De BMW X6 M

DE BMW X6 M. RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.

DE BESTE RONDETIJD. OOK ZONDER CIRCUIT.

DE BMW X6 M. RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.

DE BESTE RONDETIJD. OOK ZONDER CIRCUIT.

De BMW X6 M beschikt over intense kracht, die door het M specifiek afgestemde xDrive systeem effectief op de weg wordt overgebracht. Sublieme tractie gegarandeerd. Voor razendsnel schakelen zorgt de standaard 8-traps M Steptronic transmissie, naar keuze handmatig of automatisch. De M compound-remmen garanderen optimale vertraging, net als in de autosport. En dankzij de vele BMW EfficientDynamics technologieën gaan de fascinerende prestaties samen met indrukwekkende efficiency.

De BMW X6 M. RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.DE BESTE RONDETIJD. OOK ZONDER CIRCUIT.

De BMW X6 M beschikt over intense kracht, die door het M specifiek afgestemde xDrive systeem effectief op de weg wordt overgebracht. Sublieme tractie gegarandeerd. Voor razendsnel schakelen zorgt de standaard 8-traps M Steptronic transmissie, naar keuze handmatig of automatisch. De M compound-remmen garanderen optimale vertraging, net als in de autosport. En dankzij de vele BMW EfficientDynamics technologieën gaan de fascinerende prestaties samen met indrukwekkende efficiency.

8-TRAPS M STEPTRONIC TRANSMISSIE MET DRIVELOGIC.

 8-TRAPS M STEPTRONIC TRANSMISSIE MET DRIVELOGIC.

8-TRAPS M STEPTRONIC TRANSMISSIE MET DRIVELOGIC.

De 8-traps M Steptronic transmissie met Drivelogic van de BMW X6 M zet maatstaven qua sportiviteit en schakelmogelijkheden. De bijzonder fijne onderlinge afstemming en het razendsnel wisselen van de versnellingen maakt een optimale krachtontplooiing mogelijk bij alle snelheden, wat zowel de aandrijfdynamiek als de efficiency verhoogt. Juist bij hogere snelheden wordt het toerental dankzij de extra versnellingen gereduceerd, wat resulteert in lager verbruik en minder motorgeluid. Zelf schakelen kan zowel in modus „D“ alsook in modus „S“, naar keuze via de M transmissiehendel of de M schakel-paddles aan het stuur. In de handmatige modus „S“ schakelt de M Steptronic transmissie niet automatisch op, waarbij de motor tot aan het maximum toerental uitdraait.

Bovendien kan de bestuurder bijzonder sportief bij volgas opschakelen en middels de Drivelogic-functie het schakelgedrag direct met een druk op de knop in drie trappen instellen: van efficiënt en comfortabel via sportief tot extreem sportief met zeer korte schakeltijden. Voor een bijzonder directe krachtverbinding tussen motor en transmissie met minimale trekkrachtonderbrekingen zorgen ook die lange sluittijden van de koppelomvormer. Bij stilstand van de auto is er – exclusief voor de M modellen – geen automatische krachtverbinding tussen motor en transmissie, zodat de BMW X6 M niet gaat „kruipen“. Voor bijvoorbeeld manoeuvreren is „kruipen“ juist weer handig, in dat geval kunt u door kort aantippen van het gaspedaal deze functie activeren.

M SPECIFIEKE xDRIVE.

 M SPECIFIEKE xDRIVE.

M SPECIFIEKE xDRIVE.

De intelligente BMW vierwielaandrijving xDrive.

De intelligente BMW vierwielaandrijving xDrive in de BMW X6 M verdeelt de aandrijfkracht flexibel over de voor- en achteras. Om daarbij zo goed mogelijk te voldoen aan de eisen aan tractie, spoorstabiliteit en rijveiligheid, past het elektronisch geregelde systeem de krachtverdeling razendsnel aan. Zo is het ook mogelijk om onder- of overstuur te compenseren, waardoor de spoorstabiliteit en handlingeigenschappen van de auto nog verder verbeteren.

Dynamisch in krappe bochten.

In BMW M modellen legt xDrive bewust de nadruk op de achteras, wat eveneens bijdraagt aan verhoging van de rijdynamische eigenschappen. Daarbij wordt het aandrijfkoppel eerst naar de achterwielen en duidelijk later naar de vooras geleid. Vooral de neiging tot onderstuur bij het uitaccelereren van een bocht wordt hiermee effectief tegengegaan. De bestuurder kan dus eerder en meer gas geven en het dynamische potentieel van de BMW X6 M ten volle benutten. Zo nodig kan de vooras tot 50 procent meer aandrijfkoppel ontvangen. Bij uitgeschakelde Dynamic Stability Control is het zelfs mogelijk om gecontroleerde drifts uit te voeren.

M COMPOUND-REMMEN.

