BMW en Corona FAQ

BMW EN CORONA. VEELGESTELDE VRAGEN.

BMW EN CORONA. VEELGESTELDE VRAGEN.

BMW Group Nederland en haar dealers volgen de ontwikkelingen omtrent het Corona virus op de voet. Wij doen er alles aan om onze acties en besluiten aan te laten sluiten bij de stand van zaken en de richtlijnen van het RIVM en de GGD.

 

Met onderstaande veelgestelde vragen informeren wij u graag over onze maatregelen. Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt.

 

Staat uw vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze medewerkers van de BMW Klantenservice.

 

Door een minimale bezetting zijn wij momenteel zowel telefonisch, als per e-mail en contactformulier minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.

 

U kunt contact opnemen met BMW Klantenservice via telefoonnummer 0800 – 099 22 34 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 19.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur. U kunt uiteraard ook een e-mail sturen via het online contactformulier.

Lees meer

ONZE HYGIËNE MAATREGELEN.

U BENT VAN HARTE WELKOM.

Alle BMW dealers zijn nog steeds open voor uw bezoek. Heeft u een afspraak voor service of onderhoud van uw BMW dan kunt u gerust onze dealers bezoeken. Mocht u niet kunnen dan komen wij hem graag bij u ophalen en leveren we deze ook weer bij u af. Bij alles nemen we de hygiënemaatregelen van het RIVM in acht en voeren we extra schoonmaakrondes uit in de ‘high touch’ gebieden van uw BMW. Bekijk in onderstaande video hoe we dat doen.  

Lees meer

VEELGESTELDE VRAGEN EN ANTWOORDEN.

LAATSTE UPDATE: 10 APRIL 2020

Lees meer
  • Wat is de bereikbaarheid van BMW Group Nederland in verband met het coronavirus?

    Door een minimale bezetting zijn wij momenteel zowel telefonisch, als per e-mail en contactformulier minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.

    U kunt contact opnemen met BMW Klantenservice via telefoonnummer 0800 – 099 22 34 (gratis): op werkdagen tussen 08.00 uur en 19.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur. Kunt u onze medewerkers niet bereiken of wilt u worden teruggebeld, kies dan voor de ‘Call me back’ mogelijkheid en laat uw gegevens achter. Onze medewerkers zullen contact met u opnemen op het door u gewenste tijdstip.


  • Wat is de bereikbaarheid van BMW Financial Services (leasing, financiering en verzekering) in verband met het coronavirus?

    Door een minimale bezetting zijn wij momenteel minder goed bereikbaar en kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt.

    Komt u door het coronavirus in betalingsproblemen en kunt u de maandelijkse betaling van uw lease- of financieringsovereenkomst niet meer voldoen? Stuur dan een e-mail naar debiteuren@bmw.nl met daarin uw verzoek. Heeft u al nagedacht over een mogelijke oplossing, dan horen wij dat uiteraard graag.

    Voor alle overige vragen over uw lease- of financieringsovereenkomst neemt u contact op met onze klantenservice. U kunt ons op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur bereiken via telefoonnummer 070 41 47 510.

    Of stuur een e-mail naar csc@bmw.nl.

  • Wat is de bereikbaarheid van de BMW dealers?

    Vooralsnog zijn alle BMW dealers geopend. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via onderstaande dealerlocator vindt u de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer.

  • Welke hygiëne maatregelen worden er toegepast bij de BMW dealers?

    We hanteren bij onze dealers de volgende voorzorgsmaatregelen.

    • Wij schudden tijdelijk geen hand meer met u.
    • Wij houden gepaste afstand - minimaal 1,5 meter - als wij met u in gesprek zijn.
    • Wij volgen strikt de protocollen omtrent handenwassen.
    • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en handdoeken voor eenmalig gebruik.
    • Wij voeren extra schoonmaakrondes uit in de ‘high touch’ gebieden.
     
    Alle BMW dealers is daarnaast geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:
    • Werkplaatsdoorgangen
    • Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s
    • In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s.

