De BMW 7 Serie. Rijdynamiek en efficiency.

DE BMW 7 SERIE. RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.

ELEGANTIE. VERTAALD NAAR DE STRAAT.

DE BMW 7 SERIE. RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.

ELEGANTIE. VERTAALD NAAR DE STRAAT.

Innovatieve lichtgewicht constructie, toonaangevende aandrijvingen en een uiterst intelligent energiemanagement zijn de beste voorbeelden: de innovaties van de BMW EfficientDynamics ingenieurs vestigen maatstaven. In de BMW 7 Serie worden ze in meesterlijke perfectie verenigd. Met als resultaat een optimale combinatie van rijcomfort, dynamiek en efficiency.

De BMW 7 Serie. Rijdynamiek en efficiency.ELEGANTIE. VERTAALD NAAR DE STRAAT.

Innovatieve lichtgewicht constructie, toonaangevende aandrijvingen en een uiterst intelligent energiemanagement zijn de beste voorbeelden: de innovaties van de BMW EfficientDynamics ingenieurs vestigen maatstaven. In de BMW 7 Serie worden ze in meesterlijke perfectie verenigd. Met als resultaat een optimale combinatie van rijcomfort, dynamiek en efficiency.

CARBON CORE.

Als belangrijke component van BMW EfficientLightweight in de BMW 7 Serie wordt in de carrosserie een innovatieve gemengde constructie toegepast. Door gebruik van staal, aluminium en met name het innovatieve materiaal carbon (met koolstofvezel versterkte kunststof, CFRP) voldoet deze auto niet alleen aan alle eisen wat betreft rijdynamiek en comfort, maar zet ook nieuwe maatstaven in het luxesegment.
Centraal in dit totaalconcept staat de Carbon Core, die niet alleen een gewichtsvoordeel ten opzichte van staal biedt, maar ook de torsiestijfheid van de carrosserie nog eens verbetert. Samen met een consequente gewichtsreductie van het concept tot in de kleinste details resulteert dit in een nagenoeg perfecte aslastverdeling van 50:50 en ligt het zwaartepunt nog lager. Alles bij elkaar betekent dit: optimale genen voor maximaal rijcomfort bij gelijktijdige verbetering van handling en wendbaarheid, evenals een gering brandstofverbruik en lage emissie.

Zo verbindt BMW met EfficientDynamics op intelligente wijze optimale efficiëntie met maximale rijdynamiek en bewijst daarmee zijn technologische competentie met betrekking tot innovatieve lichtgewicht constructies.

AERODYNAMICA.

Aerodynamica is een belangrijke factor bij het optimaliseren van luchtweerstand, rijstabiliteit en akoestiek van een auto.
In het kader van BMW EfficientDynamics speelt vooral de luchtweerstand een grote rol, waarbij de zogeheten Cw-waarde (luchtweerstandscoëfficiënt) geldt als maatstaf voor de stroomlijn. Die wordt voor 40 % bepaald door de verhoudingen van de carrosserie, voor 20 % door de onderzijde van de auto, voor 30 % door de vormgeving van het wiel en de wielkuip en voor 10 % door de functionele openingen. Omdat het ontwerp van een auto in grote mate de basisvorm bepaalt en de onderzijde al geheel bekleed is, vormen de wielkuipen en functionele openingen de meest effectieve gebieden voor optimalisering.

Met name de Active Air Stream nierengrille met zichtbare luchtkleppen tussen de verticale spijlen, die de luchtinlaat voor de radiateur naar behoefte openen en sluiten, alsmede de Air Breather en het Air Curtain bij de voorste wielkuipen verminderen de luchtweerstand aanzienlijk. Bovendien verlaagt de luchtvering op beide assen bij snelheden boven 120 km/h de BMW automatisch met 10 mm, wat de luchtweerstand nog eens extra reduceert. Dankzij deze maatregelen is de luchtweerstand van dit model tot wel 10 % lager dan die van zijn voorganger.

  • BMW nierengrille met Active Air Stream

    De grille met Active Air Stream is een hoogstandje op het gebied van aerodynamica. Als de motor geen koeling nodig heeft, sluit deze elektronisch middels luchtkleppen en verlaagt daarmee de luchtstroom door de motorruimte. Dit optimaliseert de aerodynamica en het verbruik.

  • Air Curtain

    Het Air Curtain verlaagt op verbluffend eenvoudige maar zeer effectieve wijze de luchtweerstand van de carrosserie. Versmallende luchtinlaatsleuven versnellen daarbij de door de voorbumper binnenkomende luchtstroom en geleiden die gericht langs de wielen. Dat vermindert luchtwervelingen bij de wielkasten, waardoor brandstofverbruik en CO2-emissie dalen. Bovendien draagt het Air Curtain bij aan een betere koeling van belangrijke autocomponenten.