Dankzij de technologieoverdracht vanuit de autosport behouden de M compound-remmen ook onder de meest uitdagende omstandigheden een constante remwerking en fading-stabiliteit. Toepassing van verschillende, zwaar belastbare materialen leidt tot een hoge thermische belastbaarheid, een lange levensduur, precieze doseerbaarheid en een gewichtsreductie - die weer een positief effect heeft op wendbaarheid, dynamiek, acceleratie en brandstofverbruik.
De geperforeerde, inwendig geventileerde remschijfringen met zes zuigers voor zorgen voor optimale respons bij nat wegdek en verbeterde afvoer van warmte. De sportieve uitstraling van de remschijven en het unieke, authentieke M design worden nog eens onderstreept door remklauwen in Blau metallic met karakteristiek M logo.

AUTOSPORTKARAKTER.

De BMW X6 M vestigt met zijn onweerstaanbare dynamiek, fascinerende wendbaarheid en precieze handling maatstaven in het segment. Met de Launch Control hebt u altijd een perfecte start. En met Dynamic Drive, de Dynamic Performance Control en de Dynamic Damper Control past u de set-up van de BMW X6 M steeds optimaal en individueel aan de eisen van het traject aan.

  • Launch Control

    Launch Control maakt bij een motor op bedrijfstemperatuur een start vanuit stilstand mogelijk met maximale acceleratie. Daarvoor deactiveert u de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) door de DSC-toets even ingedrukt te houden. Dit activeert vervolgens de Launch Control. Selecteer de sequentiële modus met rijprogramma 3, houd een voet op de rem en druk het gaspedaal helemaal omlaag tot kickdown. Nadat het startvlagsymbool is gaan branden in het Info Display, wordt met ingedrukt gaspedaal automatisch het ideale wegrijtoerental van de motor aangepast. Wanneer u nu met ingedrukte kickdown het rempedaal loslaat, accelereert de BMW X6 M maximaal, tot u uw voet van het gaspedaal haalt. De 8-traps M Steptronic transmissie bepaalt hierbij de schakelpunten steeds zo dat bij het opschakelen telkens het optimale aansluitende toerental klaarstaat. Een functie die met name bestuurders met sportieve ambities zullen waarderen.

  • Dynamic Performance Control

    Dynamic Performance Control (DPC) zorgt voor merkbaar meer sportiviteit en optimale rijdynamiek door de aandrijfkracht flexibel over de achterwielen te verdelen. In combinatie met andere onderstelregelsystemen zorgt DPC voor nog meer stuurprecisie en sportiviteit. Met de specifieke M afstemming worden de benodigde bewegingen van het stuur gereduceerd en de spoorstabiliteit verhoogd.
    Daarvoor is de achteras extra uitgerust met twee elektronisch geregelde transmissies bij het differentieel, met behulp waarvan Dynamic Performance Control afhankelijk van de rijsituatie meer aandrijfkoppel overbrengt op het buitenste wiel in de bocht.

  • Dynamic Drive

    Door middel van hydraulisch geregelde stabilisatoren vermindert het actieve onderstelregelsysteem Dynamic Drive de rolbewegingen en overhellen van de auto in bochten en bij snelle uitwijkmanoeuvres. Daardoor nemen het comfort en de wendbaarheid toe en reageert de besturing nog nauwkeuriger. Zo kan de bestuurder het enorm hoge rijdynamisch potentieel van het BMW M model optimaal benutten.
    Bij rechtuit rijden zijn de beide helften van een stabilisator van elkaar gescheiden, zodat demping en vering onveranderd en naar behoefte kunnen werken.
    Met behulp van talloze sensoren analyseert het systeem de rijsituatie en minimaliseert op bochtige ritten het overhellen van de auto afhankelijk van de dwarsversnelling. Door verschillende kantelcoëfficiënten in te stellen voor voor- en achteras worden bovendien kritieke rijomstandigheden gestabiliseerd. Dankzij de M specifieke afstemming met een sterker overhelmoment op de achteras zijn sportievere rijeigenschappen kenmerkend voor deze BMW. Het aldus gerealiseerde M specifieke instuurgedrag en het gedrag bij lastwisselingen maken de besturing nog directer en laten de auto nog spontaner reageren op stuurcommando's.

  • Dynamic Damper Control

    De Dynamic Damper Control van het verlaagde onderstel past de karakteristiek van de schokdempers permanent aan de actuele rijsituatie en het actuele wegdek aan. Via de Driving Experience Control in de middenconsole kan de bestuurder het onderstel afstemmen volgens zijn actuele voorkeur – van comfortabel met een nog altijd groot rijdynamisch potentieel tot uiterst sportief bij een extra actieve rijstijl en puur M rijplezier. In het rijprogramma COMFORT werken de dempers zachter en minimaliseren zo met name op oneffen ondergrond storende verticale bewegingen van de auto. Daarentegen zijn in de rijprogramma's SPORT en SPORT+ de schokdempers stugger afgestemd, kenmerkend voor M, voor extra sportief rijplezier op bochtige wegen waar de M specifieke hoge performance van de auto optimaal tot zijn recht komt. De wiel- en carrosseriebewegingen worden voor maximale rijdynamiek op vlakke rijbaan tot een minimum gereduceerd. In het M Drive menu voorgeconfigureerde instellingen zijn via de M toetsen op het stuur direct activeerbaar.
    Een regeleenheid evalueert de bewegingen die sensoren op elk wiel registreren. De schokdempers worden in een fractie van een seconde aangepast, waarbij zowel de ingaande als de uitgaande slag van de dempers voortdurend en onafhankelijk van elkaar veranderen. Het resultaat: voorbeeldige wegligging door optimale demping en vering aan elk wiel.

