cookiesDisabledBanner_Text Meer informatie over cookies
BMW maakt gebruik van cookies.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn maken de websites van BMW gebruik van cookies. BMW onderscheidt functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, het tonen van video's, het personaliseren van advertenties en het integreren van social media. BMW slaat geen persoonlijke gegevens op. Instellingen aanpassen

BMW i8 CONCEPT.

De sportwagen van de toekomst.

Soms is het tijd om de stad te verlaten. Ontsnappen aan de alledaagse sleur. De BMW i8 Concept met eDrive is een icoon van progressie. Hij combineert de enerverende prestaties van een sportauto met de modernste efficiency.

De BMW i8 Concept. Emotioneel, dynamisch en efficiënt.

De concept car BMW Vision EfficientDynamics zorgde voor opwinding en heel positieve feedback op de IAA 2009. De BMW Vision EfficientDynamics maakte duidelijk dat een emotionele sportwagen met het energieverbruik van een kleine auto geen onmogelijkheid is, maar binnenkort al realiteit.
Na het succesvol testen van het autoconcept was de beslissing om een dergelijke auto in serie te bouwen snel genomen. De BMW i8 Concept is de volgende stap in de evolutie van de BMW Vision EfficientDynamics Concept. Het resultaat: de meest progressieve en innovatieve sportwagen van zijn tijd. Zijn innovatieve plug-in hybride concept combineert het gemodificeerde elektrische aandrijfsysteem van de BMW i3 Concept – aangebracht boven de achteras – met een high-performance driecilinder verbrandingsmotor, die 164 kW/220 pk en 300 Nm produceert aan de achteras. Samen bieden de beide aandrijfsystemen de mogelijkheid om hun eigen talenten helemaal te ontplooien, wat leidt tot de prestaties van een sportauto en het verbruik van een kleine auto.
Een acceleratie van 0 naar 100 km/h in minder dan vijf seconden, in combinatie met een brandstofverbruik in de Europese cyclus van 2,7 liter per 100 kilometer, zijn cijfers die momenteel buiten het bereik liggen van welke auto met verbrandingsmotor dan ook met dezelfde prestaties. Dankzij de eDrive technologie met zijn grote lithium-ion accu, die gewoon thuis via een normaal stopcontact kan worden opgeladen, legt de BMW i8 maximaal 35 kilometer af met uitsluitend elektrische energie. Bovendien biedt de 2+2-zitter voldoende ruimte voor vier inzittenden, wat hem uiterst praktisch maakt voor alledaags gebruik.
De LifeDrive architectuur van de BMW i8 Concept is zorgvuldig aangepast om zijn sportwagenkarakter te versterken, zodat hij ongeëvenaarde prestaties levert en een excellente rijdynamiek biedt. De elektromotor in de module aan de vooras en de verbrandingsmotor aan de achteras zijn verbonden via een "energietunnel", die plaats biedt aan de hoog-voltage-accu. Dit geeft de auto een laag zwaartepunt – en de daaraan verbonden dynamische voordelen. De positionering van de elektromotor en de verbrandingsmotor boven hun respectievelijke assen en de ruimtebesparende en uitstekend uitgebalanceerde plaatsing van alle componenten resulteren in een optimale 50/50 gewichtsverdeling.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

De BMW i8 Concept Spyder. Ontketen elektriciteit met BMW eDrive.

BMW i introduceert met trots de BMW i8 Concept Spyder. De combinatie van intelligent, lichtgewicht design en geavanceerde BMW eDrive technologie geeft dit nieuwe model de performance van een echte sportwagen. Toch verbruikt hij niet meer brandstof dan een auto die veel kleiner is.
The BMW i8 Concept Spyder wordt aangedreven met de baanbrekende BMW eDrive technologie, die bestaat uit een extreem soepele elektrische BMW motor, innovatieve batterij-technologie en een intelligent motormanagement-systeem, gepaard aan een TwinPower

BMW TwinPower Turbo technologie

Dit innovatiepakket omvat bij de benzinemotoren een TwinScroll turbocompressor met Valvetronic, dubbele VANOS en High Precision Injection. Met deze turbodrukvulling wordt de zich in de uitlaatgassen bevindende energie door de tweekanaals toevoer naar een TwinScroll turbo uiterst efficiënt teruggewonnen.
Bij de dieselmotoren worden directe common rail-inspuiting en een turbocompressor respectievelijk tweetraps turbodrukvulling (125d) gecombineerd met variabele turbinegeometrie.
Meer lezen
Turbo verbrandingsmotor. Met een ongeëvenaarde coördinatie – en dankzij z'n minimale gewicht – bereikt deze open tweezits sportauto een gecombineerde systeem-output van tot 260 kW (354 pk), terwijl hij niet meer verbruikt dan 2,7 liter op 100 km*.
De BMW i8 Concept Spyder toont aan dat je het potentieel van elektriciteit nooit mag onderschatten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

De BMW i8 Concept. Het beste van twee werelden.

De i8 Concept combineert de voordelen van twee verschillende aandrijfsystemen. Als plug-in hybride profiteert hij van de positieve eigenschappen van zowel een elektrische motor als een interne verbrandingsmotor, voor maximale efficiency en maximale dynamiek.
Aan de voorzijde is de elektrische motor van de BMW i3 Concept overgenomen en aangepast voor gebruik in de hybride aandrijving van de BMW i8 Concept, terwijl een 164 kW/220 pk turbogeladen driecilinder benzinemotor een maximaal koppel ontwikkelt van 300 Nm voor aandrijving van de achteras. Samen brengen de twee aandrijfunits de auto naar een ingestelde topsnelheid van 250 km/h. Net als de elektrische motor is de 1,5-liter driecilinder benzinemotor compleet ontwikkeld binnen BMW Group en is dan ook helemaal state of the art als het gaat om conventioneel motordesign. Een acceleratie van 0 naar 100 km/h in minder dan vijf seconden, in combinatie met een brandstofverbruik in de Europese cyclus van 2,7 liter per 100 kilometer, zijn cijfers die momenteel buiten het bereik liggen van welke auto met verbrandingsmotor dan ook met dezelfde prestaties. Afhankelijk van oplaadgewoontes en de aard van de route kunnen deze cijfers zelfs nog worden verbeterd.
Het hybride concept betekent dat de BMW i8 Concept ook puur op elektrische energie kan lopen. De energie die het speciaal ontworpen accu-systeem tussen de voor- en achterasmodules naar de elektrische motor aan de vooras leidt, geeft de BMW i8 Concept een zuiver elektrische actieradius van ongeveer 35 kilometer. De accu kan volledig worden herladen in twee uur tijd aan een standaard stopcontact.

Rijdynamiek

 

De BMW i8 Concept Spyder kort in Nederland.

Op donderdag 30 mei 2013 stond de enige BMW i8 Concept Spyder ter wereld op het fleetmanagement congres in Nieuwegein.
Eén van de grote blikvangers tijdens het congres Fleetmanagement 2013 in Nieuwegein was zonder twijfel de BMW i8 Concept Spyder. De meest vooruitstrevende concept supercar van dit moment koppelt een accelaratie van 0-100 km/h in 4,6 seconden aan een verbruik van bijna 1 op 40. Adembenemende cijfers in een adembenemend design, dankzij ‘plug-in hybride’ techniek, zeer vernieuwend materiaalgebruik en een extreem doorgevoerde aerodynamica. Bekijk hierboven de foto’s van dit evenement.
 
Schakel visuele effecten uitSchakel visuele effecten in