  • Air Breather

    De Air Breather, die zich achter de twee voorste wielkuipen bevindt, behoort tot de innovatieve maatregelen die de aerodynamica van de BMW optimaliseren. Samen met het geïntegreerde Air Curtain links en rechts in de voorbumper zorgt de Air Breather voor een duidelijke vermindering van luchtwervelingen en een efficiënte kanalisering van de rijwind. Zo daalt de luchtweerstand van de auto, waardoor brandstofverbruik en CO2-emissie verder afnemen.

  • Aerowielen

    Perfecte aerodynamica voor een optimaal brandstofverbruik gaat verder dan alleen de carrosserie. Want juist rondom de banden en wielen van een auto ontstaan door de rotatiebeweging van de spaken vaak luchtwervelingen die een perfecte luchtstroming in de weg staan. De door BMW ontwikkelde Aerowielen in turbinedesign met verlaagde luchtweerstand gaan deze turbulentie doeltreffend tegen en leiden de lucht optimaal langs de zijkanten van de auto. Dat verlaagt de luchtweerstand. Voor minder emissie en meer rijplezier.

BMW 730d/Ld.

De BMW 730d/Ld met TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn dieselmotor uit de nieuwe BMW EfficientDynamics motorengeneratie onderscheidt zich door superieure rijprestaties bij een laag verbruik. Samen met een indrukwekkend koppel van 620 Nm brengt deze innovatieve aandrijving tot 195 kW (265 pk) op de weg – met een gemiddeld verbruik van slechts 4,5 tot 5,0 l/100 km (4,8 tot 5,2 l/100 km met xDrive) en een CO2-emissie van 119 tot 132 g/km (127 tot 137 g/km met xDrive). Met deze motor heeft de BMW 730d/Ld maar 6,1 tot 6,2 seconden (5,8 tot 5,9 met xDrive) nodig om van 0 naar 100 km/h te sprinten en haalt hij een topsnelheid van 250 km/h. De in aluminium lichtgewicht constructie uitgevoerde 3,0-liter dieselmotor maakt indruk met zijn enorme vermogen, fascinerende krachtontplooiing en directe respons bij elk toerental. Hij combineert directe common rail-inspuiting en eentraps turbocompressie met een variabele turbinegeometrie.

8-TRAPS STEPTRONIC TRANSMISSIE.

 8-TRAPS STEPTRONIC TRANSMISSIE.

8-TRAPS STEPTRONIC TRANSMISSIE.

De 8-traps Steptronic transmissie zet maatstaven qua comfort en dynamiek en vormt een centraal onderdeel van het technologiepakket BMW EfficientDynamics. De bijzonder fijne onderlinge afstemming van de versnellingen maakt een optimale krachtontwikkeling mogelijk bij alle snelheden. Dit zorgt voor een aanzienlijk lager brandstofverbruik, terwijl u profiteert van nog meer sportiviteit en dynamiek. En bij hogere snelheden wordt het toerental gereduceerd, wat eveneens bijdraagt aan een lager verbruik en resulteert in minder motorgeluid. De koppelomvormer draagt daaraan bij – zelfs wanneer u zelf schakelt. In combinatie met minimale toerentalsprongen en de uiterst nauwkeurige afstemming van de transmissie zorgt deze voor een bijzonder hoog schakelcomfort.

Geïntegreerde functies zoals anticiperende aandrijving, met herkenning van rijtoestand en verkeerssituatie, hebben aanzienlijke invloed op de schakelkarakteristiek van de transmissie. In elke rijsituatie kiest het systeem afhankelijk van het rijprogramma de optimale versnelling. De anticiperende aandrijving (in combinatie met BMW navigatiesysteem) zorgt bijvoorbeeld dankzij de integratie van navigatiegegevens en transmissieregeling afhankelijk van het routeverloop ofwel voor een sportief directe respons (rijprogramma SPORT) ofwel voor een op comfort gericht schakelprogramma met minder schakelmomenten (rijprogramma COMFORT).

BMW xDRIVE.

