hoogglanzende BMW Individual Shadow Line-afwerking met uitgebreide voorzieningen.
  • De BMW M4 CS is een speciale uitvoering, die in beperkte oplage wordt geproduceerd naast de BMW M4 Coupé. De productie vindt plaats in de fabriek in BMW’s bakermat, München. De start van de productie staat gepland voor juli 2017.

Technische gegevens BMW M4 CS
  • Zescilinder-in-lijn benzinemotor met BMW M TwinPower

    BMW TwinPower Turbo technologie

    Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
    Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
    Meer lezen
    Turbo techniek, met twee mono-scroll turbocompressors, High Precision Injection

    High Precision Injection

    Het innovatieve BMW High Precision Injection zorgt voor efficiënte verbranding en verbetert tegelijk het motorvermogen.
    Meer lezen
    , VALVETRONIC

    Valvetronic

    Volledige vermogensontplooiing – de variabele klepsturing Valvetronic verbetert de dynamiek en draai-eigenschappen van BMW motoren en verlaagt het verbruik.
    Meer lezen
    (variabele kleplichthoogte) en Dubbele VANOS (variabele nokkenastiming)
  • Cilinderinhoud: 2.979 cm3
  • Vermogen: 338 kW (460 pk) bij 6.250 toeren per minuut
  • Maximumkoppel: 600 Nm bij 4.000-5.380 toeren per minuut
  • Acceleratie 0-100 km/u: 3,9 seconden
  • Topsnelheid: 280 km/u (elektronisch begrensd)
  • Bandstofverbruik gecombineerd: 8,4 l/100 km*
  • CO2-emissie gecombineerd: 197 g/km*, emissienorm Euro6

*Brandstofverbruik en CO2-emissie onder voorbehoud. Berekend volgens EU-testcyclus en afhankelijk van bandenmaat

De nieuwe BMW M5 met M xDrive. Corporate nieuws / 17-mei-2017

Het innovatieve M xDrive aandrijfsysteem verbetert de wendbaarheid en aandrijving van de nieuwe BMW M5 (gecombineerd brandstofverbruik: 10.5l/100 km, gecombineerde CO2 uitstoot 241 g/km). Op deze manier kunnen zijn chauffeurs de buitengewone prestaties nog beter ervaren. Bijgaand het volledige, Engelstalige persbericht.

De nieuwe BMW M5 met M xDrive.


Sterke verkoopgroei voor BMW Group in april. Corporate nieuws / 12-mei-2017

192.494 voertuigen wereldwijd geleverd in april, een stijging van 7,4% +++ BMW verkoop steeg met 9,4% tot 164.641 +++ De totale year-to-date verkoop van BMW Group komt op 779.736 uit, een plus van 5,8% +++ Meer dan 25.000 geëlektrificeerde modellen verkocht, een stijging van 82,7% +++ Bijgaand het volledige, Engelstalige persbericht.


Sterke verkoopgroei voor BMW Group in april.


De vernieuwde BMW 1 Serie. Product nieuws / 11-mei-2017

Nieuwe Edition uitvoeringen, een verbeterd premium interieur, meer connectiviteitsdiensten en de nieuwste generatie van het iDrive bedieningsconcept, dat zijn in hoofdlijnen de kenmerken van de vernieuwde BMW 1 Serie.

De vernieuwde BMW 1 Serie.

  • Nieuwe editie van sportiefste auto in premium compacte segment verschijnt in juli in drie- en vijfdeurs versies. Nieuw hoofdstuk in succesverhaal van BMW 1 Serie – van de laatste modelgeneratie zijn tussen 2011 en 2017 bijna een miljoen exemplaren verkocht, waarvan ongeveer 70% in Europa. Belangrijkste markten zijn Duitsland, Groot-Brittannië en China.
  • Nieuwe speciale uitvoeringen vanaf september leverbaar: Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow en BMW M140i Edition Shadow accentueren sportieve maar tegelijk ook elegante uitstraling met geheel zwarte grille, zwarte inzetten in LED-koplampen en donkergetinte LED-achterlichten.
  • Nieuwe carrosseriekleuren – Sunset Orange en Seaside Blue – voor nog meer aantrekkingskracht. Vijf nieuwe sets lichtmetalen wielen (17- en 18-inch) voor een extra sportief accent.
  • Geheel nieuw dashboard is meer op bestuurder gericht en zorgt voor ruimtelijker effect. Exclusieve materialen en nieuwe optionele Cognac Dakota lederen bekleding geven interieur nog meer klasse.
  • Innovatief bedieningsconcept met nieuwste generatie iDrive

    iDrive

    Al het essentiële in de hand: het iDrive systeem van BMW geeft de bestuurder volledige controle over veel functies van zijn auto. En vergt daarvoor slechts minimale aandacht.

    Meer lezen
    . Optioneel navigatiesysteem Professional

    Navigatiesysteem Professional.

    Het navigatiesysteem Professional biedt bestuurders talrijke functies voor navigatie, office en multimedia. Het design ervan is volledig in 3D ontwikkeld en heeft een innovatieve interface.
    Meer lezen
    met 8,8-inch display, spraakbesturing en iDrive

    iDrive

    Al het essentiële in de hand: het iDrive systeem van BMW geeft de bestuurder volledige controle over veel functies van zijn auto. En vergt daarvoor slechts minimale aandacht.

    Meer lezen
    -controller

    Controller

    Met de centrale iDrive Controller heeft u alle iDrive functies van uw BMW altijd in de hand.
    Meer lezen
    met aanrakingsgevoelig oppervlak.
  • BMW ConnectedDrive

    BMW ConnectedDrive

    BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
    Meer lezen
    Services bieden ongekend hoog niveau van connectiviteit. Nieuwe BMW 1 Serie leverbaar met Real Time Traffic Information

    Real Time Traffic Information.

    Met Real Time Traffic Information (RTTI) beschikt u op elk moment over actuele verkeersinformatie. Nauwkeurige gegevens over locatie en duur van de verkeershinder worden nagenoeg in real-time overgedragen.
    Meer lezen
    (RTTI) met waarschuwingsfunctie voor gevaar, toegang tot auto via Remote Services en geïntegreerde Microsoft Exchange-functie om e-mails te delen, agenda en contactgegevens bij te houden. Smartphone-integratie via Apple CarPlay, inductieladen en wifi-hotspot voor maximaal tien apparaten (optioneel).
  • Breed gamma krachtige en efficiënte motoren. Drie-, vier- en zescilinder benzinemotoren en moderne drie- en viercilinder diesels. Vermogens lopen uiteen van 70 kW (95 pk) in BMW 114d tot 250 kW (340 pk) in BMW M140i. Gecombineerd verbruik 3,4-7,8 l/100 km en gecombineerde CO2-emissies 89-179 g/km.
  • Achterwielaandrijving (uniek in dit segment) zorgt voor perfecte rijdynamiek. Intelligente BMW xDrive

    xDrive

    BMW's vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht afhankelijk van de rijsituatie en overtuigt door optimale tractie en dynamiek in elke rijsituatie.
    Meer lezen
    vierwielaandrijving optioneel.

De vernieuwde BMW 2 Serie Coupé en Cabrio. Corporate nieuws / 11-mei-2017

De BMW 2 Serie Coupé en BMW 2 Serie Cabrio zetten hun succes voort met een gewijzigd front, nieuwe LED-koplampen (standaard), een opgewaardeerd interieur en nieuwe connectiviteitsdiensten.

De vernieuwde BMW 2 Serie Coupé en Cabrio.

  • Nieuwe versie van sportiefste coupé en cabriolet in het premium compacte segment, marktintroductie in juli 2017. BMW heeft sinds 2014 al meer dan 140.000 exemplaren van de BMW 2 Serie Coupé en BMW 2 Serie Cabrio verkocht. De grootste markten zijn de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Duitsland.
  • Nieuw vormgegeven voorzijde, met bredere luchtinlaten en prominentere niervormige grille zorgen voor een nog sportievere en tegelijk elegantere uitstraling. Daaraan draagt ook de verlichting bij – standaard zijn bi-LED-koplampen en -achterlichten. Optioneel zijn adaptieve full-LED-koplampen leverbaar die met hun opvallende lichtsignatuur de dynamische en technisch hoogstaande uitstraling van de voorzijde extra accentueren. De dubbele ringvormige koplampen zijn nu meer zeskantig.
  • Drie nieuwe carrosseriekleuren – Sunset Orange, Seaside Blue en Mediterranblau – geven nieuwe BMW 2 Serie Coupé en BMW 2 Serie Cabrio nog opvallender uiterlijk. Vier sets lichtmetalen wielen van nieuw design (17- en 18-inch) vergroten de mogelijkheden van personaliseren.
  • Geheel nieuw dashboard, dat meer op de bestuurder is gericht, zorgt voor een ruimtelijker effect. Exclusieve materialen en nieuwe stoffen en lederen stoelbekleding verlenen interieur nog meer klasse.
  • Innovatief bedieningsconcept met nieuwste generatie iDrive

    iDrive

    Al het essentiële in de hand: het iDrive systeem van BMW geeft de bestuurder volledige controle over veel functies van zijn auto. En vergt daarvoor slechts minimale aandacht.

    Meer lezen
    . Optioneel navigatiesysteem Professional

    Navigatiesysteem Professional.

    Het navigatiesysteem Professional biedt bestuurders talrijke functies voor navigatie, office en multimedia. Het design ervan is volledig in 3D ontwikkeld en heeft een innovatieve interface.
    Meer lezen
    met 8,8-inch touchscreen, spraakbesturing en iDrive

    iDrive

    Al het essentiële in de hand: het iDrive systeem van BMW geeft de bestuurder volledige controle over veel functies van zijn auto. En vergt daarvoor slechts minimale aandacht.

    Meer lezen
    -controller

    Controller

    Met de centrale iDrive Controller heeft u alle iDrive functies van uw BMW altijd in de hand.
    Meer lezen
    met aanrakingsgevoelig oppervlak.
  • BMW ConnectedDrive

    BMW ConnectedDrive

    BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
    Meer lezen
    Services bieden ongekend hoog niveau van connectiviteit. Real Time Traffic Information

    Real Time Traffic Information.

    Met Real Time Traffic Information (RTTI) beschikt u op elk moment over actuele verkeersinformatie. Nauwkeurige gegevens over locatie en duur van de verkeershinder worden nagenoeg in real-time overgedragen.
    Meer lezen
    (RTTI) met waarschuwingsfunctie voor gevaar, toegang tot auto via Remote Services en geïntegreerde Microsoft Exchange-functie om e-mails te delen, agenda en contactgegevens bij te houden. Apple CarPlay maakt Smartphone-integratie mogelijk. De BMW 2 Serie Coupé en BMW 2 Serie Cabrio bieden mogelijkheid tot inductieladen van de smartphone en een wifi-hotspot voor maximaal tien apparaten.
  • Breed gamma krachtige en efficiënte motoren. Drie-, vier- en zescilinder benzinemotoren en moderne viercilinder diesels. Vermogens lopen uiteen van 100 kW (136 pk) in BMW 218i tot 250 kW (340 pk) in BMW M240i. Gecombineerd verbruik 3,8-8,3 l/100 km en gecombineerde CO2-emissies 101-189 g/km*.
  • Achterwielaandrijving (uniek in dit segment) zorgt voor perfecte rijdynamiek. Intelligente BMW xDrive

    xDrive

    BMW's vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht afhankelijk van de rijsituatie en overtuigt door optimale tractie en dynamiek in elke rijsituatie.
    Meer lezen
    vierwielaandrijving optioneel.

Eerste teaser van de BMW 8 Serie Coupe. Corporate nieuws / 11-mei-2017

Een eerste indruk van de BMW 8 Serie Coupe die staat gepland voor volgend jaar. De concept car zal worden getoond op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este op 26 mei 2017.

Eerste teaser van de BMW 8 Serie Coupe.


BMW Group op weg naar emissievrije toekomst. Corporate nieuws / 5-mei-2017

BMW Group investeert al jaren in een emissievrije toekomst met elektrische mobiliteit. Enerzijds met batterijopslagsystemen, zoals bij de BMW i3, anderzijds focust BMW op brandstofcellen. Zo test BMW al enige jaren met een op de BMW 5 Serie GT gebaseerd prototype met BMW eDrive brandstofceltechnologie en in samenwerking met Shell wordt gewerkt aan een nieuw tankconcept voor waterstof.

