DE PULS DER TIJD VERSNELLEN.

BMW i Visions.

DE PULS DER TIJD VERSNELLEN.

BMW i Visions.

DE PULS DER TIJD VERSNELLEN.BMW i Visions.

Om nieuwe wegen te banen moet men soms breken met oude gewoontes en in totaal andere richtingen denken. Met de BMW i Visions neemt deze ambitie concrete vormen aan. Visionaire ideeën en innovatieve technologieën worden voor het eerst zichtbaar. De mobiele toekomst wordt hierdoor een stuk grijpbaarder. Elke BMW i Vision biedt niet alleen een vooruitblik op verdere ontwikkelingswerkzaamheden – het is ook een impulsgever en inspiratiebron voor de emissieloze, duurzame mobiliteit van morgen.

BMW i

BMW i VISION DYNAMICS.

Visionaire oplossingen en toekomstbestendige concepten worden realiteit: de BMW i Vision Dynamics presenteert het principe van elektrische mobiliteit in een dynamisch, praktisch model. Met een actieradius tot 600 km, een topsnelheid van 200 km/h en een acceleratie van 0-100 km/h in 4,0 seconden tilt de BMW i Vision Dynamics de beleving van elektrische mobiliteit naar een volgend niveau. Een progressieve, vierdeurs Gran Coupé die gepositioneerd is tussen de i3 en de i8. De spanning tussen grote oppervlakken en nauwkeurig verwerkte details is een subtiele verwijzing naar de innovatieve technologie die het hart vormt van deze auto.

Verbonden met de toekomst.

EEN SUCCESVERHAAL: BMW i.

2008: PROJECT i.

In het voorjaar van 2008 vindt op een geheime locatie in München een ontmoeting plaats van de beste talenten van BMW, met als doel het brainstormen over een ambitieus streven: een nieuwe interpretatie van duurzame mobiliteit. In München wordt een denktank opgericht, onder de naam "project i", met als enige opdracht: vergeet alles wat er nu is, begin helemaal opnieuw.

2009: BMW VISION EFFICIENT DYNAMICS.

Voor het eerst is er een totaalconcept voor energiebesparing – tot nu toe werden slechts energiebesparende technieken in reeds bestaande modellen ingebouwd. Carrosserie en aandrijving zijn specifiek met het oog op energiebesparing ontworpen. Het concept vormt de technologiedrager voor vele verdere ontwikkelingen van BMW.

2010: LAUNCH BMW i.

Born Electric: BMW i, het nieuwe merk van BMW, overtuigt met een mobiliteitsconcept dat een volledig elektrisch dagelijks gebruik mogelijk maakt – voor, tijdens en na de rit. Want BMW i denkt niet alleen na over de auto, maar zorgt er met zijn innovatieve mobiliteitsdiensten ook voor dat er daarnaast niets te wensen over blijft.

2011: BMW i8 CONCEPT EN BMW i3 CONCEPT.

De volgende evolutiestap van de BMW Vision EfficientDynamics is de BMW i8 Concept. Deze combineert de indrukwekkende prestaties van een sportwagen met een verbluffende efficiency. Daarnaast wordt de BMW i3 Concept gepresenteerd. De eerste volledig in netwerken opgenomen elektrische auto, die van meet af aan is afgestemd op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld.

2012: BMW i8 CONCEPT SPYDER.

Minder ballast, meer vrijheid – de BMW i8 Concept Spyder: deze adembenemende lichtgewicht roadster met hybride aandrijving ziet af van een dak en zet compromisloos in op carbon, aluminium en lithium. In zijn frameconstructie zijn assen, aandrijving en accu's zodanig geplaatst dat het gewicht perfect wordt verdeeld.

2012: BMW i3 CONCEPT COUPÉ.

Mobiliteit opnieuw uitvinden betekent verder denken dan het concept van milieubewust en wendbaar rijden. Het resultaat: de BMW i3 Concept Coupé, die met zijn visionaire design een vooruitblik geeft op de auto van morgen. Zijn innovatieve eDrive aandrijving is niet alleen emissievrij, maar biedt ook ongeëvenaard rijplezier en tegelijk een ontspannende, vrijwel stille rijbeleving.

2013: MARKTINTRODUCTIE BMW i3.

De nieuwe interpretatie van stedelijke mobiliteit: de BMW i3 is het resultaat van een visie die ver uitstijgt boven milieuvriendelijk en sportief rijden. Met zijn visionaire design en innovatieve BMW eDrive aandrijving is de BMW i3 de auto van morgen. Niet alleen lokaal emissievrij, maar ook volledig verbonden met de omgeving.

