cookiesDisabledBanner_Text Meer informatie over cookies
BMW maakt gebruik van cookies.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn maken de websites van BMW gebruik van cookies. BMW onderscheidt functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, het tonen van video's, het personaliseren van advertenties en het integreren van social media. BMW slaat geen persoonlijke gegevens op. Instellingen aanpassen

BMW i3 CONCEPT.
MEGACITY VEHICLE.

De BMW i3 Concept Coupé met eDrive technologie is een compromisloos duurzame auto die is ontworpen voor stedelijke gebieden. Puur aangedreven door elektrische energie en gebouwd als antwoord op de behoefte aan duurzame en emissievrije mobiliteit. Het concept belichaamt een intelligente vorm van grootstedelijk reizen en vervoer.

BMW i3 Concept Coupé. Born Electric. Natuurlijk intelligent.

De BMW i3 Concept Coupé had onlangs samen met de BMW i8 Concept Spyder zijn Europese première in Genève in een demonstratie van de actuele stand van design, ontwikkeling en innovatie.


BMW Group voert al sinds 2008 het grootste veldonderzoek ter wereld uit naar de behoeften van klanten op gebied van elektrische mobiliteit. Als onderdeel van het testproces werden meer dan 20 miljoen kilometers door meer dan 1.000 testklanten afgelegd en dynamisch geëvalueerd. De resultaten laten zien dat de afstanden die worden afgelegd door elektrische voertuigen, met een gemiddelde van iets meer dan 40 kilometer per dag, maar een beetje verschillen van de door conventionele voertuigen afgelegde afstanden. Gebaseerd op dit feit en op bevindingen over oplaadgedrag en het belang van openbare oplaadstations voor elektrische auto's, begon BMW i met het ontwerp van de BMW i3 Coupé.
 

BMW i3 Concept Coupé. Electricity meets intelligence.

Als het gaat om het opnieuw uitvinden van mobiliteit, staat BMW i voor meer dan alleen milieuvriendelijk en dynamisch rijden. De volledig elektrische BMW i3 Concept Coupé is de nieuwste, prachtig ontworpen versie van het binnenkort verwachte voertuig, met een nieuwe standaard voor duurzaam design en elektrisch rijplezier.


De coupé wordt aangedreven door de innovatieve eDrive technologie van BMW en zorgt niet alleen voor uniek rijplezier zonder emissies, maar ook voor een rustige en bijna stille rijbeleving. Door de optionele snellaadfunctie kan de accu in 0,5 uur tot 80% worden opgeladen.
Dynamisch design
De BMW i3 Concept Coupé wordt gekenmerkt door een nieuwe interpretatie van het BMW i Stream Flow Design aan de zijkant. De portieren zijn hierbij voorzien van een opvallende dynamische lijn die in één oogopslag lichtgewicht, transparantie en een goede stroomlijn uitstraalt.
Het design van de BMW i3 Concept Coupé legt de nadruk op dynamiek en puur rijplezier. Binnen wordt deze lichtvoetigheid doorgezet in een ruim opgezet interieur dat met natuurlijke materialen als leder, hout en wol een loungesfeer uitstraalt.
BMW i3 ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
Meer lezen

De BMW i3 Concept Coupé is bovendien voorzien van intelligente ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
Meer lezen
voorzieningen die rijden gemakkelijker maken. Het navigatiesysteem van de coupé geeft de meest efficiënte en milieuvriendelijke route aan en laat ook alle beschikbare oplaadstations langs de weg zien. Met de intelligente remote app kunt u uw reis al voor vertrek plannen en ook de maximale actieradius controleren. Bovendien kunt u met de remote app op uw smartphone elk aspect van het oplaadproces op afstand regelen.

BMW i3 Concept Coupé. Born Electric. Naturally Intelligent.