BMW Group op weg naar emissievrije toekomst.

BMW Group investeert al jaren in een emissievrije toekomst met elektrische mobiliteit. Enerzijds met batterijopslagsystemen, zoals bij de BMW i3, anderzijds focust BMW op brandstofcellen. Zo test BMW al enige jaren met een op de BMW 5 Serie GT gebaseerd prototype met BMW eDrive brandstofceltechnologie en in samenwerking met Shell wordt gewerkt aan een nieuw tankconcept voor waterstof.
Op de afgelopen Hannover Messe presenteerde BMW met een aantal partners onder het motto NewEnergy-4-Mobility2050 de nieuwe concepten en technologie. Die staan in het teken van energievoorziening voor uitgebreide emissievrije mobiliteit op weg naar 2050.
Vision Zero in elektrische mobiliteit.
BMW Group hanteert een holistische benadering van de toepassing van duurzame methoden en materialen. Bijvoorbeeld: de CO2-emissie die veroorzaakt wordt in de toeleveringsketen, tijdens de productie, het gebruik en de recycling

Recycling

BMW richt zich bij de ontwikkeling, productie en demontage van auto's en onderdelen op duurzame en milieuvriendelijke recyclingconcepten.
Meer lezen
van de BMW i3 is minimaal een derde minder dan die van vergelijkbare conventionele auto’s. De BMW i3 is ook de enige auto ter wereld waarbij het beperken van CO2-emissie in de hele ontwikkelings- en productieketen als uitgangspunt is genomen. Tegelijk bewijst het succes van de BMW i3 – de bestverkochte elektrische auto in zijn segment – dat duurzaamheid niet ten koste hoeft te gaan van het rijplezier en de aantrekkelijkheid van de auto. BMW is erop gebrand om met zijn emissievrije elektrische auto’s – met accu’s of brandstofcel – zijn leidende positie als fabrikant van ’s werelds duurzaamste voertuigen te behouden.
Vooruitstrevende combinatie: BMW eDrive en brandstofceltechnologie.
Het prototype van de brandstofcelauto op basis van de BMW 5 Serie GT combineert emissievrije mobiliteit met sportieve rijkwaliteiten, hoogstaande efficiency, geschiktheid voor lange afstanden en gebruiksgemak doordat waterstof tanken snel en eenvoudig is. De brandstofcel wint elektriciteit uit waterstof; de enige emissie is waterdamp. De elektriciteit dient voor de elektrische aandrijving met een vermogen van 180 kW (245 pk). Een batterij met een nettocapaciteit van ongeveer 1 kWh fungeert daarbij als buffer. Deze batterij is dan ook aanzienlijk kleiner dan exemplaren in batterij-elektrische concepten.
BMW ziet elektrisch aangedreven auto’s met een brandstofcel als een alternatieve emissievrije mobiliteitsoplossing voor de langere termijn, naast batterij-elektrische aandrijfsystemen. BMW werkt aan een veelzijdig gamma aandrijfsystemen die flexibel toepasbaar zijn in uiteenlopende voertuigconcepten, aanpasbaar aan de behoeften van de klant en wettelijke voorschriften.
Samenwerking Designworks en Shell.
Designworks, een dochteronderneming van BMW Group, en oliemaatschappij Shell hebben samen een innovatief tankconcept voor waterstof ontwikkeld waarmee berijders van een brandstofcelauto eenvoudig en snel kunnen tanken. Waterstofauto’s worden een steeds geschikter alternatief vervoermiddel met een lage CO2-emissie voor dagelijks gebruik. Het nieuwe tankconcept zal de doorbraak van waterstofauto’s stimuleren. Designworks is goed ingevoerd in vervoersconcepten voor de toekomst en kreeg van Shell de opdracht om het nieuwe tankconcept te ontwikkelen.
Oasis: een nieuwe tankconcept voor waterstof.
De tankinstallaties voor waterstof die momenteel in gebruik zijn, zijn technisch gebaseerd op installaties voor de levering van conventionele brandstoffen. Om de schone energie van waterstof tot uitdrukking te brengen, ontwikkelde Designworks Oasis: een nieuw tankconcept, met een slanke, verticale vormgeving en een vriendelijke uitstraling – met natuurlijke, duidelijk herkenbare vormen. 
Het design van de tankzuil is eenvoudig, alle mechanische delen zijn zichtbaar. De klant wordt door middel van gidslichten, een uitgebreid informatiescherm en een innovatieve vulslang geholpen bij het tanken van waterstof. De gidslichten geleiden de voertuigen ook door het tankstation en geven aan welke tankzuilen bezet zijn en hoe lang dat nog duurt. Het interactieve informatiescherm geeft beknopte maar toegankelijke informatie over de prijs van waterstof, de benodigde tijd voor tanken, route-informatie en andere informatie over het gebruik van waterstof.
Voor de vulslang ontwikkelde Designworks een nieuwe handgreep en een nieuw ophangsysteem waarmee de klant de vulslang intuïtief en moeiteloos kan gebruiken en weer terughangen. Om tanken nog gemakkelijker te maken, is de vulslang voorzien van een scherm dat aanwijzingen geeft die de gebruiker stap voor stap door het tankproces leiden. Behalve dat het nieuwe concept een nieuwe manier van tanken betekent, straalt het met zijn heldere design en het gebruiksgemak uit dat waterstof de toekomst heeft.

De BMW i3 Carbon Edition, uitsluitend voor Nederland. Corporate nieuws / 5-mei-2017

Exclusieve lakkleur benadrukt innovatief materiaalgebruik. De Carbon Edition is een exclusieve nieuwe uitvoering van de BMW i3. Hij is tijdelijk en uitsluitend in Nederland beschikbaar, in beperkte oplage.

De BMW i3 Carbon Edition, uitsluitend voor Nederland.

De Carbon Edition is een exclusieve nieuwe uitvoering van de BMW i3. Hij is tijdelijk en uitsluitend in Nederland beschikbaar, in beperkte oplage. Dit unieke model is een luxe en complete auto met een exclusieve lakkleur die normaliter niet leverbaar is op de BMW i3: Carbonschwarz. Het sportieve karakter van de BMW i3 wordt onder andere geaccentueerd door de Frozen Grey metallic accenten en de 20-inch wielen met poedercoating, eveneens in Frozen Grey. Verder is het model uitgerust met onder meer lederen bekleding, een elektrisch bediend glazen schuifdak, parkeerassistentie, extra getint glas en een Harman Kardon Hifi-installatie.
De BMW i3 Carbon Edition is beschikbaar vanaf € 53.731 of € 699 per maand op basis van full operational lease

Operational Lease

Wanneer u kiest voor BMW Operational Lease dan kiest u voor zakelijke mobiliteit en gemak. BMW Financial Services neemt u namelijk vrijwel alle zorg uit handen.
Meer lezen
(48 mnd, 15.000 km/jaar, incl. verzekering). De Carbon Edition is uitsluitend beschikbaar als 100% elektrische BMW i3 (94 Ah) op speciale aanvraag via de BMW i Agent.
De volledige inhoud van het pakket is als volgt:
  • Interieurdesign Suite;
  • iPerformance Pakket;
  • 20 inch lichtmetalen i light wielen Dubbelspaak (styling 430) met poedercoating in Frozen Grey;
  • LED-koplampen;
  • Connectivity Pakket;
  • Driving Assistant Plus;
  • Alarmsysteem klasse 3;
  • Parkeerassistentiepakket;
  • Elektrisch bediend, glazen schuif-/kanteldak;
  • Hifi Harman Kardon;
  • Uitgebreide Bluetooth

    Bluetooth

    De Bluetooth-interface van BMW ConnectedDrive integreert mobiele telefoons of smartphones in het intuïtieve weergave- en bedieningsconcept iDrive van de BMW.
    Meer lezen
    telefoonverbinding;
  • Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit;
  • Akoestische voetgangersbescherming;
  • Comfort Access.

Solide start in 2017 voor BMW Group. Corporate nieuws / 4-mei-2017

Significante groei van inkomsten en winst +++ Automotive segment EBIT-marge binnen doelbereik +++ Verkoop van geëlektrificeerde voertuigen verdubbeld +++ Made in Germany: BMW iNEXT wordt geproduceerd in Dingolfing +++ BMW Group bevestigt vooruitzichten voor het volledige jaar 2017 ++ + Krüger: Focus op winstgevendheid en strikte implementatie van strategie NUMBER ONE> NEXT +++

Solide start in 2017 voor BMW Group.


Productie van BMW iNEXT per 2021 in fabriek Dingolfing. Corporate nieuws / 2-mei-2017

Auto’s met verschillende aandrijflijnen worden in de toekomst parallel geproduceerd.

Productie van BMW iNEXT per 2021 in fabriek Dingolfing.

BMW Group breidt haar plannen voor elektrische mobiliteit uit. Dat blijkt uit een bijeenkomst met Ilse Aigner, de minister van Beieren van Economische zaken en Oliver Zipse, lid van de raad van bestuur BMW AG en verantwoordelijk voor productie. “BMW Group is een pionier en innovator van elektrische mobiliteit”, aldus Zipse. “We starten de productie van de volledig elektrische BMW iNEXT in de BMW Group fabriek Dingolfing in 2021. Dit besluit versterkt onze Duitse productielocaties die dankzij hun innovatiecapaciteiten een toonaangevende rol spelen in ons hele productienetwerk. Vooral op het gebied van elektrische mobiliteit willen we maximale systeemexpertise binnen het bedrijf realiseren.”
Alle fabrieken van BMW Group zullen profiteren van de productie- en technologiekennis van Duitse productielocaties. Momenteel produceert BMW op negen locaties wereldwijd al negen geëlektrificeerde modellen, waaronder acht plug-in hybrides. De volledig elektrische BMW i3, die in de BMW Group fabriek Leipzig wordt gebouwd, krijgt in 2019 versterking van de eerste volledig elektrische MINI, een volledig elektrische BMW X3 in 2020 en de BMW iNEXT in 2021. De Dingolfing-fabriek speelt een centrale rol in de productie van componenten zoals hoogspanningsbatterijen en elektromotoren voor deze modellen.
Oliver Zipse: “Het productiesysteem van BMW wordt slim gestructureerd om auto’s met brandstofmotoren, plug-in hybride of volledig elektrische aandrijflijnen parallel te produceren. Dit geeft ons unieke flexibiliteit en plaatst ons wat kosten betreft in een ideale positie.” 
BMW Group fabriek Dingolfing: ‘Competence Center’ voor componenten voor volledig en deels elektrische voertuigen.
De BMW Group productielocaties in Dingolfing en Landshut hebben veel ervaring met elektrische mobiliteit en hypermoderne productiemiddelen en beschikken over speciaal hiervoor opgeleide werknemers. Samen vormen de twee fabrieken het Competence Center van BMW Group voor de productie van hoogspanningsbatterijen en elektromotoren. Dingolfing produceert deze batterijen sinds 2013 voor de BMW i modellen. In de afgelopen jaren zijn er nieuwe productielijnen voor batterijen en elektromotoren voor plug-in hybrides van BMW Group gerealiseerd. Ook de plug-in hybride versies van de BMW 5 Serie en de BMW 7 Serie komen nu uit Dingolfing. Per 2021 start de fabricage van de volledig elektrische BMW iNEXT. Dingolfing wordt daardoor na Leipzig de tweede locatie van de BMW Group die een volledig elektrisch BMW i model produceert.
Dr. Andreas Wendt, hoofd van BMW Group fabriek Dingolfing: “Deze fabriek heeft veel ervaring met het bouwen van complexe producten op grote schaal. Daardoor is het de ideale locatie voor de BMW iNEXT. Met zijn volledig elektrische aandrijflijn, grotere afmetingen en nieuwe technologieën, zoals autonome rijsystemen en digitale connectiviteit, wordt de BMW iNEXT een echt technologisch uithangbord. We zijn trots dat we deze auto hier in Dingolfing gaan bouwen. Dit jaar vieren we BMW’s vijftigste verjaardag in Neder-Beieren. Voor mij geeft de BMW iNEXT duidelijk het begin van een nieuw tijdperk aan én ons voornemen om de komende vijftig jaar net zo succesvol te maken.”
BMW Group heeft tot op heden al meer dan 100 miljoen euro geïnvesteerd in elektrische mobiliteit in de fabriek in Dingolfing. Enkele honderden werknemers in Dingolfing zijn nu al nauw betrokken bij e-mobiliteit. Op de middellange termijn ontstaan nieuwe banen als de productie wordt opgevoerd.
Stefan Schmid, voorzitter van de Ondernemingsraad van de fabriek Dingolfing: “In Dingolfing hebben we al in een vroeg stadium ons geloof uitgesproken in e-mobiliteit en het creëren van duurzame banen. Dat werpt nu zijn vruchten af. De BMW iNEXT waarborgt behoud van werkgelegenheid en technologische kennis, wat ons in staat stelt om de medewerkers goede vooruitzichten voor de toekomst te bieden.” 
Elektrificatie van modelseries beweegt voort.
BMW Group is de derde grootste fabrikant van elektrische voertuigen. In 2016 zijn meer dan 62.000 geëlektrificeerde auto’s afgeleverd, waaronder ruim 25.500 BMW i3’s. Met 2.864 nieuwe voertuigregistraties in 2016 (+26%) was de BMW i3 de meest succesvolle elektrische auto’s in Duitsland.
In het eerste kwartaal van 2017 leverde BMW Group wereldwijd bijna 20.000 geëlektrificeerde auto’s af. Het doel is dit jaar om wereldwijd de 100.000 te bereiken. Rond 2025 verwacht BMW Group dat 15 tot 25% van het verkooptotaal voor rekening van elektrisch aangedreven auto’s komt. Dankzij de hoge flexibiliteit van het productiesysteem kan BMW Group snel reageren op de veranderende marktvraag en indien nodig verschillende aandrijfvormen direct integreren in het productieproces.
Ilka Horstmeier, hoofd van Production Engines en Electrified Powertrain: “Flexibiliteit speelt een sleutelrol in de productie van elektrische aandrijfcomponenten. Ons aanpasbare productiesysteem is responsief en innovatief: indien nodig kunnen we ons productievolume in slechts twaalf maanden tijd verdubbelen en zodoende snel reageren op de groeiende vraag van klanten. Dankzij ons gestandaardiseerde, modulaire systeem voor de eDrive-componenten kunnen we elektromotoren en hoogspanningsbatterijen in verschillende groottes, vormen en capaciteiten produceren. Geheel in lijn met de vraag in individuele verkoopregio’s kunnen we het percentage elektrische aandrijflijnen verhogen.”
BMW Group fabriek Leipzig in het middelpunt van het succesverhaal van BMW i.
Tien jaar geleden begon de ontwikkeling van de eerste volledig elektrische auto van BMW Group onder de noemer project i. BMW Group fabriek Leipzig heeft een beslissende bijdrage geleverd aan deze stap: als de kern van elektrische mobiliteit van BMW Group produceert de fabriek sinds 2013 de BMW i3 en sinds 2014 de BMW i8. Project i vormde het fundament voor de nieuwe productietechnologieën en processen die deze ontwikkeling mogelijk hebben gemaakt. Deze technologische kennis is niet alleen terug te zien in de kwaliteiten van BMW eDrive componenten, maar ook in de flexibele en kwalitatief hoogwaardige productie in Dingolfing.

