DE BMW 6 SERIE GRAN COUPÉ. ALTIJD VERBONDEN.

Uw eigen weg volgen. En de hele wereld meenemen.

Communicatie, informatie en entertainment – met Services & Apps van BMW ConnectedDrive ervaart u mobiliteit in een geheel nieuwe dimensie. Zo kunt u bijvoorbeeld uw BMW 6 Serie Gran Coupé met uw smartphone al voorverwarmen voordat u instapt of de Personal Assistant Service gebruiken als persoonlijke reisgids voor onderweg.

CONNECTED DRIVE SERVICES.

De uitrusting ConnectedDrive Services vormt de basis voor het gebruik van de persoonlijke digitale mobiliteitsassistent BMW Connected in de auto en de intelligente diensten van ConnectedDrive, met een uitgebreid informatie-, entertainment- en serviceaanbod. Bovendien is hiermee in de auto het gebruik van geselecteerde smartphone apps evenals toegang tot de BMW ConnectedDrive Store mogelijk.

ConnectedDrive Services.

  • Apps

    De uitrusting Apps is een platform dat comfortabel gebruik van geselecteerde smartphone apps in uw BMW mogelijk maakt. Om het complete aanbod in uw BMW beschikbaar te kunnen stellen ontwikkelt BMW niet alleen eigen apps zoals de BMW Connected App en de BMW M Laptimer App, maar werkt ook nauw samen met partners zoals Spotify, Napster, GoPro, Deezer en Audible zodat deze apps onderweg veilig in de auto gebruikt kunnen worden. Voor gebruik sluit u een compatibele smartphone met de snap-in adapter, een smartphone-USB-snoer of draadloos aan op uw BMW. Daarna kunt u heel comfortabel alle functies van de app bedienen via de iDrive Controller. BMW breidt het aanbod aan apps dat in uw BMW beschikbaar is voortdurend uit in nauwe samenwerking met diverse partners. Meer informatie hierover vindt u op www.bmw.com/apps.

  • BMW Car Hotspot LTE

    Met de BMW Car Hotspot LTE via WLAN kunnen uw passagiers ook tijdens het rijden genieten van een fascinerende highspeed-internetbeleving. Hij kan gekoppeld worden met diverse eindapparaten, van iPod™ en iPad™ tot laptops en mobiele telefoons van verschillende fabrikanten.

PERSONAL ASSISTANT SERVICE.

Wie altijd al wilde weten hoe het voelt om een persoonlijke assistent tot zijn beschikking te hebben, krijgt daartoe nu de kans: met de Personal Assistant Service van BMW ConnectedDrive. Via deze comfortabele dienst legt u met één druk op de knop contact met een van de medewerkers van het BMW Callcenter, die onderweg als personal assistant voor u klaarstaan.

 

Of u nu een bepaald restaurant, de dichtstbijzijnde geldautomaat of een nachtapotheek zoekt – de medewerker van het BMW Callcenter vindt het adres en stuurt de betreffende gegevens op verzoek direct door naar het navigatiesysteem van uw BMW. Onafhankelijk van uw mobiele telefoon is de Personal Assistant Service in binnen- en buitenland, 24 uur per dag, zeven dagen per week en zonder verdere kosten beschikbaar.

Personal Assistant Service.

BMW CONNECTED.

BMW Connected is een persoonlijke mobiliteitsassistent die dagelijkse mobiliteit gemakkelijker maakt voor de gebruiker en hem helpt op tijd en ontspannen zijn bestemmingen te bereiken. Alle relevante diensten zijn via de app ook buiten de BMW op elk gewenst moment beschikbaar op een iPhone of Apple Watch. 

 

Bestemmingen die zijn gevonden via andere toepassingen zoals Yelp, Apple Maps, Google Maps of via internet kunnen eenvoudig en comfortabel worden overgenomen in BMW Connected en overgedragen naar het navigatiesysteem van de BMW, indien aanwezig. Meetings die in de iPhone Agenda zijn opgeslagen worden inclusief adres en de gewenste aankomsttijd automatisch overgenomen in de BMW Connected mobiliteitsagenda. Afhankelijk van de actuele locatie en de verkeerssituatie berekent BMW Connected de verwachte aankomsttijd, informeert u tijdig en geeft na aankomst aan hoe u te voet de bestemming kunt bereiken. Als onvoorziene verkeersproblemen leiden tot vertraging of als er in de rechtstreekse omgeving van de bestemming geen parkeerplaats vrij is, kunt u via BMW Connected vanuit de BMW de wachtende personen per sms informeren over de verwachte aankomsttijd. De telefoon hoeft u daarvoor niet aan te raken. Bovendien onthoudt BMW Connected regelmatig gekozen bestemmingen en voegt deze automatisch toe aan de mobiliteitsagenda. 

