DE NIEUWE BMW M3 CS.

Het icoon. Nog verder verfijnd.

DE NIEUWE BMW M3 CS.

Het icoon. Nog verder verfijnd.

DE NIEUWE BMW M3 CS.Het icoon. Nog verder verfijnd.

Acceleratie 0–100 km/h in s

3,9*

Motorvermogen in kW (pk)

338 (460)/6.250*

Verbruik in l/100 km (gemiddeld)

8,3*

CO2-emissie in g/km (gemiddeld)

194*

De nieuwe BMW M3 CS is het nieuwste speciale model van BMW M GmbH en tevens de krachtigste in serie geproduceerde auto uit de M3 serie ooit. De extreem sportieve sedan zet de succesvolle traditie van high-performance auto's, die ooit begon met de legendarische BMW M3 Evolution, voort. De topatleet, die is uitgerust met talrijke lichtgewicht carboncomponenten en innovatieve M technologieën, heeft op de legendarische Nordschleife een indrukwekkende recordtijd van 7:38 minuten neergezet. Tegelijkertijd overtuigt de tot ongeveer 1.200 exemplaren gelimiteerde BMW M3 CS met de praktische eigenschappen van een vierdeurs sportsedan. De vervolmaking van een sportief icoon.

ZIJN DESIGN BENEEMT U DE ADEM. ZIJN DYNAMIEK WEKT ADRENALINE BIJ U OP.

Atletische voorzijde.

Sportiever kan een eerste indruk bijna niet zijn: de lage en brede nierengrille met zwart gelakte spijlen en de onmiskenbare optionele adaptieve dubbele LED-koplampen verlenen de voorzijde van de BMW M3 CS een compromisloos dynamische uitstraling. De in drie segmenten opgedeelde voorbumper met grote luchtinlaten zorgt voor een efficiënte koeling van de krachtige 6-cilinder-in-lijn motor, alsmede van de M compound-remmen of het optionele M carbon-keramische remsysteem* – en versterkt het atletische totaalbeeld. Om de opwaartse kracht op de vooras verder te reduceren en de rijdynamiek extra te vergroten, wordt de markante, voor de M3 CS specifieke frontsplitter van licht, zichtbaar carbon gebruikt, die ook op de openbare weg is toegestaan.
* Als gevolg van de materiaalspecifieke eigenschappen is het mogelijk dat situatie- en gebruiksafhankelijke werkingsgeluiden hoorbaar zijn, met name bij regen kort voordat de auto tot stilstand komt. Onder invloed van vocht en strooizout kan de remwerking overeenkomen met die van een conventioneel remsysteem. Dit is waarneembaar als een kortstondig verminderde remwerking, wat zo nodig door grotere pedaaldruk te compenseren is.

Superieure kracht.

Onder de motorkap van de BMW M3 CS is een M TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor geplaatst, die voor adembenemende rijprestaties uit de buitencategorie zorgt. De dynamische high performance krachtbron met 460 pk en een koppel van 600 Nm laat de topatleet in 3,9* seconden van 0 naar 100 km/h en tot een begrensde maximumsnelheid van 280 km/h accelereren.
* Voorlopige, nog niet officieel bevestigde waarden, wijzigingen voorbehouden.

Compromisloze lichtgewicht constructie.

De BMW M3 CS overtuigt door het gebruik van talrijke in gewicht gereduceerde lichtgewicht componenten. Zo is de van CFRP gemaakte motorkap 25 procent lichter dan de al in gewicht geoptimaliseerde aluminium motorkap van de BMW M3 Sedan. Ook het dak met een licht verzonken middenstuk is van CFRP gemaakt. Dit bespaart nog eens 6 kg ten opzichte van een metalen dak, verlaagt bovendien het zwaartepunt en zorgt zo voor nog meer wendbaarheid en dynamiek. Binnenin wordt het concept van een intelligente lichtgewicht constructie consequent voortgezet: met ergonomische lichtgewicht M sportstoelen en een middenconsole die 30 procent lichter is dan de standaarduitvoering.

Optimaal wegcontact.

De spectaculaire, nieuw ontwikkelde 10-spaaks lichtmetalen M wielen in Orbit Grey zorgen voor ideale rijeigenschappen tot in het grensbereik. De gesmede, in gewicht geoptimaliseerde wielen hebben een 10-spaaks design, geïnspireerd op de BMW M4 DTM racewagen. Ze zijn standaard uitgerust met cupbanden van het type Michelin Pilot Sport Cup 2 in de afmetingen 265/35 R 19 voor en 285/30 R 20 achter. Voor nog betere praktische eigenschappen zijn er ook Michelin sportbanden met meer profiel verkrijgbaar.

Indrukwekkende achterzijde.

De karakteristieke achterzijde van de BMW M3 CS past perfect bij zijn krachtige vormtaal. Een bijzonderheid is de gurney van zichtbaar carbon, die de opwaartse kracht op de achteras verlaagt en zo voor geoptimaliseerde rijeigenschappen zorgt – vooral bij hogere snelheden. De volledig van CFRP gemaakte M diffusor is een dynamische blikvanger en vormt de opvallende afsluiting van de achterzijde. De markante M dubbele eindpijpen van het dubbele M sportuitlaatsysteem van roestvrij staal zijn voorzien van het M logo.

OVERTUIGT MET EEN SPORTIEF INTERIEUR.

Het interieur van de nieuwe BMW M3 CS wordt gekenmerkt door sportieve exclusiviteit, die door tal van specifieke M details perfect tot haar recht komt. De aluminium dorpellijsten met de aanduiding M3 CS zorgen al bij het instappen voor extra voorpret op de komende rit. De uit het Competition Package bekende lichtgewicht M sportstoelen zijn met exclusief BMW Individual volleder Bicolor Silverstone/Schwarz bekleed. Ze garanderen ook bij een rit vol adrenaline op het circuit perfecte zijdelingse steun en bieden bovendien uitstekend comfort op lange ritten.
In het midden van de op de bestuurder afgestemde cockpit bevindt zich het ergonomisch gevormde lederen M stuur. Het biedt vrij zicht op de ronde instrumenten in kenmerkend M design en is optioneel ook verkrijgbaar als met Alcantara bekleed M stuur met sportieve blauw-rode M stiknaden en 12-uurmarkering, dat maximale controle in alle rijsituaties mogelijk maakt. De middenconsole weegt ongeveer 30 procent minder dan de standaarduitvoering en heeft een stijlvolle bekleding in Alcantara -met grijze contraststiknaden, die ook bij de manchet van de handrem en de interieurlijst op het dashboard aanwezig zijn. Laatstgenoemde beschikt bovendien over het stijlvol geïntegreerde opschrift CS als statement van pure sportiviteit.

Brochure en prijslijst.

Een brochure en prijslijst aanvragen kan voor BMW M modellen alleen telefonisch.

Brandstofverbruik en CO2-emissie.

  • BMW M3 CS:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 8,3*
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 194*

    * Voorlopige, nog niet officieel bevestigde waarden, wijzigingen voorbehouden.
    Als basis voor de verbruiksgegevens geldt de ECE-rijcyclus. De afgebeelde modellen zijn voorzien van extra-uitrustingen.

    Meer informatie over officiële energieverbruiks-, brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

    De gegevens hebben geen betrekking op een specifiek exemplaar en maken geen deel uit van het aanbod, maar dienen ter vergelijking van de verschillende modellen onderling. CO2-emissie die ontstaat bij het produceren en leveren van de brandstof of andere energiedragers, wordt bij het bepalen van de CO2-emissie overeenkomstig Richtlijn 1999/94/EG buiten beschouwing gelaten.