cookiesDisabledBanner_Text Meer informatie over cookies
BMW maakt gebruik van cookies.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn maken de websites van BMW gebruik van cookies. BMW onderscheidt functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, het tonen van video's, het personaliseren van advertenties en het integreren van social media. BMW slaat geen persoonlijke gegevens op. Instellingen aanpassen
Meer rijplezier met minder emissie. De BMW 3 Serie Gran Turismo brengt doelgericht samen wat ogenschijnlijk niet bij elkaar lijkt te passen. Een heel pakket aan technologieën laat hem effectief topprestaties leveren – van BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket maatregelen voor reductie van brandstofverbruik en emissie bij gelijktijdige toename van rijdynamiek. Het doel op lange termijn is volledig emissieloze mobiliteit. Bekijk ook de Product Genius uitlegvideo.
Meer lezen
maatregelen zoals de automatische 8-traps Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een BMW automatische transmissie direct in een handgeschakelde.
Meer lezen
transmissie tot en met het adaptieve M onderstel. En ook de actieve achterspoiler onderstreept  onmiskenbaar de pure dynamiek van de BMW 3 Serie Gran Turismo.

DYNAMIEK IN TOPVORM.

Een onderstel dat pure power overbrengt op de weg. En BMW TwinPower Turbo motoren voor maximale energie. Ervaar de indrukwekkende dynamiek van de BMW 3 Serie Gran Turismo – ervaar grenzeloos rijplezier.

BMW 340i Gran Turismo:
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 7,3-7,0
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 166-159

De waarden voor stroom-/brandstofverbruik en CO2-emissie zijn afhankelijk van de gekozen wielen/banden. Als basis voor de verbruiksgegevens geldt de ECE-rijcyclus (93/116/EG). De afgebeelde modellen zijn voorzien van extra-uitrustingen.

Dynamische efficiëntie.

De BMW 3 Serie Gran Turismo zet maatstaven op het gebied van dynamiek en rijcomfort. In combinatie met de kracht van BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo motoren maakt de 8-traps Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een BMW automatische transmissie direct in een handgeschakelde.
Meer lezen
transmissie een optimale krachtontwikkeling mogelijk bij alle snelheden. Het adaptieve M onderstel zorgt voor een nog dynamischere rij-ervaring.

BMW TwinPower Turbo technologie – algemeen

8-traps Steptronic transmissie

Adaptief M onderstel

 

ACTIEVE ACHTERSPOILER.

De actieve achterspoiler schuift ter verbetering van de rijstabiliteit vanaf 110 km/h automatisch uit en vanaf 70 km/h weer in. Via een toets in het bestuurdersportier is deze ook handmatig te bedienen.

Intelligent energiemanagement.

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket maatregelen voor reductie van brandstofverbruik en emissie bij gelijktijdige toename van rijdynamiek. Het doel op lange termijn is volledig emissieloze mobiliteit. Bekijk ook de Product Genius uitlegvideo.
Meer lezen
technologieën zoals Auto Start Stop functie

Auto Start Stop functie

Effectief brandstof besparen: de Auto Start Stop functie schakelt de motor bij korte stops van de BMW, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht, tijdelijk uit en voorkomt daarmee onnodig brandstofverbruik.
Meer lezen
, ECO PRO Modus

ECO PRO Modus

De ECO PRO Modus maakt het mogelijk om met een efficiënte rijstijl in combinatie met technische maatregelen een aanzienlijke verbruiksvermindering te realiseren.
Meer lezen
, Brake Energy Regeneration

Brake Energy Regeneration

Vrijkomende energie benutten: het opladen van de accu met teruggewonnen remenergie ontlast de motor. Daardoor is bij accelereren meer aandrijfkracht beschikbaar. En wordt tot wel drie procent brandstof bespaard.
Meer lezen
en elektromechanische stuurbekrachtiging verlagen als intelligent energiemanagement het brandstofverbruik en dragen zo bij aan duurzame mobiliteit. Rijdynamiek en rijplezier van het hoogste niveau, zonder ook maar iets in te leveren.

Driving Experience Control inclusief ECO PRO Modus

Auto Start Stop functie

Brake Energy Regeneration

Besturing, elektrisch bekrachtigd

Brandstofverbruik en CO2-emissie.

Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden treft u aan op de website van de RDW: www.rdw.nl. Alle motoren voldoen aan de laatste EU-emissienorm. Alle CO2-verbruiksgegevens zijn gemeten tijdens officiële homologatietests in overeenstemming met de NEDC

NEDC (New European Driving Cycle)

NEDC (New European Driving Cycle) is de benaming voor een gestandaardiseerde testrit die wordt gebruikt bij de typegoedkeuring van voertuigen.
Meer lezen
EU Richtlijn. Onder normale gebruiksomstandigheden kunnen de actuele verbruikscijfers afwijken door rijstijl, weg- en verkeersfactoren, weersinvloeden, de onderhoudsconditie en de belading van de auto. Wijzigingen in constructie en/of uitrusting en/of mogelijkheden, alsmede fouten, voorbehouden.
De gegevens hebben geen betrekking op een specifiek exemplaar en maken geen deel uit van het aanbod, maar dienen ter vergelijking van de verschillende modellen onderling. CO2-emissie die ontstaat bij het produceren en leveren van de brandstof of andere energiedragers, wordt bij het bepalen van de CO2-emissie in lijn met Richtlijn 1999/94/EG buiten beschouwing gelaten.
 
 
Schakel visuele effecten uitSchakel visuele effecten in