 

De BMW Connected App is te downloaden via de onderstaande link.

ONLINE ENTERTAINMENT.

Het juiste nummer voor elke situatie, elke weg en elke stemming: met Online Entertainment heeft u in uw BMW direct en onbeperkt toegang tot meer dan 22 miljoen muzieknummers – zonder omwegen via andere apparaten zoals uw smartphone. Hier vindt u het juiste nummer voor elke smaak. Elk nummer of album van een artiest dat u in de auto afspeelt, wordt automatisch gedownload naar de harde schijf die in uw BMW is ingebouwd. De garantie voor muziekgenot zonder storende onderbrekingen.

Met het aanbod van Online Entertainment kunt u bij een van de BMW muziekpartners zoals Napster een eenjarig flatrate-account openen en hier zonder extra kosten gebruik van maken in maar liefst zes Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Spanje en Nederland. Hiervoor zijn de extra-uitrustingen ConnectedDrive Services en navigatiesysteem Professional vereist.

REMOTE SERVICES.

Met Remote Services en de BMW Connected App (beschikbaar in de Apple App Store) kunnen diverse functies van uw BMW op afstand worden bediend, zoals het ver- en ontgrendelen van de portieren.

 

Bovendien biedt de app net als de BMW ConnectedDrive portal de mogelijkheid om informatie met betrekking tot uw BMW op te vragen, zoals de actieradius of de status van ramen en portieren. Daarmee bent u ook op afstand steeds volledig geïnformeerd over uw BMW en heeft u alle informatie gemakkelijk en overzichtelijk bij de hand.

 

 

Het informatieaanbod wordt gecompleteerd met weergave van de actuele locatie van uw BMW. Voor gebruik van de functies is een eenmalige activering van de Remote Services in de BMW ConnectedDrive portal vereist op www.bmw-connecteddrive.nl.

Remote Services.

NAVIGATION ASSISTANT.

Met de Navigation Assistant beschikt u onderweg in de BMW op elk moment over actuele verkeersinformatie. Nauwkeurige gegevens over locatie en duur van de verkeershinder worden nagenoeg in real time weergegeven om te informeren over de actuele verkeerssituatie op snelwegen, secundaire wegen en de belangrijkste verkeersaders in steden. Slimme adviezen over omleidingen helpen u om zo snel en efficiënt mogelijk uw bestemming te bereiken, Als databronnen fungeren o.a. geanonimiseerde bewegingsprofielen uit GPS-gegevens van voertuigvloten, smartphone apps en politiemeldingen, maar ook terugkerende verkeerspatronen zoals forensenverkeer. De verkeerssituatie wordt gevisualiseerd door de wegen in groen, geel, oranje of rood weer te geven.

Navigation Assistant.

EMERGENCY CALL.

De Emergency Call – een in iedere BMW standaard aanwezige functie – verleent 24 uur per dag snel en gericht hulp in noodsituaties. Gespecialiseerde medewerkers van het BMW Callcenter staan altijd klaar in uw eigen taal, ook in het buitenland. Het systeem activeert een automatische noodoproep in geval van een ongeval waarbij de airbags worden
opgeblazen of waarbij de gordelspanners in werking zijn gesteld. Via een in de BMW geïntegreerde SIM-kaart – dus onafhankelijk van uw eigen mobiele telefoon – worden voor de hulpdiensten relevante gegevens zoals de exacte autopositie, informatie over de ernst van het ongeval en het letselrisico van de inzittenden verzonden naar het BMW Callcenter. Van daaruit wordt de dichtstbijzijnde hulpcentrale direct geïnformeerd en krijgt u telefonische assistentie tot de hulpverleners ter plaatse zijn. De noodoproep kan ook handmatig worden geactiveerd, bijvoorbeeld om andere verkeersdeelnemers te helpen.

Emergency Call.

Brochure en prijslijst.

Vraag vrijblijvend een brochure en prijslijst aan per post.