cookiesDisabledBanner_Text Meer informatie over cookies
BMW maakt gebruik van cookies.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn maken de websites van BMW gebruik van cookies. BMW onderscheidt functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, het tonen van video's, het personaliseren van advertenties en het integreren van social media. BMW slaat geen persoonlijke gegevens op. Instellingen aanpassen

DE BMW X1.

TWINPOWER TURBO MOTOREN.

De innovatieve BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo motoren in de BMW X1 combineren vermogen met efficiency. Hier wacht u een heel scala aan motoren met innovatieve turbodrukvulling en de nieuwste injectietechnologie. Zo staat ook in de nieuwste generatie diesel- en benzinemotoren vooral één ding in het middelpunt: plezier in het autorijden.

BMW TwinPower Turbo 3-cilinder benzinemotor.

BMW X1 18d
Rijplezier en efficiency bereiken een nieuw niveau. Dat bewijst de innovatieve 1,5-liter 3-cilinder benzinemotor, die de genen van de veelvuldig onderscheiden BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor in zich draagt. De motoren van de nieuwe generatie uit de BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket maatregelen voor reductie van brandstofverbruik en emissie bij gelijktijdige toename van rijdynamiek. Het doel op lange termijn is volledig emissieloze mobiliteit. Bekijk ook de Product Genius uitlegvideo.
Meer lezen
motorenfamilie onderscheiden zich door een duidelijk temperamentvollere krachtontplooiing en een directe respons, al vanaf lage toerentallen, maar zijn daarnaast ook zuinig en emissiearm. Met hun opwindende motorsound maken ze rijden bovendien nog leuker. Om de efficiency en dynamiek te vergroten, maakt dit innovatieve pakket – een mijlpaal in de BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket maatregelen voor reductie van brandstofverbruik en emissie bij gelijktijdige toename van rijdynamiek. Het doel op lange termijn is volledig emissieloze mobiliteit. Bekijk ook de Product Genius uitlegvideo.
Meer lezen
strategie – gebruik van de BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo technologie met turbocompressie, directe brandstofinspuiting en variabele klepbediening Valvetronic

Valvetronic

Volledige vermogensontplooiing – de variabele klepsturing Valvetronic verbetert de dynamiek en draai-eigenschappen van BMW motoren en verlaagt het verbruik.
Meer lezen
inclusief dubbele VANOS.

BMW X1

DE BMW X1.
SPECIFICATIES.

Bekijk alle technische gegevens van de BMW X1.

BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotoren.

BMW X1 20i
De BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo 2,0-liter 4-cilinder benzinemotor garandeert maximaal rijplezier. Hij biedt al vanaf lage toerentallen een temperamentvolle krachtontwikkeling en een zeer directe respons, en imponeert bovendien met een gunstig verbruik en geringe emissie.

BMW X1 xDrive20i

CO2-Emissie gecombineerd in g/km - [146,0]  [1]

Energielabel

- [ D
Energielabel
BMW X1 xDrive20i
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe automobielen vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
]
Gecombineerd verbruik in l/100 km - [6,3]  [2]
Cilinders/kleppen 4/4
Cilinderinhoud in cm ³ 1998
Slag/boring in mm 94,6/82,0
Max. vermogen / toerental in kW (pk) / 1/min. 141 (192)/5000-6000  [2]
Max. koppel / toerental in Nm / 1/min 280/1350-4600
Compressie 1 : 11,0
Toevoegen aan de configuratie

BMW TwinPower Turbo 3-cilinder dieselmotor.

BMW X1 18d
Met een spontane respons al in het onderste toerengebied biedt de nieuwe BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo 3-cilinder dieselmotor

Dieselmotor

Dynamisch, gecultiveerd, uiterst zuinig – BMW dieselmotoren overtuigen in tal van opzichten.
Meer lezen
in de BMW X1 de typerende driecilinder-karakteristiek. Tegelijkertijd is hij zuinig en schoon, draait hij opmerkelijk rustig en biedt hij aangenaam veel rijcomfort. Dankzij directe common rail-injectie van de nieuwste generatie en innovatieve turbotechnologie met variabele turbinegeometrie levert deze dieselmotor

Dieselmotor

Dynamisch, gecultiveerd, uiterst zuinig – BMW dieselmotoren overtuigen in tal van opzichten.
Meer lezen
uit het EfficientDynamics motorengamma een hoog vermogen bij overtuigende efficiency.
CO2-Emissie gecombineerd in g/km 104,0 [-]  [1]

Energielabel

D
Energielabel
BMW X1 sDrive16d
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe automobielen vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
[-]
Gecombineerd verbruik in l/100 km 3,9 [-]  [2]
Cilinders/kleppen 3/4
Cilinderinhoud in cm ³ 1496
Slag/boring in mm 90,0/84,0
Max. vermogen / toerental in kW (pk) / 1/min. 85 (116)/4000  [2]
Max. koppel / toerental in Nm / 1/min 270/1750
Compressie 1 : 16,5
Toevoegen aan de configuratie

BMW X1

DE BMW X1.
SPECIFICATIES.