De intelligente BMW xDrive vierwielaandrijving past zich ook onder ongunstige rijomstandigheden perfect aan om steeds optimale tractie te kunnen bieden. Met xDrive en de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) blijft de BMW stabiel in het spoor. Voor optimale grip en om een over- of ondersturen in bochten te voorkomen wordt, aangestuurd door de DSC sensoren, de aandrijfkracht razendsnel flexibel over voor- en achterwielen verdeeld. Bovendien is vlot en veilig wegrijden ook bij gladheid en op een steile weg gegarandeerd. Bij kritieke wegcondities hoeft de DSC zelf minder in te grijpen. Daarmee combineert BMW xDrive de voordelen van aandrijving op alle wielen – tractie, spoorstabiliteit en veiligheid – met de toonaangevende rijdynamiek van een BMW.

INTELLIGENT ENERGIEMANAGEMENT.

Het intelligente energiemanagement van de BMW 7 Serie omvat standaard de BMW EfficientDynamics technologieën Auto Start Stop functie, Brake Energy Regeneration en de elektrische stuurbekrachtiging. Het optimale samenspel hiervan zorgt voor duurzame mobiliteit en maximale efficiency.

De hier getoonde afbeeldingen zijn onder voorbehoud.

  • Auto Start Stop functie

    De Auto Start Stop functie zorgt ervoor dat uw BMW alleen brandstof verbruikt tijdens het rijden. Bij stilstand, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht of in fileverkeer, benut de Auto Start Stop functie het besparingspotentieel en schakelt de motor uit zodra u de auto afremt tot volledige stilstand. Daardoor daalt het brandstofverbruik met maximaal 6%.
    Een symbool in het Info Display geeft aan wanneer de functie geactiveerd is. Zodra u de voet van het rempedaal neemt, start de motor weer.

    De Auto Start Stop functie heeft geen invloed op rijcomfort en veiligheid, omdat de functie niet actief is wanneer de motor nog niet de optimale bedrijfstemperatuur heeft bereikt, wanneer de interieurtemperatuur zich niet binnen het gewenste bereik bevindt, wanneer de accuspanning onvoldoende is of wanneer de bestuurder aan het stuur draait. Een centrale regeleenheid start de motor ook bij wegrollen van de auto of bij condensvorming op de voorruit. Daarnaast is de Auto Start Stop functie ook te allen tijde met een druk op de knop uit te schakelen.

  • Brake Energy Regeneration

    Telkens wanneer de bestuurder remt, wordt kinetische energie gegenereerd. Tot voor kort bleef deze onbenut. De Brake Energy Regeneration maakt hieraan een einde door de vrijkomende bewegingsenergie van de auto, die ontstaat als de bestuurder het gas loslaat of remt, om te zetten in elektrische energie en daarmee de accu op te laden. Dankzij dit intelligente energiemanagementsysteem hoeft de dynamo niet meer permanent te werken en dat ontlast de generator. Resultaat: het brandstofverbruik daalt en het voor aandrijving beschikbare vermogen stijgt, helemaal in de lijn van BMW EfficientDynamics.

  • Elektrische stuurbekrachtiging

    Bij de elektrisch bekrachtigde besturing past de stuurbekrachtiging zich optimaal aan de actuele rijsnelheid aan. Dat betekent een direct en precies stuurgedrag ook bij hoge snelheden en lichtvoetige wendbaarheid bij het manoeuvreren. Daarbij verbruikt de stuurbekrachtiging alleen energie wanneer daadwerkelijk wordt gestuurd. Dit verlaagt brandstofverbruik en emissie.

    In plaats van een hydraulische pomp is een elektromotor toegepast. Waar bij conventionele systemen de pomp permanent door de motor moet worden aangedreven, werkt de elektrische ondersteuning alleen als de bestuurder aan het stuur draait. Bij rechtuit rijden en bij een constante stuuruitslag, bijvoorbeeld in lange bochten, is de elektromotor niet actief en wordt geen energie verbruikt. Door de flexibele aanpassing van de stuurbekrachtiging aan de actuele rijsituatie en rijsnelheid (Servotronic) neemt het stuurcomfort toe.

DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCLUSIEF ECO PRO MODUS.

De Driving Experience Control biedt u keuze uit rijprogramma COMFORT voor de standaard motor-, onderstel- en transmissieafstemming, de op efficiëntie gerichte ECO PRO Modus en rijprogramma SPORT, dat nog dynamischer rijden mogelijk maakt. Het nieuwe, interactieve rijprogramma ADAPTIVE past de Dynamic Damper Control, de besturing en de Steptronic transmissie voortdurend aan de actuele rijsituatie aan, ruim van tevoren dankzij interactie met de real time-navigatie. In de ECO PRO Modus worden de karakteristiek van de Steptronic transmissie en de verwarmings-/aircostrategie afgestemd op een zo efficiënt mogelijk brandstofverbruik bij een bepaalde rijstijl. Zo kan de BMW tot wel 20 procent minder brandstof verbruiken (volgens een intern BMW verbruiksonderzoek, en afhankelijk van de individuele rijstijl). De functies Coasting, Anticipatie-assistent en ECO PRO Route maken een extra besparing mogelijk.

