BMW i 2016

ENERGIEKE PARTNERSCHAPPEN.

BMW i Brand Cooperations.

ENERGIEKE PARTNERSCHAPPEN.

BMW i Brand Cooperations.

BMW i is pionier in toekomstgerichte en visionaire technologieën. En voelt zich dus aangetrokken tot gelijkgezinde vernieuwers. Voor spannende projecten met partners in kunst, cultuur, design en architectuur of voor partnerschappen met andere premium merken die producten aanbieden die perfect zijn afgestemd op de modellen van BMW i − BMW i denkt altijd verder dan de auto op zich.

ENERGIEKE PARTNERSCHAPPEN.BMW i Brand Cooperations.

BMW i is pionier in toekomstgerichte en visionaire technologieën. En voelt zich dus aangetrokken tot gelijkgezinde vernieuwers. Voor spannende projecten met partners in kunst, cultuur, design en architectuur of voor partnerschappen met andere premium merken die producten aanbieden die perfect zijn afgestemd op de modellen van BMW i − BMW i denkt altijd verder dan de auto op zich.

Lees meer
BMW i

TED.

De samenwerking die BMW i is aangegaan met TED (wat staat voor 'Technology, Entertainment and Design') heeft geleid tot een bijzonder resultaat: Next Visionaries. Dit wereldwijde initiatief is in het leven geroepen om vernieuwers, dromers en pioniers van de toekomst te motiveren de toekomst van mobiliteit opnieuw vorm te geven – en om te onderzoeken hoe dromen en visies van invloed kunnen zijn op de manier waarop wij ons voortbewegen – over 30, 50 en 200 jaar.

In totaal zijn er meer dan 180 visies ingediend voor de wedstrijd Next Visionaries binnen de daarvoor gestelde termijn van enkele weken. De meest veelbelovende bijdragen zijn in geredigeerde vorm ter discussie gesteld op www.nextvisionaries.com. Vervolgens koos een selectiecommissie bestaande uit experts van BMW i en TED zes deelnemers voor de finale in Frankfurt. Deze zes kregen hulp van ervaren mentoren – stuk voor stuk zelf TED-sprekers – tijdens de voorbereiding van hun pitch in de aanloop naar de IAA 2017.

Daar presenteerden de zes finalisten van de wedstrijd Next Visionaries hun ideeën live voor 500 genodigden uit de creatieve scene, het bedrijfsleven en de media. Tot winnaar van de wedstrijd verkoos de jury Sandra Phillips met haar visie op carsharing, omdat daarin bijzonder veel rekening wordt gehouden met sociale en buitenstedelijke factoren. "De visie van Sandra Phillips was net als die van alle andere finalisten out-of-the-box. Haar concept is al zeer ver uitgewerkt en houdt ook rekening met het aspect van sociale verandering", zegt Hildegard Wortmann, Senior Vice President van het merk BMW en jurylid voor Next Visionaries.

De hoofdprijs – en de volgende stap voor Sandra Phillips – is groen licht om zich voor te bereiden op het TED-podium in New York, waar ze in november 2017 haar idee zal presenteren in een avondvullende TED Talk.

Lees meer

INNOVATIES VOOR DE TOEKOMST.
BMW i IN HET FIA FORMULA E CHAMPIONSHIP.

FIA FORMULA E CHAMPIONSHIP. #ELECTRICITEMENT – in de metropolen van de wereld.

Hongkong, Mexico City, Parijs, Berlijn, New York, Montreal: de Formule E elektriseert de metropolen van deze wereld. Deze innovatieve raceserie voor elektrisch aangedreven eenpersoons raceauto's wordt gehouden op spectaculaire stratencircuits wereldwijd.

BMW erkende al vroeg het potentieel van het FIA Formula E Championship – en weet sindsdien tijdens raceweekenden de liefhebbers te inspireren met de BMW i Support Cars. De Qualcomm BMW i8 Safety Car is het spectaculairste exemplaar van deze reeks auto's, die BMW i beschikbaar stelt als 'Official Vehicle Partner'.