De nieuwe BMW 530e iPerformance. Product nieuws / 27-apr-2017

Kort na de introductie van de nieuwste generatie van de BMW 5 Serie, lanceert BMW ook een plug-inhybridevariant van ’s werelds succesvolste zakensedan. Deze sportieve BMW 530e iPerformance biedt zowel de van BMW bekende rijdynamiek als de mogelijkheid om lokaal emissievrij elektrisch te rijden. De BMW 530e is sinds eind januari 2017 te bestellen bij de BMW dealer.

De nieuwe BMW 530e iPerformance.

Kort na de introductie van de nieuwste generatie van de BMW 5 Serie, lanceert BMW ook een plug-inhybridevariant van ’s werelds succesvolste zakensedan. Deze sportieve BMW 530e iPerformance biedt zowel de van BMW bekende rijdynamiek als de mogelijkheid om lokaal emissievrij elektrisch te rijden. Een brandstofverbruik van slechts 1,9 l/100 km is mogelijk met een bijbehorende CO2-emissie van 44 g/km*. De BMW 530e is sinds eind januari 2017 te bestellen bij de BMW dealer.
De BMW 530e iPerformance is de innovatiefste auto in zijn klasse, met alle mogelijke rijhulpsystemen van de BMW 5 Serie – in alle rijmodi inclusief eDrive. Ook heeft de BMW 530e iPerformance alle beschikbare comfortverhogende functies en voorzieningen die lange ritten uiterst aangenaam maken. Ook heeft hij nog steeds een buitengewoon grote bagageruimte.
BMW’s vooruitstrevende eDrive-techniek en een BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo benzinemotor vormen de zuinige en krachtige plug-inhybride aandrijflijn, die perfect past bij het efficiënte, soepele en dynamische karakter van de nieuwe BMW 5 Serie. Het iPerformance-label geeft aan dat de kennis van BMW i is toegepast om de aandrijflijn te perfectioneren. 
ISO-certificaat bevestigt milieuvriendelijk karakter.
De iPerformance-badge is te vinden op alle plug-in hybride modellen van BMW en vormt het bewijs dat de technologie van BMW i modellen ook zijn weg vindt naar andere modellen van BMW. De BMW 530e iPerformance is het zesde lid van het groeiende en succesvolle modellenportfolio van iPerformance. Het uitstekende milieuvriendelijke karakter wordt erkend in de vorm van een ISO-certificaat van het inspectiebedrijf TÜV Rheinland.
De complete levensduur van het voertuig – van het winnen van de grondstoffen voor de productie van de auto tot de gebruiks- en recyclingfase – wordt meegenomen in het onderzoek naar de impact op het milieu. Hieruit volgt het ‘global warming potential’, in de vorm van CO2-equivalenten (CO2e). Dit onafhankelijke certificaat volgens de standaarden ISO 14040 en ISO 14044 toont aan dat de milieu-impact van de BMW 530e iPerformance 15 procent kleiner is dan de milieu-impact van de BMW 530i met alleen een verbrandingsmotor. Wanneer alleen hernieuwbare energie wordt gebruikt om de hoogspanningsbatterij op te laden, valt de milieu-impact van het plug-in hybride model zelfs 47 procent lager uit. 

Vermogensafgifte op niveau van verbrandingsmotor met grote cilinderinhoud.
De state-of-the-art elektromotor van het BMW eDrive-systeem heeft een vermogen van 83 kW (113 pk) en 250 Nm koppel. De viercilinder 2,0-liter verbrandingsmotor biedt 135 kW (184 pk) vermogen en 320 Nm koppel. De gemiddelde CO2-emissie bedraagt slechts 44 g/km. Het systeemvermogen en -koppel liggen op 185 kW (252 pk) en 420 Nm. De elektromotor en de verbrandingsmotor leveren beide hun kracht via een achttraps Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een BMW automatische transmissie direct in een handgeschakelde.
Meer lezen
-transmissie aan de achterwielen.
De BMW 530e iPerformance heeft slechts 6,2 seconden nodig voor de sprint vanuit stilstand naar 100 km/u en hij bereikt een topsnelheid van 235 km/u. In de praktijk bedraagt de actieradius tot wel 650 kilometer en puur elektrisch is het bereik 50 kilometer bij snelheden tot 140 km/u.
De elektromotor is vóór de transmissie geplaatst, zodat het vermogen ook in volledig elektrische rijmodus via de transmissie naar de achterwielen gaat. Daardoor is een koppelomvormer overbodig, wat grotendeels het extra gewicht van de elektromotor compenseert. 
Unieke oplaadinnovaties voor de hogespanningsbatterij: de BMW Digital Charging Service en BMW Wireless Charging.
De hogespanningsbatterij is opgebouwd uit lithium-ion-cellen met een gezamenlijke capaciteit van 9,2 kWh. Het pakket is ondergebracht onder de achterbank en voorzien van een geïntegreerd koelcircuit. Opladen kan binnen vijf uur aan een standaard stopcontact thuis. Met een BMW i Wallbox (3,7 kWh laadcapaciteit) bedraagt de oplaadtijd slechts drie uur. Door de plaatsing van de batterij onder de achterbank heeft de BMW 530e iPerformance maar liefst 420 liter bagageruimte en een vlakke laadvloer. 
Digital Charging Service (DCS).
Met Digital Charging Service (DCS) is BMW i de eerste autofabrikant die een intelligente service voor duurzaam en voordelig laden aanbiedt. DCS is een voorspellende, duurzame en geldbesparende laadoplossing voor (deels) elektrische BMW’s. DCS valt onder 360oELECTRIC dat intelligente producten en diensten behelst ter ondersteuning van elektrische mobiliteit.
Vanaf april 2017 is deze nieuwe dienst beschikbaar in Nederland en Duitsland – die lopen immers voorop als het gaat om elektrische mobiliteit, maar nog dit jaar volgen andere landen. DCS is uniek vanwege een aantal kenmerken. Dankzij een intelligent algoritme wordt de BEV (Battery Electric Vehicle) of PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) automatisch opgeladen in daluren, conform de laagste energieprijzen. Daarnaast kan de dienst gekoppeld worden aan bijvoorbeeld eigen zonnepanelen, waardoor de auto automatisch laadt op het moment dat er zonne-energie wordt opgewekt. Een gebruikelijk aantal van twaalf zonnepanelen levert jaarlijks zo’n 3.000 kWh op en dus voor ongeveer €600 aan stroom. Bovendien kan DCS op basis van de weersverwachting voorspellen hoeveel stroom de zonnecellen kunnen leveren.
DCS is standaard op elk nieuw BMW i en iPerformance model en is het eerste jaar gratis. De service kan verlengd worden voor €50 per jaar (dit is ook het bedrag voor BMW-klanten die de dienst achteraf willen aanschaffen), maar de besparing van de dienst weegt op tegen de kosten.
DCS voert het laadproces volledig autonoom uit. De intelligente laadsoftware analyseert automatisch het energieverbruikspatroon van de klant en kiest de voor het laadproces gunstigste periodes en energiebronnen. De laadtijd wordt automatisch aangepast en het systeem houdt rekening met de ingestelde vertrektijd zodat de batterij volledig geladen is en het interieur verwarmd of gekoeld op het moment dat de berijder instapt. Het algoritme leert bovendien van het gebruik waardoor het laadprogramma steeds efficiënter wordt. De gebruiker kan overigens ook kiezen om zijn auto ‘onmiddellijk’ te laden via de BMW Connected

BMW Connected.

