DE BMW 7 SERIE PHEV. eDRIVE PLUG-IN HYBRIDE.

DE BMW 7 SERIE PLUG-IN HYBRIDE.

EEN ELEKTRISEREND RIJGEVOEL.

DE BMW 7 SERIE PLUG-IN HYBRIDE.

EEN ELEKTRISEREND RIJGEVOEL.

De actieradius en performance van een BMW TwinPower Turbo motor gekoppeld aan de efficiency van een elektromotor: de BMW 7 Serie met de BMW EfficientDynamics technologie eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) verenigt het beste van twee werelden. Het resultaat is een aanzienlijk lager brandstofverbruik bij een al even lage emissie. Met rijeigenschappen die het comfort en welbevinden in de BMW 7 Serie nog intenser voelbaar maken.

DE BMW 7 SERIE PLUG-IN HYBRIDE.EEN ELEKTRISEREND RIJGEVOEL.

De actieradius en performance van een BMW TwinPower Turbo motor gekoppeld aan de efficiency van een elektromotor: de BMW 7 Serie met de BMW EfficientDynamics technologie eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) verenigt het beste van twee werelden. Het resultaat is een aanzienlijk lager brandstofverbruik bij een al even lage emissie. Met rijeigenschappen die het comfort en welbevinden in de BMW 7 Serie nog intenser voelbaar maken.

AUTOCONCEPT.

Een BMW topklasse sedan met bijzonder lage verbruikswaarden en volwaardige rijdynamische eigenschappen in alle rijmodi. Met zijn comfort en dynamiek voldoet de BMW 7 Serie iPerformance aan alle verwachtingen. Aan de buitenzijde onderscheidt het iPerformance model zich van de conventioneel aangedreven variant onder meer door de eDrive badge die aan weerszijden op de C-stijl is aangebracht. Naar wens verwijzen ook de i badge op de voorschermen, blauwe nierenspijlen en blauwe wielnaven naar de innovatieve aandrijvingstechnologie van dit model (optioneel leverbaar). Wat hem vooral kenmerkt is de actieradius in de zuiver elektrische modus: een afstand van 44 tot 48 kilometer (41 tot 45 kilometer met xDrive) legt hij lokaal emissievrij en zonder brandstofverbruik af. Zelfs bij gecombineerde modus komt de CO2-emissie van de BMW 7 Serie iPerformance uit op 45 tot 51 g/km (49 tot 51 g/km met xDrive). De hoogspanningsaccu is veilig ondergebracht onder de achterbank, zodat er in de 420 liter grote bagageruimte ook voldoende ruimte is voor grote bagagestukken. Een toekomstgericht autoconcept dat zijn gelijke niet kent.

INDIVIDUEEL RIJGEDRAG.

De BMW 7 Serie iPerformance beschikt als Plug-in Hybride over verschillende aandrijfmodi waarmee de bestuurder veel invloed heeft op het reële verbruik. Maar ook het persoonlijke rijgedrag speelt hierbij een belangrijke rol. Met een volledig opgeladen accu kan een afstand van maximaal 48 kilometer (tot 45 kilometer met xDrive) puur elektrisch worden afgelegd.

AANDRIJVING.

Een krachtige BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor en een uiterst efficiënte eDrive elektromotor drijven de BMW 7 Serie iPerformance aan. Het systeemvermogen bedraagt 240 kW (326 pk) met een gemiddeld verbruik van 2,0 tot 2,2 l/100 km (2,1 tot 2,5 l/100 km/h met xDrive)*. De intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive zorgt voor optimale tractie. Uit de combinatie van deze BMW EfficientDynamics technologieën is een innovatieve auto ontstaan die zuinig is in het verbruik en tegelijk volwaardige rijdynamiek en optimale stabiliteit biedt, ongeacht de wegcondities.

* De waarden zijn afhankelijk van het gekozen formaat wielen/banden.

  • BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor

    De BMW TwinPower Turbo 2,0 liter 4-cilinder benzinemotor in de BMW 740e/Le iPerformance garandeert ultiem rijplezier dankzij zijn soepele krachtontplooiing al vanaf lage toerentallen en zijn krachtige koppel over een breed toerentalbereik. Daarnaast is hij zuinig en emissiearm.