Bekijk alle technische gegevens van de BMW X1.

BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotoren.

BMW X1 18d
De BMW TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo 2,0-liter 4-cilinder dieselmotoren bieden al vanaf lage toerentallen een temperamentvolle krachtontwikkeling met een zeer directe respons. Dankzij turbotechnologie met variabele turbinegeometrie en common rail-inspuiting imponeren ze bovendien met een gunstig verbruik en geringe emissie.

BMW X1 sDrive18d

CO2-Emissie gecombineerd in g/km 109,0 [114,0]  [1]

Energielabel

D
Energielabel
BMW X1 sDrive18d
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe automobielen vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
[ E
Energielabel
BMW X1 sDrive18d
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe automobielen vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
]
Gecombineerd verbruik in l/100 km 4,1 [4,3]  [2]
Cilinders/kleppen 4/4
Cilinderinhoud in cm ³ 1995
Slag/boring in mm 90,0/84,0
Max. vermogen / toerental in kW (pk) / 1/min. 110 (150)/4000  [2]
Max. koppel / toerental in Nm / 1/min 330/1750
Compressie 1 : 16,5
Toevoegen aan de configuratie

BMW X1 xDrive18d

CO2-Emissie gecombineerd in g/km 124,0 [124,0]  [1]

Energielabel

F
Energielabel
BMW X1 xDrive18d
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe automobielen vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
[ F
Energielabel
BMW X1 xDrive18d
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe automobielen vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
]
Gecombineerd verbruik in l/100 km 4,7 [4,7]  [2]
Cilinders/kleppen 4/4
Cilinderinhoud in cm ³ 1995
Slag/boring in mm 90,0/84,0
Max. vermogen / toerental in kW (pk) / 1/min. 110 (150)/4000  [2]
Max. koppel / toerental in Nm / 1/min 330/1750
Compressie 1 : 16,5
Toevoegen aan de configuratie

BMW X1 xDrive25d

CO2-Emissie gecombineerd in g/km - [133,0]  [1]

Energielabel

- [ G
Energielabel
BMW X1 xDrive25d
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe automobielen vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
]
Gecombineerd verbruik in l/100 km - [5,1]  [2]
Cilinders/kleppen 4/4
Cilinderinhoud in cm ³ 1995
Slag/boring in mm 90,0/84,0
Max. vermogen / toerental in kW (pk) / 1/min. 170 (231)/4400  [2]
Max. koppel / toerental in Nm / 1/min 450/1500-3000
Compressie 1 : 16,5
Toevoegen aan de configuratie

BMW X1

DE BMW X1.
SPECIFICATIES.

Bekijk alle technische gegevens van de BMW X1.
[1]
Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe automobielen vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruikboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.
Alle motoren voldoen aan de EU6-emissienorm. Als basis voor de verbruiksgegevens geldt de ECE-rijcyclus (93/116/EG). De metingen worden voor eenderde binnen de bebouwde kom en voor tweederde buiten de bebouwde kom verricht. Behalve het brandstofverbruik wordt ook de CO2-emissie gemeten. Het brandstofverbruik wordt berekend op basis van de standaarduitvoering. Extra-uitrustingen (bijv. bredere wielen/banden) kunnen verbruik, CO2-emissie en rijprestaties beïnvloeden.
De gegevens hebben betrekking op de uitvoering voor de Nederlandse markt. De afgebeelde uitvoeringen bevatten deels opties die niet tot de standaarduitrusting behoren. In andere lidstaten van de Europese Unie zijn, op grond van onder meer wettelijke bepalingen, afwijkingen mogelijk van de hier beschreven uitvoeringen en uitrustingen, in standaard- en/of optionele specificaties. Sommige uitvoeringen kunnen achteraf niet in dezelfde mate als andere uitvoeringen worden aangepast of worden voorzien van accessoires. Raadpleeg altijd uw BMW dealer over de door hem aangeboden uitvoeringsconfiguraties en de aanpassings- en uitbreidingsmogelijkheden daarvan. Wijzigingen in constructie en/of uitrusting en/of mogelijkheden, alsmede fouten, voorbehouden. Met specifiek voor bepaalde landen geldende uitvoeringen is geen rekening gehouden.
Ledig gewicht EU: fabrieksopgave. De RDW gewichten liggen 100 kg lager. De vermelde waarde is inclusief een tankvulling van 90%, alsmede 68 kg voor de bestuurder en 7 kg bagage. Het ledig gewicht geldt voor automobielen in standaarduitvoering. Extra-uitrustingen kunnen dit gewicht verhogen.
[2]
Maximum vermogen: het gebruik van een brandstofkwaliteit van RON 95 wordt aangeraden. De benzinemotoren zijn geschikt voor een brandstofkwaliteit van RON 91 en hoger, met een maximaal ethanol-aandeel van 10% (E10). De hier vermelde waarden voor vermogen, rijprestaties en verbruik gelden bij gebruik van een brandstofkwaliteit van RON 98.
 
Schakel visuele effecten uitSchakel visuele effecten in