De drijvende kracht achter Andretti Autosport is de Amerikaanse racelegende Michael Andretti. Bovendien is MS Amlin Andretti een van de medeoprichters van de Formule E. BMW levert met zijn competenties een ondersteunende bijdrage aan het Amerikaanse team. Met de start van het vierde seizoen wordt het commitment aan dit raceteam nog verder uitgebreid, voordat BMW vanaf seizoen 5 een eigen fabrieksteam zal presenteren in het FIA Formula E Championship.

BMW i partner: Dopper

DOPPER.

Dopper is een initiatief ter promotie van kraanwater en het terugdringen van de berg plastic afval in de wereld. Hiervoor ontwikkelde Dopper de ideale fles voor kraanwater: duurzaam, handig en mooi. Wegwerpflesjes heb je bij gebruik van Dopper niet meer nodig, dus dat scheelt plastic afval. De Dopper is een Nederlands ontwerp en wordt klimaatneutraal geproduceerd, is vrij van BPA en draagt bij aan drinkwaterprojecten in Nepal. Dopper heeft net als de BMW i3 de Red Dot Design prijs toegekend gekregen, is Social Enterprise (socialenterprise.nl) en is een certified B Corporation (bthechange.com).

Wil jij bij jouw BMW i3 ook je eigen Dopper? Via onderstaande link kun je een Dopper met je eigen naam bestellen. De BMW i Dopper is wit, kost 17 euro en het BMW i logo zet Dopper er gratis voor je op. BMW i en Dopper zijn samen op weg naar een duurzame toekomst. Rijd je mee?

BMW i partner: Timmerhuis Rotterdam

TIMMERHUIS ROTTERDAM.

BMW Group en partners presenteren toekomstvisie stedelijke e-mobiliteit tijdens Vision: Urban Innovation.


BMW Group Nederland heeft een toekomstvisie ontwikkeld voor duurzame e-mobility en autodelen. In combinatie met innovatieve projectontwikkeling kunnen steden niet alleen autovriendelijk zijn, maar ook mensvriendelijk en leefbaar blijven. Dit realistische toekomstbeeld van e-mobility werd gepresenteerd tijdens een symposium in Rotterdam.


BMW Group heeft in samenwerking met diverse partners een nieuw businessmodel uitgewerkt. Het is een baanbrekende kijk op vastgoedontwikkeling in (binnen)steden, waarbij autodeelplatforms, e-mobiliteit en een e-laadinfrastructuur een vooraanstaande rol spelen.

 

Voor het symposium "Vision Urban Innovation" zijn opinieleiders van BMW Group, projectontwikkelaar Heijmans, architectenbureau OMA, de Erasmus Universiteit en de gemeente Rotterdam bijeengekomen in het Timmerhuis in Rotterdam. Hier heeft innovatief partnerschap al geresulteerd in een praktijkvoorbeeld van duurzame e-mobiliteit en de integratie daarvan in nieuwbouwprojecten. De gestaag groeiende bevolking zal hiervan in de toekomst kunnen profiteren.

Brandstof- en stroomverbruik en CO₂-emissie.

  • Het gemiddelde brandstofverbruik van de BMW i3 (94 Ah) varieert tussen de 0 en 0,7 l/100 km, het gemiddelde stroomverbruik van de BMW i3 (94 Ah) varieert tussen de 11,5 en 14,3 kWh/100 km en de gemiddelde CO₂-emissie varieert tussen de 0 en 14 g/km. Data op basis van peildatum 01-03-2018.

  • Het gemiddelde brandstofverbruik van de BMW i8 Coupé is 1,9 l/100 km, het gemiddelde stroomverbruik van de BMW i8 Coupé is 14 kWh/100 km en de gemiddelde CO₂-emissie is de 42 g/km. Data op basis van peildatum 01-03-2018.

  • Het gemiddelde brandstofverbruik van de BMW i8 Roadster is 2,1 l/100 km, het gemiddelde stroomverbruik van de BMW i8 Roadster is 14,5 kWh/100 km en de gemiddelde CO₂-emissie is de 46 g/km. Data op basis van peildatum 01-03-2018.

  • Meer informatie over de voorgeschreven procedure voor het vaststellen van de brandstof- en stroomverbruikswaarden, alsmede van de CO2-emissie, vindt u op de pagina met technische gegevens van het desbetreffende model, in de BMW Configurator op deze website of in de brochure. Of raadpleeg uw BMW dealer, hij is u graag van dienst.