cookiesDisabledBanner_Text Meer informatie over cookies
BMW maakt gebruik van cookies.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn maken de websites van BMW gebruik van cookies. BMW onderscheidt functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, het tonen van video's, het personaliseren van advertenties en het integreren van social media. BMW slaat geen persoonlijke gegevens op. Instellingen aanpassen
De combinatie van een elektromotor plus een krachtige benzinemotor is een solide basis voor de meest innovatieve sportauto van deze tijd – de BMW i8. Het sportieve karakter van deze auto is op elk moment voelbaar: de fijn afgestemde samenwerking tussen verbranding- en elektromotor resulteert in evenveel efficiency als dynamiek.

BMW eDrive.

De BMW eDrive technologie in de BMW i8 is het resultaat van jarenlange BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket maatregelen voor reductie van brandstofverbruik en emissie bij gelijktijdige toename van rijdynamiek. Het doel op lange termijn is volledig emissieloze mobiliteit. Bekijk ook de Product Genius uitlegvideo.
Meer lezen
research en ontwikkeling. Het volledige koppel van de soepele elektromotor is vanuit stilstand oproepbaar en zorgt voor ongeëvenaard rijplezier. Een innovatief koelsysteem houdt daarbij de HV-accu altijd op de optimale bedrijfstemperatuur, waardoor de prestaties en de levensduur van de cellen gemaximaliseerd worden.
Het intelligente energiebeheer van de BMW i8 coördineert het optimale samenspel tussen de elektromotor en de HV-accu en is altijd afgestemd op maximale prestaties bij een minimaal verbruik. Zo ontstaat een krachtig en efficiënt plug-in hybridesysteem.

28-05-2014 | Auto Review 2014/06 | De nieuwe sportwagen

Dit is zonder twijfel een van dé auto’s van 2014. Alles is bijzonder aan de BMW i8: van zijn uiterlijk tot zijn aandrijflijn. Hij verandert misschien wel voorgoed de kijk op sportwagens.

15-05-2014 | AutoWeek 20 | Eerste rijtest BMW i8

28-08-2013 | AutoWeek 35 | BMW i8 Groene M4-Killer?

BMW i8 in detail. Electric driving.
BMW i8 in detail. Electric driving.
BMW i8 Rijdynamiek.
BMW i8 Rijdynamiek.
BMW i8 Rijdynamiek en efficiency.
BMW i8 Rijdynamiek en efficiency.

Plug-in hybride met BMW eDrive

Krachtig plug-in hybridesysteem

Intelligent energiemanagement

BMW i8

BMW i8. OPLADEN.

 

BMW TwinPower Turbo 1,5-liter 3-cilinder benzinemotor.

De in het kader van de BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket maatregelen voor reductie van brandstofverbruik en emissie bij gelijktijdige toename van rijdynamiek. Het doel op lange termijn is volledig emissieloze mobiliteit. Bekijk ook de Product Genius uitlegvideo.
Meer lezen
strategie nieuw ontwikkelde BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo 1,5-liter 3-cilinder benzinemotor van het plug-in hybridesysteem verenigt alle voordelen die men van een sportautomotor verwacht. Zijn motormanagement garandeert via het ontstekingstijdstip optimale laadprocessen en zorgt voor een vlotte respons van de turbocompressor

Turbocompressor

De turbocompressoren in BMW motoren verhogen de rijprestaties en reduceren tegelijk verbruik en CO2-emissie.
Meer lezen
. De 170 kW (231 pk) sterke motor maakt bijzonder graag toeren en levert een koppel van maximaal 320 Nm. De dynamiek en het hoge prestatieniveau gaan gepaard met een enorme efficiency, zoals een gecombineerd verbruik van slechts 2,1 l/100 km en een CO2-emissie van 49 g/km op indrukwekkende wijze bevestigen.

BMW i8

BMW i8. EFFICIENCY.

 

Rijmodi.

Verschillende modi voor een uitzonderlijke rijbeleving: Comfort, ECO PRO en Sport optimaliseren de voertuigeigenschappen van de BMW i8 door ze perfect op elke rijsituatie af te stemmen. Puur elektrisch rijden met een snelheid van maximaal 65 km/h en een actieradius van 37 km* is daarmee net zo mogelijk als een uiterst dynamisch sportautogevoel buiten de stad. Daartussen ligt de beste combinatie van twee werelden: benzine- en elektromotor demonstreren op elk moment dat hun technische symbiose nooit als compromis moet worden opgevat.
Met één druk op de eDrive knop schakelt de BMW i8 over op puur elektrisch rijden. Deze knop kan in de modi Comfort en ECO PRO worden geactiveerd. In de modus Comfort met eDrive rijdt de BMW i8 net zo lang zonder ondersteuning van de verbrandingsmotor tot de accu vrijwel ontladen is. Puur elektrisch is een snelheid tot 120 km/h haalbaar. Is de eDrive knop niet ingedrukt, dan schakelt de verbrandingsmotor al vanaf 60 km/h bij.
* Waarde verkregen uit een intern BMW verbruiksonderzoek. De actieradius is afhankelijk van diverse factoren, zoals rijstijl, routecondities, buitentemperatuur en gebruik van verwarming/airconditioning, alsmede preconditioning.

Comfort-modus

ECO PRO-modus

Sport-modus

BMW i8

BMW i8. NIEUWSBRIEF.

 

Vierwielaandrijving.

Met ingedrukte eDrive knop wordt de BMW i8 puur elektrisch en uitsluitend op de vooras aangedreven. In de hybridemodus maken de vierwielaandrijving en de intelligente combinatie van twee soorten aandrijving optimale tractie mogelijk in elke rijsituatie. Aan de vooras bevindt zich de elektromotor, terwijl de achteras wordt aangedreven door een krachtige driecilinder benzinemotor. Alle vier de wielen kunnen dus met twee motoren tegelijk worden aangedreven zodat het mogelijk is – afhankelijk van de rijsituatie – de voordelen van voorwiel- of vierwielaandrijving te benutten. Buiten de stad toont de volwaardige vierwielaandrijving van de BMW i8 de volle omvang van zijn kracht met snelheden tot maar liefst 250 km/h.

BMW i8

BMW i8. HIGHLIGHTS.

 
Schakel visuele effecten uitSchakel visuele effecten in