BMW i3.

DE NIEUWE BMW i3. DUURZAAMHEID.

Geen compromissen. Alles voor rijplezier.

DE NIEUWE BMW i3. DUURZAAMHEID.

Geen compromissen. Alles voor rijplezier.

DE NIEUWE BMW i3. DUURZAAMHEID.Geen compromissen. Alles voor rijplezier.

De BMW i3 belichaamt een nieuwe houding ten opzichte van mobiliteit. Daarbij streeft BMW naar een totale aanpak, vanaf de ontwikkeling en de productie van de auto, tot aan de recycling ervan. Veel van de toegepaste materialen zijn vervaardigd van hernieuwbare grondstoffen – en de BMW i3 wordt gebouwd met 100% duurzaam opgewekte energie. Zo goed voelt rijplezier.

BMW i

DUURZAAMHEID, VOLLEDIG DOORDACHT.

EINDELOOS TOEGEVOEGDE WAARDE.

Duurzaamheid is bij BMW i geen loze kreet. Het is het uitgangspunt van handelen. Daarom is de gehele levenscyclus van de BMW i3 vormgegeven in lijn met het principe van minimaal gebruik van middelen en maximale duurzaamheid.

ONTWIKKELING.

Het gehele voertuigconcept werd vanaf het begin ontwikkeld met het oog op elektromobiliteit. Terwijl innovatieve aerodynamische maatregelen de luchtweerstand en het energieverbruik verminderen, helpen hernieuwbare en gerecyclede materialen het milieu te beschermen en vervangen traditionele materialen zoals kunststoffen.

PRODUCTIE.

Bijzonder duurzaam: de voor de BMW i3 gebruikte carbonvezels worden voor 100% geproduceerd met energie uit waterkracht. De productie van de BMW i3 in de BMW fabriek in Leipzig wordt voor 100% gevoed met windenergie. En vergeleken met andere BMW modellen is voor de productie slechts half zoveel energie nodig.

GEBRUIK.

Met de BMW i3 rijdt u emissievrij en zonder geluid of stank. Dat betekent minder luchtvervuiling in stedelijke gebieden. Nog consequenter is het om 'groene stroom' te tanken of uw stroom zelf op te wekken met zonnecellen. Het rijprogramma ECO PRO vergroot de actieradius en vermindert het stroomverbruik.

RECYCLING.

De BMW i3 is voor tot wel 95 % recyclebaar. De accumodules zijn herbruikbaar voor het opslaan van zonne-energie. En de overtollige carbonvezels kunnen weer aan het productieproces worden toegevoegd.

MATERIALEN MET EEN TOEKOMST.

ELEMENTEN GEMAAKT VAN NATUURVEZELS.

Zichtbaar duurzaam: het voor grotere oppervlakken toepassen van kenaf vervangt op aardolie gebaseerde kunststoffen en verlaagt het gewicht van de BMW i3 - de kenafvezel is tot 30% lichter dan conventionele materialen. Dit materiaal wordt gewonnen uit de malveplant, die bovengemiddeld veel CO2 omzet in zuurstof.

STOELEN MET 40% SCHEERWOL.

Gecertificeerd pure scheerwol is een hernieuwbare grondstof die veel comfort biedt. Bij het interieurdesign Lodge bestaat 40% van de stoelbekleding uit dit materiaal. De ademende wolmelange reguleert de temperatuur tussen lichaam en stoelbekleding, zodat de stoelen bij hoge temperaturen koel blijven.

INTERIEURLIJSTEN VAN EUCALYPTUSHOUT.

Eucalyptus wordt van zichzelf gekenmerkt door een zachte textuur en natuurlijke open poriën, en heeft daarom ongeveer 90% minder oppervlakteveredeling nodig dan traditionele houtsoorten. Het eucalyptushout van de interieurlijsten in de BMW i3 is afkomstig van FSC-gecertificeerde bosbouw, en helpt zo de bossen duurzaam te beheren.

LEDER VOOR 100% GELOOID MET OLIJFBLAD.

Het leder van de BMW i3 wordt voor 100% milieuvriendelijk gelooid met het natuurlijke extract van olijfbladeren. Zo behoudt het leder zijn natuurlijke glans en warmteregulerende eigenschappen. Olijfbladeren zijn bovendien een bijproduct van de olijvenoogst en worden op deze manier nuttig gebruikt.

GREEN ENERGY.

Met de BMW i3 kunt u duurzaamheid eenvoudig integreren in uw dagelijks leven – want bij het rijden ontstaat er geen emissie. Dat betekent minder luchtvervuiling in stedelijke gebieden en meer frisse lucht voor u om in te ademen. Als u 'groene stroom' tankt of uw stroom zelf opwekt met zonnecellen, bent u consequent emissievrij onderweg. Het rijprogramma ECO PRO vergroot de actieradius en vermindert het stroomverbruik.

Brochure en prijslijst.

Vraag vrijblijvend een brochure en prijslijst aan per post.

Brandstofverbruik en CO2-emissie.

  • Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (94 Ah):
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 0
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,6-13,1
    Actieradius elektrisch in g/km (gemiddeld): 300–290
    Elektrische actieradius in de praktijk in km: tot 200

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (94 Ah) met Range Extender:
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 14-13
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9-11,5
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0,6
    Actieradius elektrisch in g/km (gemiddeld): 235-225
    Elektrische actieradius in de praktijk in km: tot 180
    Totale elektrische actieradius in de praktijk in km: tot 330

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3s (94 Ah):
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 0
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 14,3
    Actieradius elektrisch in g/km (gemiddeld): 280
    Elektrische actieradius in de praktijk in km: tot 200

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3s (94 Ah) met Range Extender:
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 14
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 12,5
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0,7
    Actieradius elektrisch in g/km (gemiddeld): 220
    Elektrische actieradius in de praktijk in km: tot 180
    Totale elektrische actieradius in de praktijk in km: tot 330

    De hier vermelde waarden zijn voorlopig en nog niet officieel bevestigd. De waarden voor stroom-/brandstofverbruik en CO2-emissie zijn afhankelijk van de gekozen wiel-/bandenmaat.

    De waarden voor brandstofverbruik, CO2-emissie en stroomverbruik zijn afhankelijk van de gekozen uitrusting, bijvoorbeeld bredere wielen/banden. Waarden op basis van de ECE-testcyclus.

    De actieradius is afhankelijk van verschillende factoren, met name de persoonlijke rijstijl, routecondities, buitentemperatuur, gebruik van verwarming/airconditioning en preconditioning.

    Meer informatie over officiële energieverbruiks-, brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.