De Anticipatie-assistent herkent via het navigatiesysteem van de BMW lokale wegsituaties en geeft ruim van tevoren tips. Wanneer er bijvoorbeeld achter de volgende bocht een andere snelheidsbeperking van kracht wordt, beveelt het systeem nog voor de bocht aan om het gaspedaal los te laten. Voor een gunstig brandstofverbruik zorgt ook het route-advies van ECO PRO Route. Deze functie stelt afhankelijk van de verkeerssituatie, de individuele rijstijl en de geografische situatie een zo brandstofbesparend mogelijk traject voor. Met de functie Coasting rolt de BMW met ontkoppelde aandrijving (bij snelheden tot 160 km/h) door zodra u het gaspedaal loslaat en niet remt. In rijprogramma SPORT reageert de BMW nog directer en kunt u nog sportiever rijden.

  • Coasting

    Met de functie Coasting rolt de BMW met ontkoppelde aandrijving (bij snelheden tot 160 km/h) door zodra u het gaspedaal loslaat en niet remt.

  • Anticipatie-assistent

    De Anticipatie-assistent herkent via het navigatiesysteem van de BMW lokale wegsituaties en geeft ruim van tevoren tips. Wanneer er bijvoorbeeld achter de volgende bocht een andere snelheidsbeperking van kracht wordt, beveelt het systeem nog voor de bocht aan om het gaspedaal los te laten.

  • ECO PRO Route

    ECO PRO Route stelt afhankelijk van de verkeerssituatie, de individuele rijstijl en de geografische situatie een zo brandstofbesparend mogelijk traject voor.

  • Adaptive Mode

    Adaptive Mode is een intelligente en interactief werkende functie van de Driving Experience Control. De Adaptive Mode beïnvloedt het onderstelregelsysteem Dynamic Damper Control, de besturing en de Steptronic transmissie en past de instellingen onafhankelijk van het gekozen rijprogramma (COMFORT/SPORT) permanent aan de actuele rijsituatie aan.

    Het systeem houdt hiervoor rekening met allerlei indicatoren zoals kickdown, stuurbewegingen en Cruise Control, alsmede uw individuele rijstijl. Bovendien stemt het systeem door de interactie met de real-time navigatie de onderstelregeling al in een vroeg stadium af op bochten, kruisingen of verschillende soorten wegen. Behalve de Adaptive Mode kunt u ook de rijprogramma's SPORT, COMFORT of ECO PRO kiezen.

Brochure en prijslijst.

Vraag vrijblijvend een brochure en prijslijst aan per post.

BRANDSTOFVERBRUIK EN CO2-EMISSIE.

  • Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW 7 Serie modellen met benzine- of dieselmotor:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 12,6* tot 4,4
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 294* tot 116

    Brandstofverbruik en CO₂-emissie voor de BMW 7 Serie iPerformance modellen:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,5 tot 2,0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 56 tot 45
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,9 tot 12,5

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW 750Li xDrive:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 8,5 tot 8,3
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 197 tot 192

    Brandstofverbruik en CO₂-emissie voor de BMW M760Li xDrive en BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence*:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 12,6
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 299

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW 730d:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 4,9 tot 4,5
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 129 tot 119

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW 740Le iPerformance:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,2 tot 2,0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 51 tot 49
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,3 tot 12,6

    * De hier vermelde waarden zijn voor individuele modellen voorlopige technische waarden.

    De waarden voor brandstofverbruik, CO2-emissie en stroomverbruik zijn afhankelijk van de gekozen uitrusting, bijvoorbeeld bredere wielen/banden.

    Meer informatie over officiële brandstof- en stroomverbruikswaarden, evenals de CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

  • Waarden op basis van de ECE-testcyclus, afhankelijk van de gekozen bandenmaat. De afgebeelde modellen zijn voorzien van extra-uitrustingen.

    Meer informatie over officiële energieverbruiks-, brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

    De gegevens hebben geen betrekking op een specifiek exemplaar en maken geen deel uit van het aanbod, maar dienen ter vergelijking van de verschillende modellen onderling. CO2-emissie die ontstaat bij het produceren en leveren van de brandstof of andere energiedragers, wordt bij het bepalen van de CO2-emissie overeenkomstig Richtlijn 1999/94/EG buiten beschouwing gelaten.