De BMW i3 Concept Coupé schrijft automobiele geschiedenis als de eerste volledig 'connected' elektrische auto die speciaal is gebouwd met de behoeftes van elektrische mobiliteit in gedachten.
De elektrische motor van de BMW i3 Concept Coupé genereert een vermogen van 125 kW/170 pk (en een maximum koppel van 250 Nm) door spontane krachtoverbrenging via een 1-traps transmissie op de achterwielen. De elektrische motor wordt gevoed door krachtige lithium-ionen accu's die vloeiend onderin de auto zijn geïntegreerd. Met drie energie-modussen (COMFORT, ECO PRO en ECO PRO+)kan de bestuurder kiezen uit maximaal rijcomfort en maximale actieradius, waardoor de rijbeleving nog persoonlijker wordt.
Als de BMW i3 Concept Coupé wordt verbonden met een oplaadstation, kan de bestuurder het oplaadproces op afstand starten en stoppen of zelfs met een timer regelen. Je kunt een bestemming kiezen op de mobiele telefoon en deze vervolgens doorsturen naar de auto.
De voortdurende verbinding met de buitenwereld is binnenin de auto zichtbaar op twee displays die informatie weergeven in 3D op schermen in hoge resolutie. Op die manier kan de bestuurder relevante informatie ontvangen over de route, de actieradius en beschikbare oplaadstations langs de weg of op de plaats van bestemming.
Door de intermodale routegeleiding kan ook openbaar vervoer een onderdeel zijn van de persoonlijke mobiliteitsplanning. BMW i breidt de stedelijke ervaring van mobiliteit uit tot buiten de auto. Zoals onlangs ook al zichtbaar werd bij nieuwe mobiliteitsdiensten als DriveNow en ParkNow. Het verbinden van het connected leven onderweg en in de auto maakt rijden in megasteden gemakkelijker, plezieriger en efficiënter.
 

BMW i3 Concept. Uitgesproken duurzaam.

De nieuwste versie van de BMW i3 Concept maakt gebruik van hernieuwbare grondstoffen. Daarmee vestigt hij een nieuwe norm voor duurzaamheid. En dat is ook zichtbaar in het interieurontwerp van de BMW i3 serie.


Hernieuwbare grondstoffen.

Het interieur van de BMW i3 Concept wordt gekenmerkt door zichtbaar gebruik van natuurlijke grondstoffen zoals Europees eucalyptushout. De natuurlijke materialen onderstrepen zowel de premium standaard van BMW i als de zuinige omgang met natuurlijke bronnen – en als ze worden afgevoerd, stoten ze niet meer CO2 uit dan is opgeslagen tijdens hun groeifase.
Holistisch perspectief.
De BMW i3 Concept is een indrukwekkende uiting van de holistische kijk van BMW i op duurzaamheid. Vergeleken met een ultra-zuinige auto in dezelfde klasse met een interne verbrandingsmotor, heeft de BMW i3 Concept tenminste een derde minder globaal opwarmingspotentieel (CO2 equivalent) gedurende zijn gehele levenscyclus, inclusief de opwekking van elektriciteit in Europa (EU-25 elektriciteitsmix). Ook met andere milieu-issues wordt rekening gehouden, door innovaties in ontwikkelings-, productie- en recyclingprocessen. Op die manier vestigt BMW i nieuwe duurzaamheidsstandaards door de hele waardeketen heen.
 

BMW i3 Concept – Duurzame mobiliteit voor grote steden.

De BMW i3 Concept is een uitstekend doordacht all-round concept, en alle details zijn ontworpen en geoptimaliseerd om hun uiteindelijke taak te vervullen. De innovatieve LifeDrive architectuur maakt de BMW i3 Concept licht, veilig, ruim en dynamisch. Innovatief gebruik van materialen en intelligent lichtgewicht design helpen de BMW i3 Concept niet alleen om lange afstanden af te leggen met maar één lading en te zorgen voor superieure veiligheid in het geval van een botsing; ze verlenen de auto ook een excellente rijdynamiek.


