Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

BMW EFFICIENT DYNAMICS: INNOVATIEVE TECHNOLOGIEËN.
TECHNOLOGIE VAN MORGEN, VANDAAG AL IN SERIEPRODUCTIE.
BMW zet met zijn auto’s in op maximale dynamiek bij een zo laag mogelijk verbruik. Daarvoor zet BMW overal – van de carrosserie via de aandrijving tot aan de bestuurdersassistentiesystemen – veel innovatieve technologieën in die de efficiëntie vergroten en het verbruik verlagen. Bekijk alle details over de lichtgewicht constructie, de aerodynamica en de duurzame aandrijvingen van BMW.
BMW zet met zijn auto’s in op maximale dynamiek bij een zo laag mogelijk verbruik. Daarvoor zet BMW overal – van de carrosserie via de aandrijving tot aan de bestuurdersassistentiesystemen – veel innovatieve technologieën in die de efficiëntie vergroten en het verbruik verlagen. Bekijk alle details over de lichtgewicht constructie, de aerodynamica en de duurzame aandrijvingen van BMW.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT – DE INTELLIGENTE LICHTGEWICHT CONSTRUCTIE VAN BMW.
BMW EfficientLightweight is een schoolvoorbeeld van de perfecte combinatie van efficiënt en dynamisch rijden. Want door de toepassing van bijzonder lichte en stijve materialen als carbon voor het passagierscompartiment, aluminium voor de wielophanging, extra sterk staal voor de carrosserie en de modernste magnesiumlegeringen in de motor, daalt het brandstofverbruik terwijl de prestaties en de rijdynamiek toenemen.
Met de eerste in serieproductie vervaardigde passagierscompartimenten uit carbon bracht BMW i een revolutionaire vernieuwing in de autoproductie en zette BMW nieuwe normen in lichtgewicht constructie van auto’s. Die biedt de inzittenden door zijn hoge stijfheid enerzijds de beste bescherming in het geval van een ongeluk, maar is anderzijds ook licht genoeg om het extra gewicht van de hoogvoltage-accu te compenseren. Resultaat: meer veiligheid, een riant en comfortabel ruim interieur terwijl het gewicht niet toeneemt – en daarmee nogmaals een hogere rijdynamiek.
Het gebruik van hightech materialen als carbon voor massaproductie van auto’s als de BMW i3 is tot op heden uniek. Lange tijd was de toepassing ervan slechts beperkt mogelijk omdat de materialen met de hand verwerkt moesten worden. Tegenwoordig produceert BMW Group de koolstofvezel en -panelen zélf, wat de serieproductie in de autoproductie mogelijk maakt.
AERODYNAMICA.
Efficiënte aerodynamische aanpassingen van BMW EfficientDynamics.
Goede ideeën zijn niet altijd ingewikkeld. Door gerichte aerodynamische aanpassingen zoals de verstelbare luchtkleppen en Air Curtains in de voorbumper, de Air Performance wielen en de Air Breathers achter de voorste wielkuipen heeft uw BMW een geoptimaliseerde luchtweerstandscoëfficiënt. Daarbij komen nog de aerodynamisch geoptimaliseerde wagenbodem en de door AERO GENE bepaalde aerodynamische proporties van de carrosserie. Dat heeft een positief effect op de efficiëntie en rijstabiliteit en verlaagt het geluidsniveau in het interieur.

Air Performance wielen.
Weinig last van de wind: aerodynamische, lichte wielen met inzetten geleiden de lucht optimaal langs de zijkant van uw BMW en verbeteren zo de aerodynamica van de auto.

BMW nierengrille met Active Air Stream functie.
De BMW nierengrille met Active Air Stream functie weet wanneer motor, remmen en andere componenten lucht nodig hebben en opent de kleppen automatisch. Als geen luchttoevoer nodig is, sluiten de kleppen weer. Dat verbetert de aerodynamica en verlaagt het verbruik.