2013: MARKTINTRODUCTIE BMW i8.

De sportauto van de toekomst – met de verbruiks- en emissiewaarden van een compacte auto. De kracht van de Plug-in Hybride schuilt in de perfecte synchronisatie van elektro- en verbrandingsmotor, die zich manifesteert in maximale efficiency en dynamiek op de weg. Niet langer een visioen, maar opgeladen intelligentie. De eerste sportauto die zelfs de tijdsgeest versnelt.

2016: BMW i VISION FUTURE INTERACTION.

De toekomst komt in 2016 naar Las Vegas: op de Consumer Electronics Show biedt de BMW i Vision Future Interaction een vooruitblik op de verbonden cockpit van de toekomst. Eén van de vele highlights: AirTouch, een volledig nieuw systeem waarmee tal van functies met gebaren te besturen zijn.

2016: BMW i3 (94 Ah).

Het succesverhaal van BMW i gaat verder – of beter gezegd: rijdt verder. Met een actieradius van tot 200 km op een volle accu is de nieuwe BMW i3 (94 Ah) ook voor langere ritten een betrouwbare reisgenoot – die bovendien met zijn 7,3 seconden voor de sprint van 0 naar 100 km/h ook echte sprinterskwaliteiten toont.

2017: BMW i3s (94 Ah).

Als sportief en emissievrij rijden de toekomst betekent, dan is de BMW i3 daar al lang aangekomen. Maximaal sportief, maximaal elektriserend: de BMW i3s combineert uitmuntende rijeigenschappen met de modernste technologieën. Met een indrukwekkende 3,4 seconden van 0 tot 60 km/h, een typerend 'one-pedal-feeling' en zijn progressieve design biedt hij de dynamiek van een sportauto.

2017: BMW i8 Roadster.

De toekomst krijgt steeds meer vorm – en wel in de gedaante van de allereerste BMW i8 Roadster. Inspirerend, fascinerend en klaar om een nieuwe interpretatie te geven van het begrip vrijheid. Het meest markante kenmerk: de indrukwekkende vleugeldeuren van licht carbon die comfortabel te openen zijn. De toerenteller schiet al even snel omhoog: de innovatieve Plug-in Hybride aandrijving genereert 374 pk en 570 Nm. En brengt de BMW i8 Roadster in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/h.

Brandstof- en stroomverbruik en CO2-emissie.

  • Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (94 Ah):
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 0
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,6* / 13,1**

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (94 Ah) met Range Extender:
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 14,0* / 13,0**
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9* / 11,5**
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0,6

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3s (94 Ah):
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 0
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 14,31

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3s (94 Ah) met Range Extender:
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 14,01
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 12,51

    BMW i8 met Plug-in Hybride aandrijving BMW iPerformance (2)(3):
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 49
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9

    BMW i8 Roadster met Plug-in Hybride aandrijving BMW iPerformance (2)(3):
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 14,5
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 46

    * Wielcluster 1: 19-inch
    ** Wielcluster 2: 20-inch winterbanden

    De vermelde waarden van brandstofverbruik, CO2 uitstoot en energieverbruik zijn gebaseerd op de huidige toepasselijke tekst van de EU Verordening (EC) 715/2007. De waarden hebben betrekking op een voertuig met een standaard configuratie in Nederland en de getoonde variaties geven optionele uitrustingsmogelijkheden en de verschillende voor het geselecteerde model beschikbare maten van wielen en banden weer.

    (2) Met een 2 gemarkeerde waarden zijn onder voorbehoud en nog niet officieel bevestigd.

    (3) Met een 3 gemarkeerder waarden zijn al gebaseerd op de nieuwe WLTP regelgeving en zijn terugvertaald in de NEDC-equivalent teneinde de vergelijking tussen de voertuigen duidelijk te maken. Met betrekking tot deze voertuigen, voor voertuig gerelateerde belastingen of andere heffingen gebaseerd op (onder andere) CO2 uitstoot, de CO2 waarden kunnen verschillen ten opzichte van de vermelde waarden afhankelijk van lokale wet- en regelgeving.

    De CO2 efficiency specificaties zijn gebaseerd op de EU Richtlijn 1999/94 / EG en de huidige versie van de Europese Richtlijn. De getoonde waarden zijn gebaseerd op het brandstofverbruik, CO2 waarden en het energieverbruik zoals bepaald in de NEDC cyclus voor de classificatie.

    Meer informatie over officiële brandstof- en stroomverbruikswaarden, evenals de CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.