Met de gratis BMW Connected app kunt u verschillende programma’s op het Control Display bekijken of beluisteren middels de text-to-speech functie.
Meer lezen
App. 
Flexibele tarieven van groene energie.
De unieke laadservice is voorlopig voorbehouden aan BMW i en BMW iPerformance auto’s, de volledig elektrische en PHEV modellen van BMW. Later komt de service ook beschikbaar voor voertuigen van andere merken. De service gaat in eerste instantie alleen van start in Nederland en Duitsland. Een belangrijk verschil is dat DCS in Nederland ook rekening houdt met flexibele tarieven van groene energie bij een groot aanbod, bijvoorbeeld bij extreme zonneschijn of langdurig harde wind.
DCS kan zo de laadkosten aanzienlijk laten dalen. In samenwerking met energieleverancier Eneco, en voor de technologische spin-off Jedlix, worden speciale tarieven aangeboden. Bij andere aanbieders geldt alleen dag- en nachttarief. Indien ENECO de energie levert, is er met het intelligente laadsysteem bovendien geld terug te verdienen (€ 120 per jaar). DCS geeft tevens een overzicht van de laadprocessen, zodat duidelijk wordt hoeveel kWh elektriciteit is geladen, wat de kosten en de besparingen zijn en wat het aandeel zonne-energie is. Deze informatie kan ook geëxporteerd worden. 
Persoonlijk laadportal.
De BMW Digital Charging Service is onderdeel van 360 ELECTRIC en is het eerste jaar gratis. Na het eerste jaar is DCS beschikbaar via de ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
Meer lezen
Store, aanvankelijk alleen in Nederland. Meer informatie is te vinden op www.charging.bmwgroup.com. Klanten van BMW i kunnen de service eenvoudig activeren in hun BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
Meer lezen
portal. DCS dient eenmalig geconfigureerd te worden, waarna de gebruiker in zijn of haar persoonlijke portal toegang krijgt tot uitgebreide informatie, bijvoorbeeld over het aantal aangesloten auto’s en wallboxen, laadplannen en de opbrengsten en besparingen.
De BMW Digital Charging Service is gebaseerd op twee kernfuncties: geoptimaliseerd opladen op kostefficiënte momenten en het gebruik van zonne-energie. Met tarief-geoptimaliseerd laden past het laadplan zich aan het elektriciteitstarief van de klant aan, zodat het laadproces altijd zo voordelig mogelijk uitpakt. Als de klant een BMW Wallbox Connect heeft, wordt voorrang gegeven aan stroom opgewerkt uit de zonne-energie-installatie van het huis. Hiervoor gebruikt het systeem outputdata en actuele weersinformatie om de hoeveelheid lokaal gegenereerde zonne-energie te voorspellen. Zodra deze installatie is geplaatst kan deze informatie ook gebruikt worden om te bepalen hoeveel zonne-energie er niet gebruikt wordt. 
BMW Wireless Charging.
BMW Wireless Charging voor de hoogspanningsbatterij wordt in 2018 optioneel verkrijgbaar voor de nieuwe BMW 530e iPerformance. Deze technologie maakt het mogelijk om de batterij op te laden, zonder gebruik te maken van laadkabels. Het systeem is al eerder in prototypevorm gepresenteerd door BMW, maar wordt nu werkelijkheid. Het systeem bestaat uit een basisstation met geïntegreerde primaire spoel die bijvoorbeeld in de garage geplaatst kan worden, maar ook in de buitenlucht. De tweede spoel is geplaatst aan de onderzijde van het voertuig. Wanneer de twee spoelen zich boven elkaar bevinden ontstaat ertussen een wisselend magneetveld. Zodoende is draadloos opladen mogelijk met een laadsnelheid van 3,2 kW. De totale oplaadtijd van deze zeer gebruiksvriendelijke laadmethode bedraagt ongeveer 3,5 uur. 
Discreet onderscheidend, zowel binnen als buiten.
Een aantal discrete uiterlijke accenten verwijzen naar de vooruitstrevende aandrijftechniek van de BMW 530e iPerformance. Blauwe lamellen in de niervormige grille, blauwe naafdoppen, de laadaansluiting tussen de wielkast en de A-stijl aan de bestuurderskant, de eDrive-logo’s op de C-stijlen en de 530e-badge op de kofferdeksel zijn de opvallendste herkenningspunten van de plug-inhybridevariant. Naar wens wordt de auto zonder de blauwe elementen geleverd. Bij het openen van een portier, verschijnt op de blauw verlichte dorpelpanelen de tekst ‘eDrive’. De BMW 530e iPerformance is verder voorzien van een eDrive-knop in de middenconsole en specifiek voor deze modelvariant ontworpen displays in het instrumentenpaneel en in het centrale informatiescherm. 
BMW eDrive past zich aan en anticipeert.
Met de Driving Experience Control

Driving Experience Control

Hiermee kan de afstemming van diverse componenten, zoals gaspedaal en stuurbekrachtiging, worden beïnvloed. 
Meer lezen
-knop is te kiezen uit rijmodi Sport, Comfort en Eco Pro. Met de eDrive-knop is de werking van het hybridesysteem nog preciezer aan de omstandigheden aanpassen via de keuzemogelijkheden Auto eDrive, Max eDrive en Battery Control.
Auto eDrive zorgt ervoor dat de elektro- en verbrandingsmotoren optimaal samenwerken, tot een snelheid van 90 km/u. Dit is de standaardinstelling als de auto wordt gestart. In de rijmodus  Max eDrive is de BMW 530e iPerformance volledig elektrisch aangedreven. Dan gebruikt het systeem het volle vermogen van de elektromotor en kan de elektrische topsnelheid van 140 km/u worden bereikt. Bij het volledig indrukken van het gaspedaal (kickdown) springt de verbrandingsmotor bij voor een extra dosis kracht, bijvoorbeeld voor een inhaalmanoeuvre.
Met de Battery Control-modus is handmatig het laadniveau voor de batterij in te stellen op waarden van 30 tot 100% capaciteit. Het batterijmanagement behoudt de ingestelde capaciteit door bijvoorbeeld bij het rijden op de snelweg bij te laden, zodat in de stad zoveel mogelijk elektrisch is te rijden. De elektromotor fungeert dan als generator om te laden, wanneer dat mogelijk is. 
iDrive

iDrive

Al het essentiële in de hand: het iDrive systeem van BMW geeft de bestuurder volledige controle over veel functies van zijn auto. En vergt daarvoor slechts minimale aandacht.

Meer lezen
van de nieuwste generatie voor nog intuïtievere bediening.
Net als in de andere versies van de nieuwe BMW 5 Serie zijn telefoon, navigatie, entertainment en andere functies samengebracht in de optionele 10,25-inch display van hoge resolutie. Bediening van de functies kan via de iDrive

iDrive

Al het essentiële in de hand: het iDrive systeem van BMW geeft de bestuurder volledige controle over veel functies van zijn auto. En vergt daarvoor slechts minimale aandacht.

Meer lezen
Controller

Controller

Met de centrale iDrive Controller heeft u alle iDrive functies van uw BMW altijd in de hand.
Meer lezen
, via het touchscreen of via de intelligente Voice Assistant. BMW Gesture Control, dat reageert op vinger- en handbewegingen, is een optionele bedieningsmogelijkheid. 
Alle rijhulpsystemen en voorzieningen zijn leverbaar.
De nieuwe BMW 530e iPerformance kent geen beperkingen als het gaat om uitrusting. Het uitgebreide scala een rijhulpsystemen van de nieuwe BMW 5 Serie is beschikbaar. Die werken óók in de eDrive-modus. Het gamma omvat onder meer een uitwijkhulp, waarschuwing voor kruisend verkeer, Lane Change Assistant en actieve Lane Change Warning

Lane Change Warning.

Lane Change Warning waarschuwt voor voertuigen in de dode hoek of voertuigen die met hoge snelheid naderen op de inhaalstrook door middel van een symbool in de buitenspiegel.
Meer lezen
, inclusief stuuringreep bij een dreigende aanrijding. Het optionele Active Cruise Control

Cruise control

Met de elektronische cruise control kunt u snelheden en afhankelijk van de uitvoering zelfs de afstand tot uw voorligger automatisch constant aanhouden. Dat betekent meer rijcomfort op lange ritten en bij maximumsnelheden.
Meer lezen
(ACC) en Lane Keeping Assistant (die de bestuurder helpen een veilige afstand te bewaren, te remmen, te versnellen en in de rijstrook te blijven bij snelheden tot 210 km/u)  bieden nieuwe functies, onder meer de mogelijkheid om snelheidslimieten via Speed Limit Assist te versturen aan de ACC, waarbij het mogelijk is een marge van + of – 15 km/u in te stellen. Met deze voorzieningen komt de BMW 530e iPerformance weer een stap dichter bij autonoom rijden. 
BMW Connected

BMW Connected.

Met de gratis BMW Connected app kunt u verschillende programma’s op het Control Display bekijken of beluisteren middels de text-to-speech functie.
Meer lezen
Onboard: persoonlijk startscherm.
Met de introductie van BMW Connected

BMW Connected.

Met de gratis BMW Connected app kunt u verschillende programma’s op het Control Display bekijken of beluisteren middels de text-to-speech functie.
Meer lezen
heeft BMW een allesomvattend digitaal concept gelanceerd om persoonlijke mobiliteit te ondersteunen. Met het platform Open Mobility Cloud als basis, integreert BMW Connected

BMW Connected.

Met de gratis BMW Connected app kunt u verschillende programma’s op het Control Display bekijken of beluisteren middels de text-to-speech functie.
Meer lezen
de auto naadloos in het dagelijkse leven van de bestuurder, via onder meer de iPhone, de Apple Watch, Android-smartphone of -watch. Ook nieuw is bijvoorbeeld BMW Connected

BMW Connected.

Met de gratis BMW Connected app kunt u verschillende programma’s op het Control Display bekijken of beluisteren middels de text-to-speech functie.
Meer lezen
Onboard, waarmee persoonlijke informatie, zoals het reisdoel, de geschatte aankomsttijd en het actuele weer op de bestemming op de display is te vertonen. BMW Connected

BMW Connected.

Met de gratis BMW Connected app kunt u verschillende programma’s op het Control Display bekijken of beluisteren middels de text-to-speech functie.
Meer lezen
kan ook geplande afspraken en ritten uit de mobiele telefoon naar het navigatiesysteem in de auto overbrengen.
Surround View en 3D View helpt de bestuurder in druk stadsverkeer door te allen tijde zicht te bieden op de situatie rondom de auto. Het systeem geeft zowel in vogelperspectief als in 3D de verkeerssituatie rond de auto weer. Met de Remote 3D View-technologie, geïntegreerd in BMW Connected

BMW Connected.

Met de gratis BMW Connected app kunt u verschillende programma’s op het Control Display bekijken of beluisteren middels de text-to-speech functie.
Meer lezen
zijn de driedimensionale beelden ook op afstand te bekijken met de smartphone via de BMW Connected

BMW Connected.

Met de gratis BMW Connected app kunt u verschillende programma’s op het Control Display bekijken of beluisteren middels de text-to-speech functie.
Meer lezen
App. Zo kan de eigenaar van de BMW 530e iPerformance zijn auto in de gaten houden. 
E-mail met Microsoft Exchange.
BMW is de eerste autofabrikant die gebruikers van Microsoft Office 365 in de auto een veilige verbinding biedt met de server om e-mails te versturen en te ontvangen, de agenda en de contacten bij te houden via het in de auto geïntegreerde Microsoft Exchange. Adressen voor afspraken kunnen rechtstreeks in het navigatiesysteem worden geladen en telefoonnummers kunnen direct vanuit een gelinkte telefoon worden gebeld. 
Zesde model met iPerformance-label.
Met het label iPerformance wil BMW aangeven dat kennis van het merk BMW i is benut voor alle plug-inhybride BMW modellen. Het gamma, waaraan nu de BMW 530e iPerformance is toegevoegd, omvat ook de BMW 225xe iPerformance, de BMW 330e iPerformance, de BMW X5 40e iPerformance, de BMW 740e/740Le iPerformance en de BMW X1 xDrive

xDrive

BMW's vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht afhankelijk van de rijsituatie en overtuigt door optimale tractie en dynamiek in elke rijsituatie.
Meer lezen
25Le iPerformance, die BMW alleen in China aanbiedt. BMW biedt hiermee een uiterst gevarieerd gamma iPerformance-modellen, van compact tot topklasse. De nieuwe BMW 530e iPerformance is het zesde model in het iPerformance-gamma en er zullen meer volgen.
*Verbruikscijfers onder voorbehoud, gebaseerd op de EU-testcyclus en afhankelijk van de bandenmaat.

De nieuwe BMW M550d xDrive. De krachtigste 5 Serie diesel ooit. Product nieuws / 26-apr-2017

BMW breidt de meest succesvolle zakensedan ter wereld uit met een nieuw M Performance model: de nieuwe BMW M550d xDrive, uitgerust met de krachtigste dieselmotor die ooit in een BMW 5 Serie werd aangeboden. De Sedan is vanaf tweede helft mei te bestellen, de Touring vanaf tweede helft september. Dan worden ook de prijzen bekend. Bijgaand het volledige, Engelstalige persbericht.

De nieuwe BMW M550d xDrive. De krachtigste 5 Serie diesel ooit.


Ad hoc: winst vóór belastingen en inkomsten van BMW Group boven marktverwachtingen in het eerste kwartaal van 2017. Corporate nieuws / 20-apr-2017

In het eerste kwartaal van het boekjaar 2017 realiseerde BMW Groep een winst vóór belastingen van € 3.005 miljoen (2016 Q1: € 2.368 miljoen) wat een plus van 26.9% betekent. Dit resultaat overschrijdt de huidige marktverwachtingen en werd vooral gedreven door positieve waarderingseffecten. Zie bijgaand het volledige, Engelstalige persbericht.