Air Curtain.
U heeft de controle over de auto, de Air Curtain controleert de rijwind. Want die verlaagt ongelofelijk eenvoudig maar bijzonder effectief de luchtweerstand van de carrosserie. De smaller toelopende luchtkanalen versnellen de instromende rijwind en leiden die nauwkeurig langs de wielen. Dat reduceert de turbulentie van de lucht bij de wielkuipen en verlaagt de luchtweerstand van de auto, waardoor ook het verbruik en de CO2 emissie lager zijn.
BMW AANDRIJVINGSCONCEPTEN.
Toekomstgerichte aandrijving voor maximale efficiëntie en duurzaamheid.
BMW zet bij de ontwikkeling van zijn auto’s in op nieuwe en innovatieve aandrijvingsconcepten. Bekijk de efficiënte aandrijvingsconcepten, zoals Plug-in Hybride, eDrive, waterstof en de nieuwe 48 volt Mild Hybrid technologie.
BMW 48 VOLT MILD HYBRID TECHNOLOGIE.

De elektromotor vult de verbrandingsmotor aan voor meer efficiëntie en rijdynamiek.
Een Mild Hybrid is een speciale variant van hybride aandrijving. De auto benut zijn elektromotor niet als zelfstandige krachtbron, maar schakelt de elektromotor in bepaalde situaties bij om de verbrandingsmotor te ondersteunen. Dat verlaagt het verbruik en vergroot de actieradius. Tegelijk kan de elektromotor de verbrandingsmotor ondersteunen met extra kracht, de zogenoemde Boost. De accu van een Mild Hybrid auto wordt alleen tijdens het remmen door recuperatie van energie bijgeladen.
BMW PLUG-IN HYBRIDE.

Efficiënte combinatie van verbrandingsmotor en elektromotor.
BMW modellen met Plug-in Hybride aandrijving zijn voorzien van twee motoren: een verbrandingsmotor en een elektromotor. Met de modernste lithium-ion-hoogvoltage-accu’s zorgt dat niet alleen voor een grotere actieradius, maar ook voor extra kracht en dynamiek. Opladen van de accu kan zowel aan het huishoudelijke stopcontact thuis als aan openbare laadstations, maar gebeurt ook door terugwinning van remenergie (recuperatie). Met de zogenoemde recuperatie wordt de bewegingsenergie van de auto tijdens het remmen via de elektromotor tot elektrische energie omgevormd en opgeslagen in de accu.
BMW ELEKTRISCHE AANDRIJVING.

Puur elektrische auto's met eDrive aandrijving – voor maximale actieradius en efficiëntie.
De vooruitstrevende geëlektrificeerde BMW modellen met eDrive aandrijving rijden alleen op stroom. Het puur elektrische aandrijvingsconcept werkt zonder verbrandingsmotor en heeft geen fossiele brandstoffen nodig om de BMW aan te drijven. Daardoor zijn de elektrische BMW modellen in de praktijk lokaal emissievrij. De benodigde stroom wordt opgeslagen in een accu, die de elektrische actieradius bepaalt. Opladen kan aan een huishoudelijk stopcontact, aan een BMW Wallbox en aan openbare laadstations plaatsvinden.
BMW WATERSTOFAANDRIJVING.

Waterstofauto’s: de toekomst van onbeperkte emissievrije mobiliteit.
Na vier jaar ontwikkelingswerk gaat het project BMW iX5 Hydrogen de cruciale volgende fase in. De komende jaren test BMW Group een vloot van tientallen exemplaren van deze waterstof-elektrische BMW X5 over de gehele wereld en het merk laat ook diverse doelgroepen kennismaken met deze bijzondere auto’s. Deze BMW is een elektrische auto, maar de energie niet zit niet opgeslagen in een batterij, maar als gasvormige waterstof in (koolstofvezel) tanks. Voorin zit een brandstofcel, een soort kleine krachtcentrale. Daarin vindt een chemische reactie plaats tussen het waterstof en zuurstof uit de lucht. Hierbij ontstaat elektriciteit en water. Er komt ook warmte bij vrij, die perfect gebruikt kan worden om de inzittenden te verwarmen bij lage buitentemperaturen. Met de elektriciteit wordt een elektromotor gevoed die auto aandrijft. De voordelen zijn legio: geen lokale uitstoot (behalve waterdamp), een actieradius die onafhankelijk is van de buitentemperatuur en in 3 à 4 minuten zit de tank weer vol.