De BMW X1. Design.

DE BMW X1. DESIGN.

VRIJHEID IN ZIJN MOOISTE VORM.

DE BMW X1. DESIGN.

VRIJHEID IN ZIJN MOOISTE VORM.

De BMW X1 is een even veelzijdige als dynamische interpretatie van de karakteristieke vormgeving van een SAV. In een stedelijke omgeving of offroad: zijn krachtig vormgegeven silhouet overtuigt met een grote wielbasis en korte overhangen. Een combinatie van atletisch design met compacte buitenafmetingen. Zonder daarbij af te zien van flexibiliteit en royale zitplaatsen op beide zitrijen. De hoogwaardige materialen en stijlvol geïntegreerde accenten maken de aantrekkelijke uitstraling van BMW X1 tot in het kleinste detail compleet.

DE BMW X1. DESIGN.VRIJHEID IN ZIJN MOOISTE VORM.

De BMW X1 is een even veelzijdige als dynamische interpretatie van de karakteristieke vormgeving van een SAV. In een stedelijke omgeving of offroad: zijn krachtig vormgegeven silhouet overtuigt met een grote wielbasis en korte overhangen. Een combinatie van atletisch design met compacte buitenafmetingen. Zonder daarbij af te zien van flexibiliteit en royale zitplaatsen op beide zitrijen. De hoogwaardige materialen en stijlvol geïntegreerde accenten maken de aantrekkelijke uitstraling van BMW X1 tot in het kleinste detail compleet.

EXTERIEURDESIGN.

Alleen al zijn uitstraling prikkelt de pioniersgeest: hier worden de stijlkenmerken van een SAV gekoppeld aan de dynamiek en sportiviteit van een urban lifestyle. Met zijn hoge daklijn creëert de carrosserie in het interieur een riant gevoel van ruimte. Met het optionele Model xLine versterken elementen in zijdeglans aluminium op de carrosserie de atletische uitstraling en de visuele connectie met de BMW X familie. Daarnaast dragen ze bij aan de markante styling van de voor- en achterzijde. Bovendien beschermen deze karakteristieke elementen ook de in talrijke exclusieve kleurvarianten verkrijgbare carrosserielak tegen steenslag tijdens ritten offroad. Voor uitmuntende aerodynamica en het daaruit voortvloeiende lagere verbruik zorgen details zoals aeroblades aan weerszijden op de bagageklep en Air Curtains die zijn geïntegreerd in de luchtinlaten aan de voorzijde.

LED-LICHTDESIGN.

De BMW X1 herkent u zelfs in absolute duisternis: met zijn typerende gezicht met “zes ogen” behoort hij onmiskenbaar tot de BMW X familie. Ook overdag is de BMW X1 niet over het hoofd te zien dankzij de standaard LED-dagrijverlichting. Optioneel biedt de uitgebreide omvang van de LED-koplampen inclusief hoekverlichting een zeer heldere en efficiënte Bi-LED-verlichting met dim- en grootlichtfunctie. De hoekverlichting met LED-technologie maakt een adaptieve lichtverdeling mogelijk met extra verlichting van de wegkanten in stadsverkeer. Daarbij verbruiken LED's circa 50 procent minder energie dan conventionele gloeilampen – bij een duidelijk langere levensduur en betere lichtbundel.

GLAZEN PANORAMADAK.

Het glazen panoramadak biedt fascinerende uitzichten en laat veel licht toe in het interieur, waardoor dit een bijzonder royaal en open karakter krijgt. Mocht de lichtinval te intens zijn, dan kunt u eenvoudig de zonwering traploos elektrisch sluiten. Met de schuif- en kantelfunctie van het voorste deel biedt het glazen panoramadak extra mogelijkheden voor ventilatie van het interieur. Zet u het glazen dak in de ventilatiestand, dan wordt de zonwering voor de nodige luchtcirculatie automatisch naar achteren geschoven. Bovendien beschermt de geïntegreerde en automatisch uitschuivende windgeleider tijdens de rit met open dak tegen vervelende wervelingen en rijwind.

INTERIEURDESIGN.

De BMW X1 verrast met het vertrouwde. Dit is mogelijk dankzij de gebruikelijke, op de bestuurder gerichte indeling van de cockpit met designelementen die even innovatief als hoogwaardig zijn. De tastzin speelt daarbij een doorslaggevende rol: de fijnste materialen en een eersteklas afwerking overtuigen al bij de eerste aanraking. De perfect op het interieur afgestemde ambianceverlichting en de keuze van materialen zoals leder, edelhout en aluminium verlenen de BMW X1 een hoogwaardige uitstraling. Ook de aandacht voor praktische details is duidelijk zichtbaar in de BMW X1: de royaal uitgevoerde middenconsole met door rolschermen afsluitbare bekerhouders en andere opbergvakken biedt de nodige ruimte en onderstreept de veelzijdigheid van het interieur. Technische highlights zoals het optionele BMW navigatiesysteem Plus met de iDrive Touch Controller zijn intuïtief bedienbaar ondergebracht rond de bestuurdersstoel. Zo voelt u zich al thuis in uw BMW X1 voordat u ook maar een meter heeft gereden.

Brochure en prijslijst.

Vraag vrijblijvend een brochure en prijslijst aan per post.

BRANDSTOFVERBRUIK EN CO2-EMISSIE.

  • Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW X1 modellen met benzine- of dieselmotor:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 6,6 tot 3,9
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 152 tot 104

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW X1 xDrive25i:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 6,6 tot 6,4
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 152 tot 149

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW X1 xDrive18d:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 4,3 tot 4,1
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 114 tot 109

    Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW X1 xDrive20d:
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 5,1 tot 4,8
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 134 tot 127

    Aangegeven zijn de waarden voor de uitvoering met standaardtransmissie, met tussen rechte haakjes de waarden voor de uitvoering met optioneel leverbare transmissie (indien beschikbaar).

  • Waarden op basis van de ECE-testcyclus, afhankelijk van de gekozen bandenmaat. De afgebeelde modellen zijn voorzien van extra-uitrustingen.

    Meer informatie over officiële energieverbruiks-, brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

    De gegevens hebben geen betrekking op een specifiek exemplaar en maken geen deel uit van het aanbod, maar dienen ter vergelijking van de verschillende modellen onderling. CO2-emissie die ontstaat bij het produceren en leveren van de brandstof of andere energiedragers, wordt bij het bepalen van de CO2-emissie overeenkomstig Richtlijn 1999/94/EG buiten beschouwing gelaten.