Ad hoc: winst vóór belastingen en inkomsten van BMW Group boven marktverwachtingen in het eerste kwartaal van 2017.


De nieuwe BMW M4 CS. Extra sportieve, zeer exclusieve Competition-versie. Product nieuws / 19-apr-2017

BMW M GmbH introduceert opnieuw een exclusieve, speciale uitvoering in beperkte oplage: de nieuwe BMW M4 CS. Deze vult het gat op tussen de BMW M4 Coupé met M Competition Pack en de op circuitgebruik gerichte BMW M4 GTS. De BMW M4 CS gaat in juli in productie in de fabriek in München en er komen twintig exemplaren naar Nederland.

De nieuwe BMW M4 CS. Extra sportieve, zeer exclusieve Competition-versie.

BMW M GmbH introduceert opnieuw een exclusieve, speciale uitvoering in beperkte oplage: de nieuwe BMW M4 CS. Deze vult het gat op tussen de BMW M4 Coupé met M Competition Pack en de op circuitgebruik gerichte BMW M4 GTS. Met zijn sportieve karakter en uitstraling zet de BMW M4 CS de lange traditie van speciale BMW M uitvoeringen voort die in 1988 begon met de BMW M3 Evolution (E30). De BMW M4 CS gaat in juli in productie in de fabriek in München, de bakermat van BMW, en er komen twintig exemplaren naar Nederland.
Met de BMW M4 CS introduceert BMW M GmbH ook een nieuwe naamgeving voor zijn modellen. Een stap boven de standaard M-modellen staan de Competition-versies, met een hoger prestatieniveau. De volgende stap vormen de speciale CS-uitvoeringen, met nog betere prestaties. Helemaal boven aan het gamma staan de modellen die nadrukkelijk zijn gericht op race-activiteiten op het circuit, maar die ook zijn toegelaten voor gebruik op de openbare weg. 
Zescilinder-in-lijn benzinemotor.
De zeer krachtige 3,0-litermotor in de BMW M4 CS heeft een vermogen van 338 kW (460 pk) – 7 kW (10 pk) meer dan de BMW M4 met M Competition Pack. Dankzij de M TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo techniek accelereert de BMW M4 CS in 3,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid van de BMW M4 CS – die standaard is uitgerust met het M Driver’s Package – is elektronisch begrensd op 280 km/u. Met zijn zescilinder-in-lijn benzinemotor met twee mono-scroll turbocompressors, inlaatluchtkoeling, High Precision Injection

High Precision Injection

Het innovatieve BMW High Precision Injection zorgt voor efficiënte verbranding en verbetert tegelijk het motorvermogen.
Meer lezen
, VALVETRONIC

Valvetronic

Volledige vermogensontplooiing – de variabele klepsturing Valvetronic verbetert de dynamiek en draai-eigenschappen van BMW motoren en verlaagt het verbruik.
Meer lezen
(variabele klepbediening) en Dubbele VANOS (variabele nokkenastiming) is de BMW M4 CS niet alleen nadrukkelijk gericht op sportiviteit van topniveau, de motor levert ook bij lage toerentallen voldoende trekkracht voor een uitstekende efficiency: heb brandstofverbruik bedraagt slechts 8,4 l/100 km* bij een CO2-emissie van 197 g/km*.
De BMW M4 CS is standaard voorzien van de BMW M Double Clutch Transmission (M DCT) met een aparte oliekoeler, zeven versnellingen en Drive Logic. Deze geavanceerde transmissie heeft een automatische modus en kan via de schakelpaddles aan het stuur ook handmatig worden bediend. Schakelen gaat in een fractie van een seconde waarbij de vermogensafgifte niet wordt onderbroken. De lange zevende versnelling houdt het toerental laag om het brandstofverbruik op de snelweg te beperken.
Wielophanging.
De wielophanging van de BMW M4 CS komt voor een groot deel overeen met die van de BMW M4 met M Competition Pack. De wieldraagarmen en bevestigingspunten in zowel de voor- als de achterwielophanging zijn vervaardigd van gesmeed aluminium. Daardoor zijn ze extreem licht, wat het onafgeveerde gewicht beperkt en dat komt weer ten goede aan de rijdynamiek. De BMW M4 CS is standaard voorzien van het Adaptive M onderstel, waarvan de geometrie is gericht op optimale prestaties zowel op de openbare weg als op het circuit. De auto is verder verfijnd op de Nordschleife van de Nürburgring, het meest veeleisende testcircuit. De BMW M4 CS liet een snelste rondetijd noteren van 7 minuten en 38 seconden, waarmee hij zich bewijst als een supersportauto. 
Optimale grip.
Om de berijder te verzekeren

Verzekeren

BMW Financial Services biedt twee verzekeringen. De BMW Top Cover verzekering is er speciaal voor uw nieuwe BMW of BMW Premium Selection. Uw gebruikte BMW verzekert u met de BMW Basic Cover verzekering. Hiernaast biedt BMW Financial Services u ook de mogelijkheid om uw verzekering uit te breiden met een ongevallen inzittenden verzekering, een schade inzittenden verzekering en een rechtsbijstanddekking.
Meer lezen
van optimale grip onder alle omstandigheden, is de BMW M4 CS voorzien van Dynamische Stabiliteits Controle

Dynamische Stabiliteits Controle

De Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) garandeert de rijstabiliteit bij aangedreven wielen – vrij rollend, afgeremd of met slippende koppeling.
Meer lezen
(DSC

Dynamische Stabiliteits Controle

De Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) garandeert de rijstabiliteit bij aangedreven wielen – vrij rollend, afgeremd of met slippende koppeling.
Meer lezen
) – met M Dynamic Mode – en het Active M differentieel. De besturingssystemen voor het Adaptive M onderstel, DSC

Dynamische Stabiliteits Controle

De Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) garandeert de rijstabiliteit bij aangedreven wielen – vrij rollend, afgeremd of met slippende koppeling.
Meer lezen
en het differentieel zijn verder verbeterd om te kunnen voldoen aan de hogere dynamische eisen van de BMW M4 CS. Ook de afstemming van de elektromechanische besturing is daarop aangepast. De bestuurder kan de stuurinrichting instellen op zijn persoonlijke voorkeuren of op de omstandigheden van de te volgen route. Er is met een simpele druk op een knop te kiezen uit drie rijmodi: Comfort, Sport en Sport+. De Comfort-modus is bij uitstek geschikt voor slechte wegdekken, rijden in de stad en korte ritten. De Sport-modus is de favoriet voor sportieve bestuurders die zich willen uitleven op bochtige buitenwegen. En bestuurders die de grenzen opzoeken op het circuit kunnen kiezen voor de Sport+-modus. In deze modus leveren alle relevante systemen optimale dynamiek, maar als de bestuurder zichzelf te buiten gaat, grijpt het DSC

Dynamische Stabiliteits Controle

De Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) garandeert de rijstabiliteit bij aangedreven wielen – vrij rollend, afgeremd of met slippende koppeling.
Meer lezen
in een fractie van een seconde in. In de M Dynamic Mode (MDM) laat het DSC

Dynamische Stabiliteits Controle

De Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) garandeert de rijstabiliteit bij aangedreven wielen – vrij rollend, afgeremd of met slippende koppeling.
Meer lezen
gecontroleerde driftacties wel toe.
De lichtmetalen wielen – vóór in de maat 9Jx19, achter 10Jx20 – zijn speciaal ontwikkeld voor de BMW M4 CS. Standaard zijn Michelin Pilot Sport Cup 2-banden gemonteerd in de maten 265/35 R19 (vóór) en 285/30 R20 (achter). Dit zijn semi-slick wedstrijdbanden die eveneens voor de openbare weg zijn toegelaten. De banden bieden ongeëvenaarde grip en dwarsstabiliteit op hoge snelheden op het circuit, maar ook optimale tractie voor het accelereren vanuit scherpe bochten. De BMW M4 CS kan zonder bijkomende kosten ook worden besteld met Michelin Sport-banden die gericht zijn op gebruik op de openbare weg. 
Sportief interieur…
Het interieur van de BMW M4 CS heeft een nadrukkelijk sportieve uitstraling. Lichtgewicht M Sport stoelen zijn bekleed met leder en Alcantara en de deurpanelen zijn vervaardigd van samengeperste natuurlijke vezels. Een treklus vormt hierbij de deurgreep. De rijkelijke toepassing van leder en Alcantara zorgt in de BMW M4 CS voor een aangename, maar uiterst sportieve sfeer met klasse. De bestuurder komt niets tekort, want de auto is standaard voorzien van automatische climate control, het BMW hifi-systeem Professional (aangepast op de akoestische kenmerken van het BMW M4 CS interieur) én het navigatiesysteem Professional

Navigatiesysteem Professional.

Het navigatiesysteem Professional biedt bestuurders talrijke functies voor navigatie, office en multimedia. Het design ervan is volledig in 3D ontwikkeld en heeft een innovatieve interface.
Meer lezen
… en exterieur.
Zoals verwacht mag worden, hebben de designers van BMW M GmbH de BMW M4 CS een uiterlijk gegeven dat zijn uiterst sportieve karakter duidelijk weergeeft. Kenmerkend aan de voorzijde met de moderne dubbele LED-koplampen is de voorbumperspoiler met drie grote luchtinlaten. Deze zorgen voor voldoende koellucht voor zowel de motor als de zeer potente M compound remmen met vaste remklauwen voor en achter. Aan de voorzijde voorzien van vier en achter twee zuigers. De nieuwe splitter aan de voorzijde, die speciaal voor dit model is ontworpen, is gemaakt van ongelakt koolstofvezel. Voor optimale aerodynamica is op de BMW M4 CS de voorsplitter gecombineerd met dezelfde achterdiffuser als die van de BMW M4 GTS, en een spoilerrand (‘Gurney’) op de achterklep, waarmee dynamische lift wordt onderdrukt.
De motorkap – met de kenmerkende luchtuitstroomopening aan de achterzijde van de bult – en de kap zijn gemaakt van lichtgewicht, extreem stijf en hoogwaardig met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP – carbon fibre reinforced plastic).
De M4 CS bezit standaard over achterlichten met OLED-techniek (Organic Light Emitting Diode), een technologie die BMW M GmbH exclusief introduceerde op de BMW M4 GTS. De splitter aan de voorzijde, de achterdiffuser en achterspoilerrand, de lange motorkap, de vloeiend gevormde coupédaklijn, de speciaal gestileerde buitenspiegels en de gespierde wielkasten geven de BMW M4 CS een uitermate sportieve uitstraling, óók als de auto stilstaat.
De BMW M4 CS wordt in beperkte aantallen geproduceerd van 2017 tot en met 2019. Er komen twintig exemplaren naar Nederland, de prijs volgt in een later stadium.
*Brandstofverbruik en CO2-emissie onder voorbehoud. Berekend volgens EU-testcyclus en afhankelijk van bandenmaat.

BMW Group verkooprecord, beste maart en eerste kwartaal ooit. Corporate nieuws / 12-apr-2017

254.862 voertuigen wereldwijd geleverd in maart, een stijging van 5,9% +++ BMW verkoop stijgt met 5,3%, naar 212.093 in totaal +++ MINI verkoop groeit met 8,7% naar 42.447 +++ BMW Group verkoop stijgt in het eerste kwartaal met 5,3% tot 587.237 +++ Meer dan een half miljoen BMW modellen verkocht in eerste kwartaal +++ Bijna 20.000 geëlektrificeerde modellen verkocht in het eerste kwartaal +++ Verkoopgroei gerealiseerd in alle belangrijke verkoopregio's +++

BMW Group verkooprecord, beste maart en eerste kwartaal ooit.


Intelligent laden met unieke BMW Digital Charging Service. BMW i / 11-apr-2017

Met Digital Charging Service (DCS) is BMW i de eerste autofabrikant die een intelligente service voor duurzaam en voordelig laden aanbiedt. DCS is een voorspellende, duurzame en geldbesparende laadoplossing voor elektrische BMW’s. Vanaf april 2017 is deze nieuwe dienst beschikbaar in Nederland en Duitsland.