De eDrive technologie bestaat uit een extreem soepele elektrische motor die is ontwikkeld en gebouwd door BMW, innovatieve batterij-technologie en een intelligent motormanagement systeem. Dat maakt de BMW i3 Concept extreem beweeglijk en een plezier om in te rijden. De elektrische motor boven de achteras – die een vermogen genereert van 125 kW/170 pk en een indrukwekkend koppel van 250 Nm vanuit stilstand zorgen samen voor aangenaam soepele rijeigenschappen. De BMW i3 Concept accelereert van 0 tot 60 km/h in minder dan vier seconden en vanuit stilstand naar 100 km/h in minder dan acht seconden.
De zogenaamde Life module roept een gevoel op van ruimte binnenin de auto, die royaler is dan zelfs de nieuwste conventionele auto's voorzien van een elektromotor en accupakket kunnen bieden. Zorgvuldig geselecteerde materialen verlenen de open en luchtige cabine een lounge-achtig karakter. Het gebruik van recyclebare grondstoffen is een ander kenmerk van het interieur; ook hierdoor kunnen de passagiers de duurzaamheid van de auto ervaren. Delen van het instrumentenpaneel en de deurpanelen zijn zichtbaar gemaakt van natuurlijke vezels, terwijl het natuurlijk gelooide leer van de stoelen de ambiance creëert van een lounge. Met vier stoelen, wijd opengaande "coach-doors", een bagageruimte van rond 200 liter en een extra functioneel compartiment aan de voorkant is de BMW i3 Concept prima uitgerust voor alledaags gebruik.
Innovatieve functies op het gebied van connectiviteit creëren een naadloze verbinding tussen de BMW i3 Concept en het leven van de bestuurder buiten de auto. Op afstand bedienbare functies die toegankelijk zijn via een smartphone, stellen de eigenaar in staat om zijn auto en laadstations in de buurt te vinden, met een druk op de knop de accu op te laden en informatie te krijgen over de actuele status van de auto. Ondertussen verlaagt het intelligente BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de innovatieve verbinding tussen bestuurder, BMW en de rest van de wereld.
Meer lezen
assistentie systeem de stress van automobilisten in eentonige rijsituaties en zorgt ervoor dat ze hun bestemming veiliger en op een meer ontspannen manier kunnen bereiken.
 

BMW i3 Concept – compact, soepel, duurzaam.

Het design van de BMW i3 Concept geeft de kwaliteiten van de auto op het eerste gezicht al bloot. De BMW i3 Concept vertolkt de dynamische interpretatie van een indrukwekkend praktische auto.


Dynamische en compacte proporties demonstreren de souplesse van de BMW i3 Concept. Van de zijkant gezien vormen de lijnen van de ruiten en de dorpels samen een wigvormige architectuur, die het gevoel wekt dat de auto al voorwaarts beweegt voordat de wielen draaien. Aan de buitenkant geven een vloeiend silhouet en een lange wielbasis de buitengewoon royale ruimte in het interieur al aan, terwijl korte overhangen voor en achter het parkeren op krappe ruimte veel gemakkelijker maken. De auto wordt nog praktischer door de "coach-doors", die door hun vis-a-vis constructie op geheel nieuwe wijze toegang geven tot de grote, open ruimtes van het interieur.
Royale glasoppervlakken en zwarte elementen zoals de omlijstingen van de ramen en de dorpels geven de auto een gevoel van lichtheid en vestigen samen met de zichtbare carbonstructuren de aandacht op zijn lage gewicht. Grote smalle 19-inch wielen geven het dynamische zijprofiel nog meer impact.
De markante voorkant.
De voorkant van de BMW i3 Concept heeft een helder en strak design. Het dominante element is hier de in het oog springende grille met de kenmerkende blauwe BMW i achtergrond, die dankzij het compleet elektrische aandrijfsysteem geheel gesloten is. Onder de grille is de zilverkleurige layer bepalend voor de plastische vorm van de voorskirt. Zwarte oppervlakken markeren de functionele gedeeltes aan de voorzijde, zoals het laadcompartiment onder de motorkap en de luchtinlaten.
Helder gedefinieerde AirCurtains zijn tevens een zichtbare expressie van de scherpe aerodynamica van dit BMW i model. De opvallende LED koplampen geven een geheel nieuwe kijk op BMW lichtdesign. Samen met de markant gevormde grille vormen de U-vormige, van achteren door LED beschenen lijnen een belangrijk element van het pakkende nieuwe BMW i gezicht.
De functionele achterzijde.
Het grote, openklapbare achterraam biedt optimale toegang tot de bagageruimte en de dakzuilen staan rechtop, om zoveel mogelijk ruimte te creëren in het interieur. Het achterraam vormt tevens de behuizing van de achterlichten, die (net als de koplampen) U-vormig zijn en lijken te zweven in het glas. Daarachter ligt een extreem veelzijdige bagageruimte, die nog verder kan worden vergroot door de achterstoelen naar beneden te klappen.
De wijde, zilverkleurige achterdiffuser markeert de laagste hoek van de carrosserie en maakt de efficiënte aerodynamica van de auto ervaarbaar voor de bestuurder. De diffuser wordt begrensd door een blauwe lijn, loopt taps toe naar het wegdek en lijkt zich onder de auto voort te zetten. De vorm van de diffuser onderstreept het krachtige postuur van de auto. De BMW i8 Concept vertoont hiervan een nog sportievere versie, wat een link legt tussen beide modellen.