    De 4-cilinder benzinemotor beschikt over alle geavanceerde componenten van moderne motorenbouw. Om dynamiek en zuinigheid te maximaliseren is de BMW TwinPower Turbo technologie toegepast, met de volledig variabele klepbediening Valvetronic, dubbele VANOS en directe inspuiting High Precision Injection. Daarmee werkt de motor bij elke belasting met hoog rendement en bespaart daarmee brandstof. In de Plug-in Hybride werkt hij bij het opladen van de hoogvoltage-accu in een hoger belastingsbereik met optimaal rendement. Daarmee wordt naast directe aandrijving van de auto ook op zeer efficiënte wijze elektrische energie gegenereerd voor de hoogvoltage-accu.

    De motor uit het BMW EfficientDynamics motorengamma levert een vermogen van 190 kW (258 pk), een koppel van 400 Nm en is goed voor een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 5,4 tot 5,5 seconden (xDrive: 5,3 seconden). Het brandstofverbruik ligt gemiddeld op 2,0 tot 2,2 liter per 100 km (xDrive: 2,1 tot 2,5 l/100 km), de CO2-emissie bedraagt 45 tot 51 g/km (xDrive: 49 tot 56 g/km).

  • Elektromotor

    De vloeistofgekoelde elektromotor van de Plug-in Hybride is geïntegreerd in de transmissie van de BMW. Hij levert 83 kW (113 pk) en genereert een indrukwekkend maximum koppel van 250 Nm. Puur elektrisch rijden is mogelijk over een afstand tot 48 kilometer* (45 kilometer met xDrive*). Daarbij kan een topsnelheid van maximaal 140 km/h worden bereikt.

    Zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat fungeert de elektromotor – door de wielen aangedreven – als generator en zet kinetische energie om in elektrische energie; dit principe heet recuperatie. Een nog hogere recuperatiegraad wordt bereikt bij het remmen. Tot een bepaalde druk op het rempedaal vertraagt de BMW Plug-in Hybride uitsluitend via de elektromotor, die daarbij nog meer bewegingsenergie omzet in elektriciteit. Deze kosteloos teruggewonnen energie kan vervolgens worden gebruikt voor aandrijving door de elektromotor of voor de stroomvoorziening van elektrische verbruikers. Daarmee daalt het brandstofverbruik en neemt de efficiëntie van de aandrijving aanzienlijk toe.

    * De vermelde waarden zijn voorlopig en nog niet officieel bevestigd en hebben betrekking op 17- en 18-inch wielen, voorzien van banden met lage rolweerstand.

  • Hoogvoltage-accu

    De hoogvoltage-accu van de BMW 740e/Le iPerformance is veilig en ruimtebesparend onder de achterbank aangebracht. Daardoor is de bagageruimte met een volume van 420 liter nauwelijks kleiner dan die van het conventioneel aangedreven model.

    Met behulp van het meegeleverde laadsnoer kunt u de accu bijvoorbeeld via een conventioneel 230V-stopcontact of bij een openbaar laadstation opladen. Tijdens het rijden werkt de elektromotor ook als generator en kan kinetische energie omzetten in elektrische (recuperatie), waarbij de accu deze energie opslaat.

    Dankzij de lithium-ion-technologie beschikt de vloeistofgekoelde hoogvoltage-accu bij relatief compacte afmetingen over een hoge energiedichtheid. Met een capaciteit van 9,2 kWh kan hij indien nodig korte tijd tot 83 kW voor het gebruik van de elektromotor ter beschikking stellen. Met een volledig opgeladen accu kunt u met de BMW 740e/Le iPerformance een afstand van maximaal 44-48 km puur elektrisch afleggen en een elektrische topsnelheid van 140 km/h halen.

INTELLIGENT ENERGIEMANAGEMENT.