Intelligent laden met unieke BMW Digital Charging Service.

Met Digital Charging Service (DCS) is BMW i de eerste autofabrikant die een intelligente service voor duurzaam en voordelig laden aanbiedt. DCS valt onder 360o ELECTRIC dat intelligente producten en diensten behelst ter ondersteuning van elektrische mobiliteit.
Vanaf april 2017 is deze nieuwe dienst beschikbaar in Nederland en Duitsland. DCS is uniek vanwege een aantal kenmerken. Dankzij een intelligent algoritme wordt de BEV (Battery Electric Vehicle) of PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) automatisch opgeladen in daluren, conform de laagste energieprijzen. Daarnaast kan de dienst gekoppeld worden aan bijvoorbeeld eigen zonnepanelen, waardoor de auto automatisch laadt op het moment dat er zonne-energie wordt opgewekt. Bovendien kan DCS op basis van de weersverwachting voorspellen hoeveel stroom de zonnecellen kunnen leveren.
DCS voert het laadproces volledig autonoom uit. De intelligente laadsoftware analyseert automatisch het energieverbruikspatroon van de klant en kiest de voor het laadproces gunstigste periodes en energiebronnen. De laadtijd wordt automatisch aangepast en het systeem houdt rekening met een eventuele vertrektijd zodat de batterij volledig geladen is en het interieur verwarmd of gekoeld op het moment dat de berijder instapt.
Zie voor een gevisualiseerde uitleg van BMW Digital Charging Services de BMW DCS website.
Flexibele tarieven van groene energie.
De unieke laadservice is voorlopig voorbehouden aan BMW i en BMW iPerformance auto’s, de volledig elektrische en PHEV modellen van BMW. Later komt de service ook beschikbaar voor voertuigen van andere merken. De service gaat in eerste instantie alleen van start in Nederland en Duitsland. Een belangrijk verschil is dat DCS in Nederland ook rekening houdt met flexibele tarieven van groene energie bij een groot aanbod, bijvoorbeeld bij extreme zonneschijn of langdurig harde wind. 
DCS kan zo de laadkosten aanzienlijk laten dalen. In samenwerking met energieleverancier Eneco, en voor de technologische spin-off Jedlix, worden speciale tarieven aangeboden en met het intelligente laadsysteem is zelfs geld terug te verdienen. DCS geeft tevens een overzicht van de laadprocessen, zodat duidelijk wordt hoeveel kWh elektriciteit is geladen, wat de kosten en de besparingen zijn en wat het aandeel zonne-energie is. Deze informatie kan ook geëxporteerd worden.
Persoonlijk laadportal.
De BMW Digital Charging Service is onderdeel van 360 ELECTRIC en is het eerste jaar gratis. Na het eerste jaar is DCS beschikbaar via de ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
Meer lezen
Store, aanvankelijk alleen in Nederland. Meer informatie is te vinden op https://charging.bmwgroup.com. Klanten van BMW i kunnen de service eenvoudig activeren in hun BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
Meer lezen
portal. DCS dient eenmalig geconfigureerd te worden, waarna de gebruiker in zijn of haar persoonlijke portal toegang krijgt tot uitgebreide informatie, bijvoorbeeld over het aantal aangesloten auto’s en wallboxen, laadplannen en de opbrengsten en besparingen.
Meer informatie over 360o ELECTRIC, de diverse Wallboxen en BMWi / BMW iPerformance is te vinden in de bijgevoegde PDF van dit persbericht.
Rijswijk, 11 april  2017

Garage Italia Customs en BMW i vieren Memphis Design met speciale uitvoeringen van de BMW i3 en BMW i8. BMW i / 5-apr-2017

BMW i en Garage Italia Customs presenteerden tijdens de Salone del Mobile in het UniCredit Pavilion in Milaan twee nieuwe, unieke MemphisStyle-versies van de BMW i3 en BMW i8. De MemphisStyle-kleurstelling van het in- en exterieur van beide modellen is geïnspireerd op het design van de Memphis Design Group: een beroemd collectief van Europese ontwerpers dat zich in de jaren tachtig liet inspireren door ongewone vormen en opvallende kleuren.

Garage Italia Customs en BMW i vieren Memphis Design met speciale uitvoeringen van de BMW i3 en BMW i8.

BMW i en Garage Italia Customs presenteerden tijdens de Salone del Mobile in het UniCredit Pavilion in Milaan twee nieuwe, unieke MemphisStyle-versies van de BMW i3 en BMW i8. De MemphisStyle-kleurstelling van het in- en exterieur van beide modellen is geïnspireerd op het design van de Memphis Design Group: een beroemd collectief van Europese ontwerpers dat zich in de jaren tachtig liet inspireren door ongewone vormen en opvallende kleuren.
De MemphisStyle Edition BMW i3 en BMW i8 zijn vormgegeven door Lapo Elkann, Chairman en Creative Director van Garage Italia Customs. Elkann is gespecialiseerd in het ontwerpen van designs op maat voor diverse voertuigen. “Het is een grote eer om de band met BMW i opnieuw te versterken. Ik deel de visie van BMW, waarbij een blik op de toekomst en technologische innovatie in ieder project de belangrijkste elementen vormen”, zegt Elkann. “Creativiteit, stijl en innovatie hebben altijd een sleutelrol gespeeld in al het designwerk van mijn team. Deze samenwerking heeft mij de kans gegeven om mijn grote passie voor Memphis-artiesten te vieren. Ik verzamel al enige tijd diverse topstukken van deze kunstbeweging die mij elke dag inspireren. Ik kan niet anders dan trots zijn op het resultaat van mijn bedrijf. Opnieuw hebben mijn designers de verwachtingen overtroffen: ze hebben de ware essentie van Memphis Design overgebracht op deze futuristische one-offs.” 
De Memphis Group en BMW i
De Memphis Group werd in 1981 opgericht door Ettore Sottsass en was een absolute tegenstelling tot functionalisme en commerciële logica. De groep werkte vernieuwend en daagde mainstream design uit door gebruik van ongewone materialen en originele grafische patronen. De stijl was duidelijk provocatief en geïnspireerd op de opvallende geometrische vormen van Art Deco, de felle kleuren van Pop Art en Kitsch om los te komen van het minimalistische design van de jaren zeventig.
Adrian van Hooydonk, Senior Vice President van BMW Group Design: “Tijdens de jaren tachtig en negentig trok de Memphis Group de formele ernst en klassieke functionaliteit van designartefacten in twijfel, zowel op een enigszins provocerende als grappige manier. Op deze manier werd Memphis een symbool van hedendaags design. Memphis Groep daagde met zijn ontwerpen bestaande dogma's uit, maakte emoties los maar creëerde ook ontwerpen met een hoge herkenningswaarde.”
Van Hooydonk vervolgt: “De BMW Group heeft een soortgelijke benadering toegepast met het ontwerpen van de BMW i modellen, door typisch autodesign in twijfel te trekken, nieuwe terreinen te ontdekken en auto’s compleet nieuw te ontwerpen. Vroegere elektrische voertuigen waren voornamelijk bedoeld om op te vallen. BMW paste eveneens een nieuwe benadering toe wat betreft materiaalgebruik. BMW was bijvoorbeeld de eerste autofabrikant ter wereld die op grote schaal met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP) toepaste in serieproductie. We bedanken Lapo Elkann van Garage Italia Customs voor de creatieve en inspirerende samenwerking, maar zijn ook erg trots op de nauwe betrokkenheid van Michele de Lucchi, een van de oprichters van de Memphis Design Group, bij dit project.”
Michele de Lucchi herinnert zich de eerste jaren van de Memphis Group nog goed, net als zijn motivatie om de groep te helpen oprichten.
“Memphis brengt mij terug naar mijn jeugdjaren, de beginjaren in Milaan en vooral naar de vriendschap met oprichter Ettore Sottsass”, zegt De Lucchi. “Ik was 28 jaar oud. Het leven zag er toen heel anders uit. We wilden de grote stijltradities doorbreken, revolutionair zijn en bewijzen dat revolutie ook mogelijk was door het ontwerpen van objecten en de aanwezigheid daarvan. We waren op zoek naar een nieuwe definitie van de reden van ons bestaan. In die jaren waren hedendaagse onderwerpen als minder duurzame leefgewoontes, post-postmoderne waarden en ongewenste politieke verschuivingen niet aan de orde. Hoewel, we hadden al wel het verlangen om het ongebreidelde consumentisme te stoppen en meer diepgang te vinden. Niet met negativiteit, maar met optimisme: het vieren van vormgeving en met een kleurrijk vleugje van echte betrokkenheid. Op deze manier is de kern van Memphis, van wat wij deden en verlangden, tijdloos.” 
BMW i MemphisStyle: hypnotische patronen en felle kleuren
Schuine, horizontale en verticale lijnen maar ook hypnotische patronen en levendige kleuren zijn de belangrijkste kenmerken van deze nieuwe liveries, ontworpen door Garage Italia Customs. Opvallend is dat elk element perfect aansluit en dat de geometrische vormen moeiteloos de rondingen van het koetswerk van beide auto’s volgen. De realisatie gebeurde extreem nauwkeurig en nam vijf weken in beslag. Nog voor de diverse spuitprocessen werden er verschillende maskers aangebracht om bepaalde patronen te creëren. Er zijn niet minder dan acht kleurlagen op het koetswerk aangebracht, wat de complexiteit van dit project benadrukt. Ook in het interieur van zowel de BMW i3 als BMW i8 keert het typische Memphis Design terug. De diverse materialen, waaronder technische stoffen, Alcantara® en Foglizzo leder, zorgen voor groot contrast. Felle kleuren, zoals oranje, paars, groen en geel, zijn de hoofdkleuren in de grafische patronen in het interieur. Elk element in de cabine is onderdeel van de artistieke designtaal die in de jaren tachtig als schokkend werd ervaren en die in de jaren daarna van grote invloed was op design en inrichting.
De MemphisStyle Edition BMW i3 en BMW i8 zijn one-offs. Garage Italia Customs levert de speciale livery echter wel aan BMW i-klanten die interesse hebben. Na de Salone del Mobile in Milaan stelt BMW de BMW i8 MemphisStyle tentoon in Frieze New York 2017 (5 tot 7 mei 2017).

BMW eert beste dealers ter wereld. Dusseldorp Apeldoorn wint award Best dealer in Sales. Corporate nieuws / 30-mrt-2017

Dealer Dusseldorp Apeldoorn heeft bij de ‘Excellence in Sales Awards’ in München de winst gepakt in de categorie ‘Best dealer in Sales’. De vijfde editie van deze uitreiking vond plaats in gezelschap van de 36 beste BMW dealers ter wereld. Zij hadden alle reden voor een feest: 2016 was met meer dan 2 miljoen verkopen een recordjaar voor de BMW Group.

BMW eert beste dealers ter wereld. Dusseldorp Apeldoorn wint award Best dealer in Sales.

