ELECTRIFIED BY BMW i.

Plug-in Hybrides met BMW i knowhow.

BMW IPerformance

ELECTRIFIED BY BMW i.

Plug-in Hybrides met BMW i knowhow.

ELECTRIFIED BY BMW i.Plug-in Hybrides met BMW i knowhow.

Ervaring heeft altijd al een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van innovatieve autoconcepten. En bij de BMW Plug-in Hybride modellen is deze ervaring bijzonder waardevol. Hun aandrijfsysteem bestaat uit een efficiënte verbrandingsmotor en een krachtige elektromotor. Zo combineren ze kenmerkende BMW kwaliteiten met de voordelen van elektrisch rijden. Hierdoor profiteren ze direct van de expertise van de BMW i ingenieurs, en wel zodanig dat ze een eigen aanduiding verdienen: BMW iPerformance modellen.

EMISSIEVRIJ RIJPLEZIER.

Bij de BMW iPerformance modellen wordt de door BMW i ontwikkelde elektrische aandrijftechnologie BMW eDrive toegepast. Korte en middellange afstanden kunnen door de innovatieve combinatie van elektromotor, lithium-ion-accu en intelligent energiemanagement puur elektrisch worden afgelegd. De TwinPower Turbo benzinemotor wordt erbij ingeschakeld wanneer dit nodig is. Op dit moment wordt BMW eDrive aangeboden voor de BMW 2 Serie, BMW 3 Serie, BMW 5 Serie, BMW 7 Serie en de BMW X5 (stand: maart 2017).

BMW eDrive.

De intelligente en dynamische manier van elektrisch rijden.

PERFECT VOOR ALLE AFSTANDEN.

Bij de BMW iPerformance modellen werken een efficiënte verbrandingsmotor en een krachtige elektromotor perfect samen. De conventionele aandrijving biedt een grote actieradius, terwijl de elektrische aandrijving vooral in stadsverkeer goed scoort met emissievrije en vrijwel geluidloze rijdynamiek. De BMW 530e bijvoorbeeld kan maar liefst 50 km puur elektrisch rijden (NEDC New European Driving Cycle). De lithium-ion-accu kan via de BMW i Wallbox, via openbare laadpalen en via elk gewoon stopcontact weer worden opgeladen.

  • AUTO eDRIVE

    In de AUTO eDRIVE modus bepaalt het intelligente energiemanagement de meest efficiënte combinatie van elektro- en verbrandingsmotor – afhankelijk van rijsnelheid en laadstatus van de accu.

  • MAX eDRIVE

    Afhankelijk van het model kan er in de MAX eDRIVE modus tot een snelheid van 140 km/h puur elektrisch worden gereden. Bij hogere snelheden of als het volledige acceleratiepotentieel benut moet worden, wordt de verbrandingsmotor er automatisch bij ingeschakeld. 

  • SAVE BATTERY

    In de SAVE BATTERY of Battery Control Modus (bij de BMW 7 Serie) wordt de accu door de verbrandingsmotor efficiënt opgeladen of wordt zijn laadstatus behouden. Zo kan de accucapaciteit actief worden gespaard voor puur elektrisch aangedreven ritten op een later tijdstip.

iPERFORMANCE IN ÉÉN OOGOPSLAG.

De BMW Plug-in Hybride modellen volgen de BMW EfficientDynamics strategie consequent. Behalve aan de 'e' in de modelaanduiding herkent u een BMW iPerformance model ook meteen aan de volgende optische kenmerken (per land variërend).

Blauwe nierengrillespijlen.

De nierengrillespijlen in kenmerkend BMW i Blau accentueren de voorzijde van de BMW iPerformance modellen.

Blauwe wielnaafkappen.

De exclusieve blauwe wielnaafkappen van de BMW iPerformance modellen herinneren aan de BMW i8.

BMW i logo.

Op de voorschermen achter de wielkuip bevindt zich het BMW i logo, dat een verwijzing is naar de rechtstreekse overdracht van knowhow van BMW i.

eDrive opschrift.

Het eDrive opschrift op de C-stijl achter de Hofmeister-knik wijst op de elektrische aandrijvingstechnologie.

OPLADEN.