Self-supporting en licht – het interieur.

De versie van de LifeDrive architectuur die ten grondslag ligt aan de BMW i3 Concept opent geheel nieuwe perspectieven op interieurdesign. Er is geen centrale tunnel die de cabine in tweeën deelt, waardoor het interieur een heel vrije, open en luchtige indruk maakt.
De passagiers zitten in een verhoogde "semi-command" positie die een goed uitzicht biedt op het bedrijvige gewoel van het stadsverkeer en tegelijkertijd de toegang tot de stoelen vergemakkelijkt.
De doorlopende zitbanken voor en achter scheppen een nieuw en verbindend gevoel van ruimte voor de passagiers in het lichte interieur. Op die manier kunnen de inzittenden zich makkelijk van de ene naar de andere kant bewegen en, indien nodig, allemaal aan dezelfde kant in of uit de auto stappen. Dat betekent een duidelijke verbetering van het comfort in krappe parkeerruimtes, en wanneer de toegang tot de auto aan één kant is geblokkeerd.
 

BMW i3 Concept - Interieur.

Een onderscheidend element van het lichte interieur is de vrijstaande stuurkolom. Alle bedieningselementen voor de besturing van de auto – zoals het instrumentenpaneel, de start/stop knop en de versnellingspook – zijn hier gepositioneerd, waardoor een middenconsole overbodig is. Achter de stuurkolom strekt het extreem geavanceerde en uitgebreide instrumentenpaneel zich uit over het interieur. Het begint bij de ventilatieopeningen naast het stuurwiel, vloeit dan over in een lijn rond de stuurkolom, waarin tevens de bedieningselementen voor radio en airco zijn opgenomen en verloopt dan verder naar het bijrijdersgedeelte. Kort voor het rechter voorportier buigt het paneel vervolgens omhoog, loopt terug naar het midden van het interieur en eindigt dan bij de monitor van het centrale informatie display (CID) boven het bedieningspaneel voor radio en airco. Rond de displays daarentegen vertoont het oppervlak van het instrumentenpaneel een bijna kalligrafisch design waarin een groot, breed oppervlak zichtbaar overloopt in een smaller en meer terughoudend pendant, voordat het opgaat in een andere brede sectie. Het CID en de bedieningsunit vormen op die manier een aantrekkelijk contrast met de heldere, exacte grenzen van het instrumentenpaneel.
Het gebied rond het instrumentenpaneel, de deuren en het vloergedeelte van de BMW i3 Concept worden eveneens gekenmerkt door contrasterende materialen. De natuurlijke oorsprong van het uiterst sterke, donker antracietkleurige materiaal, dat is gemaakt van geperste en gelakte plantenvezels, is duidelijk herkenbaar en zet de lichte, hoogwaardige en fraai vormgegeven interieurelementen optimaal in scène.
Op een ander niveau geven de zeer technisch uitziende displaybeelden van het instrumentencluster en het CID visueel gestalte aan de elektrische rijfilosofie van de BMW i3 Concept. Alle informatie wordt in beeld gebracht in de hoge kwaliteit en op de optisch aansprekende wijze die je mag verwachten van BMW.
 
 
 
 
 
 
 
Schakel visuele effecten uitSchakel visuele effecten in