Dealer Dusseldorp Apeldoorn heeft bij de ‘Excellence in Sales Awards’ in München de winst gepakt in de categorie ‘Best dealer in Sales’. De vijfde editie van deze uitreiking vond plaats in gezelschap van de 36 beste BMW dealers ter wereld. Zij hadden alle reden voor een feest: 2016 was met meer dan 2 miljoen verkopen een recordjaar voor de BMW Group.
De ‘Excellence in Sales Awards’ kent zes categorieën, verdeeld over de zes verkoopregio’s van BMW wereldwijd. Uit deze 36 regionale winnaars werden zes winnaars gekozen, één uit elke categorie:
  • Sales
  • Conquest and Loyalty
  • Customer Care
  • BMW 7 Series
  • BMW i & iPerformance
  • Manager of the Year

Een pittige klus voor de jury, onder leiding van Ian Robertson, lid van de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Sales, Aftersales en het merk BMW. In totaal kwamen er 3.000 aanmeldingen uit tachtig landen binnen. De eerste plek voor dealer Dusseldorp Apeldoorn in de categorie Best dealer in Sales is dan ook een prachtige prestatie. Vestigingsdirecteur van Dusseldorp Apeldoorn Guus van der Meulen nam de fraaie bokaal in ontvangst. “Het is een geweldige eer om wereldwijd als de nummer één BMW dealer te worden aangewezen”, vertelt Van der Meulen. “Dit geeft ons team en de complete Dusseldorp organisatie een enorme ‘boost’ en het stimuleert ons om onze bedrijfsfilosofie te blijven volgen. We zijn er allemaal heel trots op.”
Beste relatie tussen dealer en importeur.
De overwinning van Dusseldorp valt samen met de winst die BMW Group Nederland behaalde in de dertigste editie van het ‘Relatie Onderzoek Dealer Importeur’ (RODI) door de BOVAG. BMW Group Nederland, importeur van BMW en MINI, is door de eigen dealers met het hoogste cijfer beoordeeld: gemiddeld een 8,8. (klik hier voor het BOVAG persbericht en hier voor het volledige rapport).
De bijbehorende bokalen werden woensdag 29 maart op het hoofdkantoor in Rijswijk overhandigd aan de BMW Group Nederland en haar dealervereniging. Volgens Neil Fiorentinos, algemeen directeur van BMW Group Nederland, wordt er veel geïnvesteerd in een goede relatie met het dealernetwerk: “Een fabrikant is niets zonder zijn dealers. We streven naar zo kort mogelijke communicatielijnen en willen het dealernetwerk altijd op de hoogte houden en bij beslissingen betrekken. Het klinkt cliché en het is geen rocket science, maar je moet het wél doen.” Frans Dirken, voorzitter van de BMW/MINI dealervereniging: “We hebben de afgelopen periode heel veel tijd en energie besteed aan de samenwerking met de importeur. Er zijn inmiddels een groot aantal werkgroepen en commissies en die overlegstructuur werpt heel duidelijk z’n vruchten af. De betrokkenheid binnen ons dealernetwerk is dan ook extreem hoog.” 
Blik vooruit.
BMW heeft zo’n 4.400 dealers in 150 landen. In 2016 verkocht het merk om precies te zijn 2.003.359 auto’s, een toename van 5,2 procent in vergelijking met 2015. Het merk biedt de grootste range aan premium elektrische auto’s en verkocht er vorig jaar meer dan 62.000.
‘De dealers spelen een belangrijke rol in het succes van het merk. Met de awards eren we deze inzet’, vertelt Ian Robertson, ‘En we kijken alweer vooruit. Volgend jaar willen we nóg beter presteren. Dit doen we met de introductie van de nieuwe BMW 5 Serie en ons modellenoffensief, met veertig nieuwe en vernieuwde modellen de komende twee jaar.’
De winnaars:
Categorie: Best dealer in Sales
Dusseldorp Apeldoorn, Nederland
Barigui, Brazilië
Balcom BMW, Japan
Peformance Motors, Singapore
Shanghai Baozen, China
Becker-Tiemann, Duitsland
 
Categorie: Best Dealer in Conquest & Loyalty
Pelras, Frankrijk
Tulley BMW, Verenigde Staten
Eurosib Lahta, Rusland
Borusan Otomotiv, Turkije
Shangyu Jinchang Baoshun, China
Heermann-Rhein, Duitsland
 
Categorie: Best BMW 7 Series Dealer
BMW Centrauto, België
South Bay BMW, Verenigde Staten
Bavarian Motors, Zuid-Korea
Abu Dhabi Motors, Verenigde Arabische Emiraten
Beijing Yan De Bao, China
Euler, Duitsland
 
Categorie: Best Dealer in BMW i & iPerformance
Bilia Skøyen, Noorwegen
South Bay BMW, Verenigde Staten
Deutsch Motors, Zuid-Korea
Abu Khader Automotive, Jordanië
Chengdu Zhongbao, China
Procar Automobile, Duitsland
 
Categorie: Best Dealer in Customer Care
Lloyd Blackpool, Groot-Brittannië
Auto Welt, Mexico
Sime Darby Auto Bavaria, Maleisië
Astra Sunter, Indonesië
Weifang Shengbao, China
Kruft, Duitsland
 
Categorie: Manager of the Year
Antonio Amoros García, Móvil Begar, Spanje
Boris Said, BMW of Murrieta, Verenigde Staten
Luke E. Dreyer, Auto Bavaria, Zuid-Afrika
Shachar Shemesh, Delek Motors, Israël
Zuming Zhang, Shaoxing Baoshun, China
Björn Heilmann, Hansa Nord, Duitsland

BMW Motorsport zet volgende stap richting Formula E. Corporate nieuws / 30-mrt-2017

BMW Motorsport heeft zich officieel ingeschreven als fabrieksteam in het FIA Formula E-kampioenschap – de internationale autosportfederatie FIA heeft de inschrijving al geaccepteerd. BMW Motorsport neemt mogelijk vanaf seizoen 2018-2019 deel aan het kampioenschap voor volledig elektrisch aangedreven raceauto’s.

BMW Motorsport zet volgende stap richting Formula E.

BMW Motorsport heeft zich officieel ingeschreven als fabrieksteam in het FIA Formula E-kampioenschap – de internationale autosportfederatie FIA heeft de inschrijving al geaccepteerd. BMW Motorsport neemt mogelijk vanaf seizoen 2018-2019 deel aan het kampioenschap voor volledig elektrisch aangedreven raceauto’s.
De voorgenomen uitbreiding van de betrokkenheid van BMW i en BMW Motorsport bij het FIA-Formula E-kampioenschap is onderdeel van de wereldwijde langetermijnstrategie van BMW Group. BMW Motorsport is vanaf dit seizoen al partner van het MS Amlin Andretti-team, wat samenwerking inhoudt op het gebied van ontwikkeling en het delen van middelen en mensen. BMW Motorsport stelt bijvoorbeeld de Portugese fabrieksrijder António Félix da Costa beschikbaar aan het MS Amlin Andretti-team.
Hoogwaardige raceklasse.
“Al vanaf het eerste seizoen ontwikkelde het Formula E-kampioenschap zich snel tot een hoogwaardige raceklasse”, vertelt Jens Marquardt, directeur BMW Motorsport. “BMW i was vanaf het begin actief als Official Vehicle Partner en heeft daarmee zijn stempel gedrukt op de raceklasse. Inmiddels hebben andere autofabrikanten het voorbeeld van BMW i gevolgd. Alle betrokkenen zijn enthousiast over de stappen die we nemen om ook op sportief en technologisch vlak actief te zijn in Formula E. We hebben plannen klaarliggen om vanaf het vijfde seizoen als fabrieksteam deel te nemen. Daarvoor moesten we ons onlangs voor de gestelde deadline registreren als deelnemende autofabrikant en dat hebben we dus gedaan.”
Continue kennisoverdracht.
De samenwerking met het team dat de naam draagt van de Amerikaanse autocoureur Michael Andretti is tot op heden zeer positief verlopen. De uitwisseling van ideeën tussen de ingenieurs en technici van BMW en Andretti Formula E verloopt via op elkaar afgestemde processen en levert een continue kennisoverdracht op. De ingenieurs van BMW Motorsport in München zijn inmiddels bezig een aandrijflijn voor hun eigen Formula E-auto te ontwikkelen. “Er is nog veel werk te doen, maar de eerste stappen hebben we gezet”, bevestigt Marquardt. “We moeten echt perfect voorbereid zijn als we in het vijfde seizoen daadwerkelijk aan de start verschijnen.”
BMW i is al sinds het eerste seizoen Official Vehicle Partner van het FIA Formula E-kampioenschap. De BMW i8 (brandstofverbruik gecombineerd 2,1 l/100 km, CO2-emissie 49 g/km*) is de Safety Car van de raceklasse. De BMW i3 (energieverbruik gecombineerd 12,9 kWh, CO2-emissie 0 g/km*) is de Medical Car, maar ook de Race Director heeft er een tot zijn beschikking. De BMW X5 xDrive40e (brandstofverbruik gecombineerd 3,3-3,4 l/100 km, CO2-emissie 77-78 g/km*) wordt ingezet als ‘Rescue Car’.
*Cijfers gebaseerd op de Europese testcyclus, afhankelijk van de bandenmaat

All-time highs in core business – innovatieve leiderschap in toekomstige mobiliteit- BMW bouwt verder op successen. Corporate nieuws / 21-mrt-2017

Productoffensief: BMW Group lanceert 40 nieuwe of gereviseerde modellen voor het einde van 2018 +++ Premium segment: Sales volume zal significant groeien tot 2020 +++ Meer elektrische mobiliteit: focus op flexibiliteit +++ Doelen voor 2017: lichte stijging in winst vóór belastingen voor BMW Group, sales volume en winst in automotive segment +++ 2016: Beste verkoop en winstaantallen +++ Krüger: “Duidelijke focus op de behoeften van onze klanten” +++

All-time highs in core business – innovatieve leiderschap in toekomstige mobiliteit- BMW bouwt verder op successen.


De BMW 6 Serie M Sport Limited Edition. Corporate nieuws / 10-mrt-2017

Exclusieve uitvoering combineert elementen van M-sportpakket met hoogwaardige opties voor ex- en interieur.

De BMW 6 Serie M Sport Limited Edition.

BMW introduceert een exclusieve, nieuwe uitvoering van de BMW 6 Serie:
de M Sport Limited Edition. Enkele unieke opties en designdetails in combinatie met het M-sportpakket geven het uiterlijk en interieur van de BMW 6 Serie Coupé, Cabrio en Gran Coupé nog meer karakter.
BMW bouwt 300 exemplaren van de 6 Serie M Sport Limited Edition die vanaf april leverbaar zijn. Er komen drie naar Nederland, de prijs volgt later.
De BMW 6 Serie M Sport Limited Edition is te herkennen aan nieuwe, lichtmetalen 20-inch M-wielen in Bicolor finish met het kenmerkende dubbelspaaks M-design en de carrosseriekleur Sonic Speed Blue metallic (een nieuwe kleur voor modeljaar 2017) en koolstofvezel zijspiegelkappen.
Ook in het interieur is de M Sport Limited Edition voorzien van unieke details. De bestuurder en de voorpassagier nemen plaats op comfortabele stoelen die bekleed zijn met hoogwaardig BMW Individual Merino-leder in de kleurencombinatie Black-Fjord Blue. Deze stoelen zijn exclusief voor de M Sport Limited Edition modellen, net als vloermatten met contrasterende rand in de kleur Fjord Blue. De sfeer wordt versterkt door koolstofvezel interieurlijsten, een versnellingshendel met koolstofvezel afwerking en blauwe instaplijsten met
“M Sport Limited Edition”-inscriptie.
De M Sport Limited Edition is leverbaar met diverse motoren. Er is keuze uit een zes-in-lijn benzinemotor met 235 kW (320 pk) in de 640i, een V8 benzinemotor met 330 kW (450 pk) in de 650i en een zes-in-lijn dieselmotor

Dieselmotor

Dynamisch, gecultiveerd, uiterst zuinig – BMW dieselmotoren overtuigen in tal van opzichten.
Meer lezen
met 230 kW (313 pk) in de 640d. BMW koppelt de motoren aan een achttraps Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een BMW automatische transmissie direct in een handgeschakelde.
Meer lezen
sportautomaat die de achterwielen aandrijft. Optioneel levert BMW het intelligentie xDrive

xDrive

BMW's vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht afhankelijk van de rijsituatie en overtuigt door optimale tractie en dynamiek in elke rijsituatie.
Meer lezen
vierwielaandrijvingssysteem.
Voor de BMW 6 Serie Coupé geldt een gemiddeld brandstofverbruik van 5,4-9,3 l/100 km, gelijk aan CO2-emissies van 143-217 g/km. De BMW 6 Serie Cabrio heeft een gecombineerd brandstofverbruik van 5,6-9,5 l/100 km met gecombineerde CO2-emissies van 149-221 g/km. Voor de BMW 6 Serie Gran Coupé geldt een gemiddeld brandstofverbruik van 5,5-9,4 l/100 km, gelijk aan CO2-emissies van 147-219 g/km.

BMW Group verlengt samenwerking met TEFAF t/m 2019. Corporate nieuws / 9-mrt-2017

Internationale kunst- en antiekbeurs TEFAF beschikt de komende drie jaar over BMW Courtesy Cars voor eregasten.

BMW Group verlengt samenwerking met TEFAF t/m 2019.