Een van de essentiële pijlers van het BMW iPerformance concept is het intelligente energiemanagement. Dit systeem zorgt voor een optimaal samenspel van alle aandrijvingscomponenten om maximale efficiency te combineren met hoge rijdynamiek. Met een anticiperende bedrijfsstrategie optimaliseert het intelligente energiemanagement het rendement van de hybride aandrijving. Daarvoor worden bijvoorbeeld aan de hand van beschikbare navigatiegegevens delen van de route en rijsituaties herkend die het meest geschikt zijn voor gebruik van de elektromotor dan wel voor het opladen van de hoogspanningsaccu.

 

Het systeem voorkomt dat de verbrandingsmotor met laag rendement werkt door op geschikte momenten de motorbelasting op te voeren en zo een beter rendement te behalen. De verbrandingsmotor levert daarbij extra vermogen. Deze wordt gebruikt om via de elektromotor/generator elektrische energie voor de accu te genereren om op een later tijdstip elektrisch te kunnen rijden of de verbrandingsmotor efficiënt te ondersteunen. Daarnaast regelt dit systeem dat de elektromotor/generator bij gas loslaten en tijdens het remmen bewegingsenergie omzet in elektrische energie. In combinatie met de ECO PRO Modus stemt het intelligente energiemanagement alle systemen van de BMW inclusief nevenaggregaten en comfortfuncties consequent af op hoog rendement.
Via de eDrive toets kunt u een van de drie elektrische rijprogramma’s selecteren. Bij het starten van uw BMW is standaard rijprogramma AUTO eDrive (hybride) ingeschakeld. In rijprogramma MAX eDrive kunt u tot 140 km/h puur elektrisch rijden. In rijprogramma SAVE BATTERY wordt de opgeslagen elektrische energie bewaard voor later gebruik.

  • AUTO eDrive modus

    Bij het starten van uw BMW is standaard AUTO eDrive (het hybride-rijprogramma) actief, waarin u gecontroleerd de bijzonder efficiënte zuiver elektrische aandrijving kunt benutten. Afhankelijk van belasting en laadtoestand van de elektrische opslag rijdt de BMW zuiver elektrisch met een snelheid van maximaal 80 km/h. Daarbij geeft een Power Meter-weergave in de instrumentencombinatie aan hoeveel elektrisch vermogen u actueel aanspreekt en bij welke extra vermogensoproep de verbrandingsmotor automatisch wordt bijgeschakeld.

  • MAX eDrive modus

    In rijprogramma MAX eDrive voor zuiver elektrisch rijden stelt de elektrische aandrijving zijn maximale vermogen beschikbaar. De bestuurder kan gebruik maken van de volledige pedaalslag zonder dat de verbrandingsmotor bijspringt, waarbij de BMW een topsnelheid bereikt van maximaal 140 km/h. Indien meer vermogen nodig is, kan op elk moment de verbrandingsmotor worden bijgeschakeld door de transmissiehendel te bedienen of door de kickdown van het gaspedaal te activeren.

  • Battery Control modus

    In rijprogramma SAVE BATTERY wordt uw BMW alleen door de verbrandingsmotor aangedreven en daarbij tot een gedefinieerde, door uzelf te bepalen laadtoestand opgeladen. De opgeslagen elektrische energie blijft gereserveerd voor een later tijdstip, bijvoorbeeld voor elektrisch rijden in uw woonwijk.

  • Predictive Selection

    Zodra de bestemming is ingevoerd in het navigatiesysteem, analyseert het anticiperende energiemanagement de geplande route aan de hand van constante gegevens zoals de ter plaatse geldende maximum snelheid en realtime informatie over de actuele verkeerssituatie. Zo gebruikt het systeem de zuiver elektrische bedrijfsmodus efficiënt en afgestemd op de situatie, en vooral op routes waar dat het meest voordelig is: bijvoorbeeld voor rijden in de stad.

OPLADEN.

Via een gangbaar huishoudelijk stopcontact of aan de BMW i Wallbox uit het omvangrijke product- en serviceaanbod van 360° ELECTRIC – het opladen van de hoogspanningsaccu is zo eenvoudig als het maar kan. Voor de energievoorziening onderweg zijn tal van openbare ChargeNow laadstations beschikbaar.

