DE BMW X6. EFFICIENCY.

BEZUINIGT OP VERBRUIK. NIET OP PRESTATIES.

De BMW X6 weet hoe hij met zijn middelen moet omspringen. Het bewijs: onweerstaanbare dynamiek gecombineerd met laag brandstofverbruik en geringe emissie. Dit pure rijplezier is mogelijk dankzij innovatieve BMW EfficientDynamics technologieën, zoals de intelligente lichtgewicht constructie of uitgekiende aërodynamica.

INTELLIGENTE LICHTGEWICHT CONSTRUCTIE.

Met elke gram voertuiggewicht minder neemt het rijplezier toe – dankzij de intelligente lichtgewicht constructie. Hoe minder gewicht er verplaatst moet worden, hoe minder energie er wordt verbruikt. Sinds de jaren '30 heeft BMW dit inzicht consequent overgebracht op de bouw van zijn auto's – en voortdurend verbeterd. De vragen die de BMW ingenieurs zich steeds weer moeten stellen: waar is gewichtsbesparing zinvol en waar niet? Het antwoord luidt: intelligente lichtgewicht constructie. Daarbij worden ultralichte materialen gebruikt zoals magnesium voor de dashboardsteun of aluminium voor onderstelcomponenten en motorkap. Een bekleding van de voertuigbodem van textiel heeft een positief effect op de akoestiek en levert een bijdrage aan gewichtsbesparing. Dit betekent dat het gewicht van de BMW X6 vergeleken met dat van zijn voorganger aanzienlijk lager is.

AERODYNAMICA.

Het design van de BMW X6 volgt consequent de filosofie van BMW EfficientDynamics. Met name de aerodynamisch geoptimaliseerde voorbumper en de beklede onderzijde overtuigen met innovatieve maatregelen die luchtweerstand en brandstofverbruik verlagen.

Het geïntegreerde Air Curtain leidt de rijwind via twee verticale inlaten langs de voorste wielkuipen. De versnelde luchtstroming vormt zo een 'gordijn' aan de buitenkant van de wielen. Daarnaast kanaliseert ook de Air Breather de rijwind bij de voorwielen. Deze innovatieve maatregelen verlagen turbulenties en luchtweerstand, waardoor het brandstofverbruik wordt gereduceerd.

De automatisch geregelde luchtkleppen van de BMW X6 werken met een sensor die voortdurend de koelingsbehoefte van de motor peilt. Afhankelijk van de uitkomst opent of sluit de luchtaanvoer door de grille. De optimale aerodynamica die op deze manier wordt bereikt en de verkorte warmloopfase van de motor verlagen het brandstofverbruik.

8-TRAPS STEPTRONIC SPORT TRANSMISSIE.

De 8-traps Steptronic Sport transmissie past zich optimaal aan de individuele rijwensen aan. De bandbreedte reikt daarbij van comfortabel cruisen tot een zeer dynamische rijstijl. Behalve automatisch schakelen heeft u op elk moment de mogelijkheid handmatig een andere versnelling te kiezen. Daarvoor gebruikt u de dynamisch vormgegeven transmissiehendel of de schakel-paddles aan het stuur. 

In rijprogramma SPORT is het schakelverloop afgestemd op de hoogste performance. Dankzij de bijzonder fijngevoelige onderlinge afstemming van de acht versnellingen wordt de motor zo steeds in het toerentalgebied gehouden waarin hij optimaal presteert qua vermogen en efficiency. Dit versnelt bovendien de acceleratie, bijvoorbeeld bij het inhalen.

De achtste versnelling reduceert het toerental bij hogere snelheden, wat resulteert in meer comfort en minder verbruik. De nieuw ontwikkelde, effectievere koppelomvormer draagt daar eveneens aan bij. De 8-traps Steptronic Sport transmissie biedt het hoogste schakelcomfort, ultieme dynamiek en optimale efficiëntie tegelijk.

ECO PRO MODUS.

Rijprogramma ECO PRO Modus vermindert – afhankelijk van de individuele rijstijl – het brandstofverbruik met tot wel 20 procent, zoals is gebleken uit een interne BMW verbruiksstudie. De aanvullende functies Coasting, Anticipatie-assistent en ECO PRO Route maken een extra besparing van 5 procent mogelijk.