BMW iPerformance is meer dan een aanduiding voor Plug-in Hybride modellen, het is een onderdeel van een duurzame mobiliteitsstrategie. Net als bij de BMW i3 en BMW i8 kan gebruik worden gemaakt van het 360° ELECTRIC programma. Dit programma biedt belangrijke voordelen, van de installatie van een BMW i Wallbox en het regelen van een passend groene-stroomcontract tot toegang tot 's werelds grootste netwerk van openbare laadstations. Ook de BMW Connected App en via ECO ROUTE in het navigatiesysteem gemarkeerde efficiënte routes zijn beschikbaar voor elk BMW Performance model.

  • BMW i Wallbox

    De BMW i Wallbox en de BMW i Wallbox Connect zijn laadstations voor thuis waarmee u uw BMW veilig, snel en eenvoudig weer kunt opladen.

    De BMW i Wallboxen maken een ongecompliceerd en betrouwbaar laadproces mogelijk. Zodra de auto via het laadsnoer is aangesloten op de Wallbox, start het opladen automatisch. Zo kan bijvoorbeeld de BMW i3 in minder dan drie uur voor 80% worden opgeladen.*

    De BMW i Wallbox Connect biedt u bovendien de mogelijkheid zelf opgewekte groene stroom, bijvoorbeeld in de vorm van zonne-energie, te gebruiken – voor snel en des te duurzamer opladen.

    * Afhankelijk van de plaatselijke elektriciteitsvoorziening. De laadtijden van andere BMW Battery Electric Vehicles (BEV) en BMW Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV) kunnen afwijken.

  • BMW Digital Charging Service

    BMW Digital Charging Service (DCS) maakt het opladen van uw BMW i3 met de BMW i Wallbox nog individueler en efficiënter. Op basis van uw vooraf ingestelde stroomtarief bepaalt de DCS steeds de kostenefficiëntste periode om uw BMW op te laden en regelt het laadproces vervolgens onafhankelijk om hiermee rekening te houden. Tegelijk zorgt de DCS altijd voor een volledig opgeladen auto op het door u aangegeven vertrektijdstip. De DCS is onderdeel van het aanbod ConnectedDrive Services, en is dan ook heel eenvoudig te bedienen via uw mobiele toestel en de gebruikelijke frontends (iDrive, CDP, BMW Connected App). 

  • ChargeNow: elektriserend rijplezier breidt uit

    Met ChargeNow wordt het opladen aan openbare laadstations kinderspel. De BMW i mobiliteitsservice voegt de laadstations van verschillende aanbieders samen tot één groot netwerk. Zo vindt u in een handomdraai een mogelijkheid om uw BMW i3 onderweg op te laden – al naar gelang waar u zich bevindt ook aan een van de DC-snellaadstations. BMW i ConnectedDrive toont u alle beschikbare laadstations bij u in de buurt: in het navigatiesysteem, via de app op de smartphone of op chargenow.com.

Brandstofverbruik en CO2-emissie.

Waarden voor BMW 225xe iPerformance ActiveTourer:
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1 tot 2,0
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 49 tot 46
Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9 tot 11,8


Waarden voor BMW 330e iPerformance Sedan:

Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1 tot 1,9
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 49 bis 44
Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9 tot 11,0


Waarden voor BMW 530e iPerformance Sedan:
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1 tot 1,9
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 49 tot 44
Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 14,1 tot 13,1 


Waarden voor BMW X5 xDrive40e iPerformance:
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 3,4 tot 3,3
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 78 tot 77
Stroomverbruik in kWh/100km (gemiddeld): 15,4 tot 15,3


Waarden voor BMW 740e iPerformance:
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,2 tot 2,0
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 50 tot 45
Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,1 tot 12,5

Waarden voor BMW 740Le iPerformance:
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,2 tot 2,0
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 51 tot 45
Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,3tot 12,6
 

Waarden voor BMW 740Le xDrive iPerformance:
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,5 tot 2,1
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 56 tot 49
Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,9tot 13,2


De waarden voor brandstofverbruik, CO2-emissie en stroomverbruik zijn afhankelijk van de gekozen uitrusting, bijvoorbeeld bredere wielen/banden. Waarden op basis van de ECE-testcyclus.

De actieradius is afhankelijk van verschillende factoren, met name de persoonlijke rijstijl, routecondities, buitentemperatuur, gebruik van verwarming/airconditioning en preconditioning.

Meer informatie over officiële brandstof- en stroomverbruikswaarden, evenals de CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.