 

Met de BMW Digital Charging Service (DCS) kunt u automatisch opladen in de kostenefficiëntste periode op basis van uw energietarief. Dat bespaart stroom en maakt het mogelijk gericht gebruik te maken van hernieuwbare energiebronnen.

  • Thuis opladen

    Uw BMW Plug-in Hybride kan gemakkelijk thuis worden opgeladen via een conventioneel 230V-stopcontact en staat in minder dan 4 uur weer elektrisch 'volgetankt' ter beschikking. De oplaadaansluiting op de auto bevindt zich achter een klepje in het carrosseriepaneel linksvoor. Voor het opladen heeft u alleen het meegeleverde laadsnoer nodig, dat veilig en ruimtebesparend linksachter in de bagageruimte kan worden opgeborgen. Een speciale afdichting beschermt oplaadaansluiting en stekker tegen weersinvloeden. In plaats van een conventioneel stopcontact kunt u voor het opladen ook de BMW i Wallbox gebruiken, die als laadstation aan de muur wordt gemonteerd. Deze levert een hoger laadvermogen, wat de laadtijd aanzienlijk verkort. De laadtoestand van de hoogspanningsaccu is te herkennen aan een meerkleurige LED-lichtring of op te vragen via de My BMW Remote App. Afhankelijk van diverse omstandigheden, zoals de stroomsterkte van de elektriciteitsaansluiting, het aantal geactiveerde elektrische verbruikers in uw BMW tijdens het opladen en het al dan niet gebruiken van een BMW i Wallbox, duurt het circa 2,4 uur voordat de lege hoogvoltage-accu weer volledig is opgeladen. Bovendien is het bij extern laden mogelijk om het interieur van uw BMW al voor vertrek op de gewenste temperatuur te brengen. Doordat u voor een groot deel op elektriciteit rijdt, worden de rijkosten gereduceerd.

  • Onderweg opladen

    Behalve thuis via een conventioneel stopcontact kunt u uw BMW Plug-in Hybride met behulp van een als origineel BMW accessoire verkrijgbaar snoer ook onderweg opladen aan openbare laadpalen. Zo kunt u bijvoorbeeld na het boodschappen doen uw rit elektrisch 'volgetankt' en emissievrij voortzetten. De oplaadaansluiting op de auto bevindt zich achter een klepje in het carrosseriepaneel linksvoor. Voor het laden via een conventioneel stopcontact heeft u alleen het meegeleverde laadsnoer nodig, dat veilig en ruimtebesparend is opgeborgen aan de linker wielkast in de bagageruimte. Voor opladen aan openbare laadpalen hebt u een snoer nodig dat verkrijgbaar is als origineel BMW accessoire. De duur van het opladen varieert daarbij afhankelijk van verschillende factoren, zoals de stroomsterkte en het aantal actieve elektrische verbruikers in uw BMW. Een speciale afdichting beschermt oplaadaansluiting en stekker tegen weersinvloeden. LED-lichtringen rond de oplaadaansluiting informeren van buitenaf goed zichtbaar over de actuele laadstatus. Via het navigatiesysteem en via de BMW ConnectedDrive App ontvangt u informatie over de locatie en de beschikbaarheid van geschikte laadstations.

    De autorisatie bij het laadstation en de periodieke facturatie van de gemaakte stroomkosten kunnen ook heel comfortabel via de separaat verkrijgbare ChargeNow-kaart van de ChargeNow-mobiliteitsservices van BMW geschieden.

    Let op: ChargeNow is een dienst uit het 360° ELECTRIC portfolio waar kosten aan zijn verbonden.

CONNECTIVITY.

Altijd verbonden met uw BMW: via uw smartphone (iOS of Android) zijn naast de BMW Remote Services zoals vergrendelen op afstand ook specifieke hybridefuncties beschikbaar. Daarmee heeft u altijd zicht op de verbruiks- en efficiëntiewaarden van de BMW 7 Serie iPerformance. BMW Services voor alle situaties, te gebruiken in de auto – en daarbuiten.