M DRIVE.

M DRIVE.

M Drive maakt het mogelijk om persoonlijke bestuurdersprofielen in te stellen, variërend van comfortabel cruisen tot een sportief-directe set-up voor gebruik op het racecircuit. Met een druk op een van de M Drive toetsen op het met leder beklede M stuur is op elk moment een van de twee opgeslagen profielen met alle daaraan verbonden instellingen in één keer op te roepen.
Rondom de transmissiehendel zijn in de middenconsole de M rijdynamiektoetsen ondergebracht voor het instellen van alle individueel configureerbare functies van aandrijving en onderstel. Onafhankelijk van elkaar kunnen de DSC-instelling, de vermogenskarakteristiek van de motor, de parameters van het adaptieve onderstel, de karakteristiek van de M Servotronic en het schakelprogramma van de 8-traps M Steptronic transmissie evenals de weergave van het BMW Head-Up Display worden geselecteerd. Via het iDrive menu kan een individuele en gedetailleerde set-up van de auto worden samengesteld en opgeslagen door een van de twee M Drive toetsen op het met leder beklede M stuur even ingedrukt te houden.

M SERVOTRONIC.

In elke situatie genieten van de juiste stuurbekrachtiging – M Servotronic stemt de mate van stuurbekrachtiging dynamisch op de rijsnelheid af en zorgt zo voor een direct en precies stuurgedrag ook bij hoge snelheden. Verder biedt het systeem door een sterkere bekrachtiging meer comfort en maximale wendbaarheid bij inparkeren en manoeuvreren, en bij rijden door smalle, kronkelige straatjes en op een bochtig parcours.
Daarbij berekent een regeleenheid aan de hand van de elektronisch gemeten snelheid de voor elke rijsituatie vereiste mate van stuurbekrachtiging. Via de elektromechanische besturing wordt de stuurbekrachtiging zorgvuldig gedoseerd en daarmee aanzienlijk nauwkeuriger afgestemd op specifieke rijomstandigheden dan bij conventionele stuurbekrachtigingen, die zijn gekoppeld aan het motortoerental.
Zo is voor sturen bij lage snelheid slechts een minimale krachtsinspanning vereist. Bij toenemende snelheid wordt de stuurbekrachtiging echter geleidelijk gereduceerd. Dit zorgt voor een directer wegcontact en betere feedback en garandeert zo een optimale koersstabiliteit. De M Servotronic heeft een specifieke M afstemming en biedt drie verschillende instellingen voor individuele configuratie die met een druk op de knop geselecteerd kunnen worden.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TECHNOLOGIEËN.

Met BMW EfficientDynamics haalt u meer uit elke liter brandstof: meer vermogen, meer efficiency en meer rijplezier. Pure dynamiek dankzij innovatieve technische maatregelen die het verbruik verlagen en tegelijk het rijplezier vergroten – standaard in elke BMW.

  • Auto Start Stop functie

    De Auto Start Stop functie zorgt ervoor dat uw BMW alleen brandstof verbruikt tijdens het rijden. Bij stilstand, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht of in fileverkeer, benut de Auto Start Stop functie het besparingspotentieel en schakelt de motor uit zodra de auto geheel tot stilstand is gekomen en u de voet op de rem houdt.
    Een symbool in het Info Display geeft aan wanneer de functie geactiveerd is. Zodra u de voet verplaatst van het rem- naar het gaspedaal, wordt de motor in een fractie van een seconde geheel automatisch weer gestart.
    De Auto Start Stop functie heeft geen invloed op rijcomfort en veiligheid, omdat de functie niet actief is wanneer de motor nog niet de optimale bedrijfstemperatuur heeft bereikt, wanneer de interieurtemperatuur zich niet binnen het gewenste bereik bevindt, wanneer de accuspanning onvoldoende is of wanneer de bestuurder aan het stuur draait. Een centrale regeleenheid start de motor indien nodig ook tijdens een stop, bijvoorbeeld bij wegrollen van de auto of bij condensvorming op de voorruit. Daarnaast is de Auto Start Stop functie ook te allen tijde met een druk op de knop uit te schakelen.

  • Brake Energy Regeneration

    Telkens wanneer de bestuurder remt, wordt kinetische energie gegenereerd. Tot voor kort bleef deze onbenut. De Brake Energy Regeneration maakt hieraan een einde door de vrijkomende bewegingsenergie van de auto, die ontstaat als de bestuurder het gas loslaat of remt, om te zetten in elektrische energie en daarmee de accu op te laden. Dankzij dit intelligente energiemanagementsysteem hoeft de dynamo niet meer permanent te werken en dat ontlast de generator. Resultaat: het brandstofverbruik daalt en het vermogen stijgt, helemaal in de lijn van BMW EfficientDynamics.

Brochure en prijslijst.

Een brochure en prijslijst aanvragen kan voor BMW M modellen alleen telefonisch.