De dertigste editie van de toonaangevende kunstbeurs TEFAF Maastricht vindt plaats van 10 tot en met 19 maart 2017 en is een van de belangrijkste kunst- en antiekbeurzen wereldwijd. BMW Group stelt net als vorig jaar een vloot van BMW 7 Series beschikbaar als officiële Courtesy Cars voor de eregasten die vanuit de omgeving de kunstbeurs in het MECC bezoeken.
“De TEFAF staat in de top tien van grootste kunstbeurzen ter wereld en ook deze editie wordt weer indrukwekkend”, aldus Peter Haug, Marketingdirecteur BMW Group Nederland. “De TEFAF organisatie is perfectionistisch als altijd en daarom verbinden wij BMW graag nog eens drie jaar aan dit prestigieuze evenement. Tot en met 2019 zijn de eregasten tijdens het vervoer naar en van TEFAF verzekerd van hetzelfde perfectionisme dat zich uit in de auto’s en hun chauffeurs.”
De BMW 7 Serie Courtesy Cars.
De BMW 7 Series die BMW Group Nederland inzet, zijn ‘L’-versies, met langere wielbasis variërend van de Plug-in Hybride 740Le en V8 benzine 750Li tot de ultieme quad-turbodiesel 750Ld. Sommige auto’s zijn daarbij ook nog uitgerust met het optionele Executive Lounge interieur met twee separate, volledig individueel in te stellen massagestoelen achterin. In elke Courtesy Car is maximaal comfort verzekerd dankzij de luchtvering en Executive Drive Pro dat met een stereocamera oneffenheden in het wegdek herkent en daar de vering op voorbereidt.
TEFAF & BMW Group.
Maar liefst 270 gerenommeerde galerijen van over de hele wereld maken van TEFAF een tentoonstelling met de belangrijkste kunstwerken op de markt. Sinds 2001 is TEFAF een officiële partner van BMW Group dat wereldwijd verschillende kunstbeurzen ondersteunt, waaronder Art Basel, Art Basel Miami Beach, Art Basel Hong Kong, Frieze London, Frieze New York, Paris Photo evenals initiatieven als Gallery Weekend Berlin.
BMW Group onderhoudt verder langetermijnsamenwerkingen met culturele instituten en artiesten over de hele wereld door het ondersteunen van projecten als BMW Tate Live, Preis der Nationalgalerie für junge Kunst en BMW Art Cars. 
Voor meer informatie over TEFAF: bezoek de TEFAF website.

Recordjaar 2016: BMW Group blijft stevig op koers. Corporate nieuws / 9-mrt-2017

Verkoopvolume en inkomsten bereiken nieuw hoogten in 2016 +++ Nettowinst van Group stijgt met 8,0% tot € 6.9 miljard +++ Return on sales van Group vóór belastingen verbetert tot 10,3% +++ EBIT-marge in het Automotive-segment voor het zevende jaar op rij binnen of boven de doelstelling van 8-10%, +++ Moody's verhoogt rating voor BMW Group tot A1 +++ Dividend van € 3,50 per common stock voorgesteld +++ Krüger: De NEXT 100 YEARS starten met een recordjaar +++

Recordjaar 2016: BMW Group blijft stevig op koers.


Nieuwe BMW X3 ondergaat intensieve wintertesten. Corporate nieuws / 3-mrt-2017

Een testteam van BMW heeft in Noord-Zweden een intensief testprogramma van de nieuwe generatie BMW X3 afgerond onder extreme omstandigheden in Noord-Zweden. Het doel was om de rijkarakteristiek en de elektronica zo af te stemmen dat de nieuwe X3 voldoet aan de hoge eisen die BMW stelt aan rijplezier en veiligheid.

Nieuwe BMW X3 ondergaat intensieve wintertesten.

Een testteam van BMW heeft in Noord-Zweden een intensief testprogramma van de nieuwe generatie BMW X3 afgerond. Het doel was om de rijkarakteristiek en de elektronica zo af te stemmen dat de nieuwe X3 voldoet aan de hoge eisen die BMW stelt aan rijplezier en veiligheid.
Rijdynamiek en betrouwbaarheid zijn slechts twee van de belangrijke kenmerken van iedere BMW. Om er zeker van te zijn dat een BMW onder werkelijk alle omstandigheden optimaal functioneert en dat de bestuurder altijd onbeperkt toegang heeft tot het zo veelbesproken rijplezier dat BMW's kenmerkt, investeert het merk veel tijd, kennis en geld in het ontwikkelen en testen van nieuwe auto's. Lang voordat een nieuw model op de markt verschijnt, heeft het uitgebreide tests onder de meest extreme omstandigheden moeten doorstaan. Hieronder valt het testen onder klimatologisch extreme omstandigheden, zoals bijvoorbeeld in de woestijn of in extreem koude gebieden.
Finetuning voor optimale veiligheid en een maximaal rijplezier.
In dat laatste geval bieden bevroren meren en vrijwel verlaten, besneeuwde wegen de ideale mogelijkheden om alle systemen, geactiveerd via de rijbelevingsschakelaar, te finetunen. Op deze manier verkrijgen de ingenieurs de beste dynamische rij-eigenschappen en maximale veiligheid. Door de extreme weersomstandigheden kunnen engineers het dynamische gedrag beter beoordelen en de elektronica, waaronder Dynamic Stability Control (DSC

Dynamische Stabiliteits Controle

De Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) garandeert de rijstabiliteit bij aangedreven wielen – vrij rollend, afgeremd of met slippende koppeling.
Meer lezen
) of Dynamic Traction Control (DTC

Dynamische Tractie Controle (DTC)

De Dynamische Tractie Controle (DTC) maakt een sportieve en dynamische rijstijl mogelijk en vergemakkelijkt het wegrijden bij ongunstige weersomstandigheden, zoals in sneeuw of op ijs.
Meer lezen
), daarop afstemmen. Dankzij dit precisiewerk profiteert de koper later van zowel een nauwkeurig afgestemd onderstel als gefinetunede elektronica waaruit het voor BMW typische sportieve rijkarakter voortkomt.
De poolregio biedt ideale omstandigheden voor het testen van de BMW X3.
In het landschap rond Arjeplog werden preproductiemodellen van de nieuwe generatie BMW X3 tot het uiterste gedreven om te bewijzen dat ze kou, sneeuw en ijs konden weerstaan. Arjeplog, slechts 56 kilometer ten zuiden van de poolcirkel in de historische provincie Lapland, biedt hiervoor de ideale omstandigheden. Door temperaturen van 20 graden onder nul bevriezen de vele meren in de regio, terwijl er ook veel sneeuw valt. De ijzige oppervlakken vormen een perfecte ondergrond waarop de BMW technici zaken als de besturing, het onderstel en de rijkarakteristiek nauwkeurig kunnen testen en een grote variëteit aan instellingen kunnen uitproberen. De intelligente xDrive

xDrive

BMW's vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht afhankelijk van de rijsituatie en overtuigt door optimale tractie en dynamiek in elke rijsituatie.
Meer lezen
vierwielaandrijving biedt tijdens het intensieve testwerk volop voordelen door de grootst mogelijke hoeveelheid grip te bieden en, dankzij de volledig variabele verdeling van trekkracht, het rijgedrag te optimaliseren. Dat resulteert in verbeterde rijdynamiek en het hoogst mogelijke niveau van actieve veiligheid

Actieve veiligheid

Een perfect afgestemd systeem van motormanagement, vering, remmen, banden en een veelvoud aan elektronische veiligheidssystemen zorgt ervoor dat u zelfs onder kritieke omstandigheden de ideale lijn blijft volgen met uw BMW.
Meer lezen
.
In schril contrast met de winterse omstandigheden staat het moment waarop er meer informatie over de BMW X3 vrijkomt, namelijk deze zomer.

BMW biedt Flex Cover verzekering voor BMW i3. Eerste fabrikant die een ‘Pay As You Drive’-autoverzekering aanbiedt. Corporate nieuws / 21-feb-2017

BMW Financial Services biedt vanaf heden de Flex Cover verzekering aan voor eigenaren van een BMW i3. Deze nieuwe all-risk verzekering is ontwikkeld in samenwerking met Allianz Nederland, die tevens optreedt als risicodrager. Het grote voordeel is dat de eigenaar enkel betaalt voor de gereden kilometers. Daarmee biedt BMW als eerste fabrikant in Nederland een flexibele ‘PAYD’ (Pay As You Drive) autoverzekering aan.

BMW biedt Flex Cover verzekering voor BMW i3. Eerste fabrikant die een ‘Pay As You Drive’-autoverzekering aanbiedt.

BMW Financial Services biedt vanaf heden de Flex Cover verzekering aan voor eigenaren van een BMW i3. Deze nieuwe all-risk verzekering is ontwikkeld in samenwerking met Allianz Nederland, die tevens optreedt als risicodrager. De verzekering is voor gebruikte en nieuwe BMW i3’s, zowel voor zakelijke rijders als particulieren.
De Flex Cover verzekering heeft als grote voordeel dat de eigenaar enkel betaalt voor de gereden kilometers. Daarmee biedt BMW als eerste fabrikant in Nederland een flexibele ‘PAYD’ (Pay As You Drive) autoverzekering aan. De Flex Cover verzekering biedt daarnaast de volgende voordelen: 
  • 3 jaar vergoeding van nieuwwaarde of aanschafwaarde
  • Geen eigen risico
  • Schadeherstel bij de eigen BMW i Service Partner
  • Gratis vervangend vervoer
  • Schade aan de laadpaal is meeverzekerd
  • Hulpverlening bij een lege batterij
 
Een groot verschil met een aantal verzekeringsmaatschappijen die PAYD aanbieden, is dat die werken met een dongel die moet worden aangesloten op de OBD-poort in het interieur van de auto. Daarmee is de dongel direct verbonden met het brein van de auto om er kilometerinformatie aan te onttrekken en door te sturen naar een back-end. Vaak moet de klant voor deze dongel betalen. Het unieke van de Flex Cover verzekering is dat de BMW i3’s af fabriek al ‘connected’ zijn dankzij BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
Meer lezen
. De kilometerinformatie wordt automatisch en beveiligd doorgestuurd naar de BMW back-end via de standaard ingebouwde simkaart. Bovendien betreft het louter de kilometerstand die gebruikt wordt voor de BMW Flex Cover verzekering. De privacy van de klant is gewaarborgd.
De BMW Flex Cover verzekering biedt de keuze uit verschillende kilometerbundels, bestaande uit: 6000, 12.000, 18.000 of 24.000 kilometer per jaar. De gebruiker krijgt maandelijks een overzicht per e-mail van zijn kilometerverbruik. Wordt het aantal kilometers uit de gekozen bundel niet gehaald, dan wordt de teveel betaalde premie aan het einde van de looptijd

Looptijd

De contractduur (looptijd) is de periode tussen de begindatum en de voorziene einddatum van uw lease- of financieringsovereenkomst (uitgedrukt in maanden). De contractduur is een belangrijke parameter voor het berekenen van de maandelijkse termijnen.
Meer lezen
(één jaar) terugbetaald. Dit geldt niet indien er minder dan 6.000 kilometer per jaar wordt gereden. Rijd je meer kilometers dan in de bundel, dan kun je bundel verhogen of achteraf bijbetalen. De extra gereden kilometers boven 24.000 kilometer per jaar zijn gratis.
Verdere informatie (inclusief een video met uitleg) en een calculator om de premie te berekenen staan op bmw.nl/flexcover
BMW Group Financial Services
BMW Group Financial Services is als lease –en financieringsmaatschappij van het huis aanbieder van alle lease -en financieringsvormen voor BMW Group producten in Nederland. Daarnaast worden er verzekeringen aangeboden voor zowel nieuwe als klassieke BMW Group voertuigen.  Bij BMW Group Financial Services staat pure dienstverlening centraal. Voor meer informatie over BMW Financial Services: www.bmwfinancialservices.nl 
Allianz in de Benelux
Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 147.000 medewerkers staan in dienst van ruim 85 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz via adviseurs verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, het MKB en grote ondernemingen. Allianz bedient in Nederland meer dan 1,3 miljoen klanten. Allianz heeft in Nederland circa 1.000 medewerkers en een omzet van € 1,1 miljard. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten, heeft ruim 950 medewerkers en een omzet van € 2,1 miljard.
Schakel visuele effecten uitSchakel visuele effecten in