  • BMW Connected App

    De My BMW Remote App voor Plug-in Hybrides voor iOS en Android toont gedetailleerde informatie over de actuele status van uw BMW – bijvoorbeeld de autolocatie, de laadstatus van de accu en de resterende actieradius.
    De Remote functies van de BMW Connected App voor Plug-in Hybrides voor iOS tonen gedetailleerde informatie over de actuele status van uw BMW – bijvoorbeeld de autolocatie, de laadstatus van de accu en de resterende actieradius.

    Het laadproces is op afstand bedienbaar via de weektimer, terwijl ook de klimaatregeling op afstand geactiveerd kan worden, zodat het interieur van de BMW al voor vertrek op de juiste temperatuur is gebracht. Bestemmingen, zogenoemde Points of Interest en locaties van laadstations kunnen heel eenvoudig vanuit de applicatie rechtstreeks naar de auto worden gestuurd.

    De Remote Services van de BMW Connected app voor Plug-in Hybrides voor iOS meten bovendien de efficiency van elke rit en geven u nuttige tips om efficiënter te rijden en de actieradius te vergroten.

  • Preconditioning

    In de zomer een aangenaam koele, in de winter een comfortabel warme auto – de preconditioning-functie van de BMW 740e/Le iPerformance maakt het mogelijk. Dankzij een elektrische koelmiddelcompressor en een elektrische doorloopverwarmer werkt de klimaatregeling ook bij uitgeschakelde motor vrijwel geluidloos. Aan zeven weekdagen kunnen individueel drie vertrektijden worden toegewezen.

    De energievoorziening voor het verwarmen of koelen verloopt via de hoogspanningsaccu of, tijdens het opladen, via het stroomnet.

    Vanaf een half uur voor het geplande vertrek worden via een intelligent regelsysteem de verwarming, koeling en ventilatie voor de ingestelde temperatuur geactiveerd. U bedient dit systeem via de iDrive Controller in de auto of heel comfortabel via een compatible smartphone en de BMW ConnectedDrive App.
    Bij een voldoende opgeladen hoogvoltage-accu functioneert de preconditioning onafhankelijk van het feit of de BMW op dat moment extern wordt geladen of niet.

Brochure en prijslijst.

Vraag vrijblijvend een brochure en prijslijst aan per post.

BRANDSTOFVERBRUIK EN CO2-EMISSIE.

  • Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW 7 Serie modellen met benzine- of dieselmotor:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 12,6* tot 4,4
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 294* tot 116

    Brandstofverbruik en CO₂-emissie voor de BMW 7 Serie iPerformance modellen:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,5 tot 2,0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 56 tot 45
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,9 tot 12,5

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW 750Li xDrive:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 8,5 tot 8,3
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 197 tot 192

    Brandstofverbruik en CO₂-emissie voor de BMW M760Li xDrive en BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence*:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 12,6
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 299

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW 730d:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 4,9 tot 4,5
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 129 tot 119

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW 740Le iPerformance:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,2 tot 2,0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 51 tot 49
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,3 tot 12,6

    * De hier vermelde waarden zijn voor individuele modellen voorlopige technische waarden.

    De waarden voor brandstofverbruik, CO2-emissie en stroomverbruik zijn afhankelijk van de gekozen uitrusting, bijvoorbeeld bredere wielen/banden.

    Meer informatie over officiële brandstof- en stroomverbruikswaarden, evenals de CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

  • Waarden op basis van de ECE-testcyclus, afhankelijk van de gekozen bandenmaat. De afgebeelde modellen zijn voorzien van extra-uitrustingen.

    Meer informatie over officiële energieverbruiks-, brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

    De gegevens hebben geen betrekking op een specifiek exemplaar en maken geen deel uit van het aanbod, maar dienen ter vergelijking van de verschillende modellen onderling. CO2-emissie die ontstaat bij het produceren en leveren van de brandstof of andere energiedragers, wordt bij het bepalen van de CO2-emissie overeenkomstig Richtlijn 1999/94/EG buiten beschouwing gelaten.