  • Coasting

    De functie Coasting ontkoppelt aandrijflijn van de motor, zodat de auto zonder aandrijving doorrolt. Dit gebeurt zodra de bestuurder bij een snelheid tussen 50 en 160 km/h het gas loslaat en niet remt en voor zover de Anticipatie-assistent geen efficiënte aanpassing van de snelheid voorziet.

  • Anticipatie-assistent

    De Anticipatie-assistent (uitsluitend i.c.m. BMW navigatiesysteem Professional) herkent aan de hand van gegevens van het navigatiesysteem bochten, het begin van de bebouwde kom, snelheidsbeperkingen en snelwegafritten en kan zo met vooruitziende blik adviseren wanneer de bestuurder alvast het gaspedaal kan loslaten.

  • ECO PRO Route

    De ECO PRO Route (uitsluitend i.c.m. BMW navigatiesysteem Professional of navigatiesysteem Business) berekent de meest efficiënte route al naar gelang de verkeerssituatie, het rijgedrag en de routecondities. De boordcomputer geeft aan hoeveel procent brandstof u kunt besparen door de ECO PRO Route te volgen.

INTELLIGENT ENERGIEMANAGEMENT.

Het intelligente energiemanagement van de BMW X6 omvat standaard de BMW EfficientDynamics technologieën schakelindicator, Auto Start Stop functie, elektrische stuurbekrachtiging en Brake Energy Regeneration. Het optimale samenspel hiervan zorgt voor duurzame mobiliteit en maximale efficiency.

  • Auto Start Stop functie

    De Auto Start Stop functie zorgt ervoor dat de BMW X6 alleen brandstof verbruikt tijdens het rijden. Bij stilstand, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht of in fileverkeer, benut de Auto Start Stop functie het besparingspotentieel en schakelt de motor uit zodra u de auto afremt tot volledige stilstand.

    Een symbool in het Info Display geeft aan wanneer de functie geactiveerd is. Zodra u de voet van het rempedaal neemt, wordt de motor direct en volledig automatisch weer gestart.

    De Auto Start Stop functie heeft geen invloed op rijcomfort en veiligheid, omdat de functie niet actief is wanneer de motor nog niet de optimale bedrijfstemperatuur heeft bereikt, wanneer de interieurtemperatuur zich niet binnen het gewenste bereik bevindt, wanneer de accuspanning onvoldoende is of wanneer de bestuurder aan het stuur draait. Een centrale regeleenheid start de motor indien nodig ook tijdens een stop, bijvoorbeeld bij wegrollen van de auto of bij condensvorming op de voorruit.

    Daarnaast is de Auto Start Stop functie ook te allen tijde met een druk op de knop uit te schakelen.

  • Elektrische stuurbekrachtiging

    Elke stuurbeweging verbruikt energie. Maar waarom moet er energie worden verbruikt als er niet wordt gestuurd? De elektrische stuurbekrachtiging van BMW werkt uitsluitend wanneer het nodig is. In tegenstelling tot conventionele, hydraulisch ondersteunde stuurbekrachtigingssystemen verbruikt dit BMW systeem alleen energie tijdens de feitelijke stuurbeweging. Bij een constante stuurwielstand is de elektromotor niet actief.

  • Brake Energy Regeneration

    Telkens wanneer de bestuurder remt, wordt kinetische energie gegenereerd. Tot voor kort bleef deze onbenut. De Brake Energy Regeneration maakt hieraan een einde door de vrijkomende bewegingsenergie van de auto, die ontstaat als de bestuurder het gas loslaat of remt, om te zetten in elektrische energie en daarmee de accu op te laden. Dankzij dit intelligente energiemanagementsysteem hoeft de dynamo niet meer permanent te werken en dat ontlast de generator. Resultaat: Het brandstofverbruik daalt en het vermogen stijgt, helemaal in de lijn van BMW EfficientDynamics.

Brochure en prijslijst.

Vraag vrijblijvend een brochure en prijslijst aan per post.