     

    Hierbij wordt BMW dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:

    • Deurgreep buitenzijde
    • Deurgreep binnenzijde
    • Stuur
    • Versnellingspook/keuzehendel automaat
  • Mijn BMW moet gerepareerd worden/heeft onderhoud nodig. Kan dit nog steeds?

    Ja, u kunt nog steeds uw BMW langsbrengen voor reparatie of onderhoud. Informeer bij uw dealer naar de mogelijkheden. 

    Heeft u echter last heeft van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts en/of bent u in contact geweest met een besmette persoon dan zullen wij u vragen of de afspraak verplaatst kan worden. Als dit niet het geval is, kan de afspraak gewoon doorgaan.

    Alle BMW dealers is daarnaast geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:

    • Werkplaatsdoorgangen
    • Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s
    • In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s.

     

    Hierbij wordt BMW dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:

    • Deurgreep buitenzijde
    • Deurgreep binnenzijde
    • StuurVersnellingspook/keuzehendel automaat
  • Ik heb een vervangende BMW nodig. Is dit veilig?

    Auto’s die worden gebruikt voor Vervangend Vervoer zijn minstens 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag ingezet.

    Alle BMW dealers is daarnaast geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:

    • Werkplaatsdoorgangen
    • Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s
    • In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s.

     

    Hierbij wordt BMW dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:

    • Deurgreep buitenzijde
    • Deurgreep binnenzijde
    • StuurVersnellingspook/keuzehendel automaat
  • Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn BMW, maar ik wil/kan nu niet naar de dealer toegaan. Kan ik mijn afspraak verschuiven?

    Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw BMW op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact op met uw dealer.

  • Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte BMW, maar ik wil/kan niet naar de dealer toegaan. Zijn er andere mogelijkheden?

    Al onze dealers doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Veel van onze dealers bieden u bijvoorbeeld te mogelijkheid om in contact te treden via online kanalen zoals  een videoconference tool. Neem gerust telefonisch contact op met uw dealer om te zien hoe we u in deze tijd de service kunnen bieden die u van BMW gewend bent.  

     

  • Mijn BMW wordt afgeleverd, maar ik wil/kan niet naar de dealer toegaan. Zijn er andere mogelijkheden?

    Indien gewenst kunnen wij de BMW bij u thuis afleveren. Wij adviseren u dan om minstens 2 uur na de levering geen gebruik van de auto te maken

    Alle BMW dealers is bovendien geadviseerd te desinfecteren in de volgende situaties:

    • Werkplaatsdoorgangen
    • Aflevering van nieuwe en gebruikte auto’s
    • In ontvangst nemen en uitgeven van huur- of leenauto’s

     

    Hierbij wordt BMW dealers geadviseerd de volgende delen in ieder geval te reinigen:

    • Deurgreep buitenzijde
    • Deurgreep binnenzijde
    • Stuur
    • Versnellingspook/keuzehendel automaat
       
  • Mijn BMW wordt afgeleverd, maar ik kan/wil nu niet naar de dealer toegaan. Kan ik mijn afspraak verzetten?

    Uiteraard kunnen wij een nieuwe afspraak maken voor de aflevering van uw BMW. Neem gerust contact op met uw dealer.

  • Komt mijn bestelde BMW op de afgesproken tijd?

    BMW Group heeft de productie stilgelegd in een aantal fabrieken. Wij zullen u informeren indien de leverdatum van uw BMW wijzigt.

  • Welke impact heeft het coronavirus op de productie bij BMW Group?

    Aangezien de wereldwijde vraag op de automarkt naar verwachting zal dalen, reageert BMW Group door de productie ruim van tevoren aan te passen en gebruik te maken van haar flexibiliteit.

    • Op 19 maart 2020 zijn we gestart met het stilleggen van de productie in onze autofabrieken
    • Dit geldt ook voor Fabriek Oxford waar MINI modellen worden geproduceerd.
    • Er is nog steeds een onderliggende vraag, maar aangezien in veel landen showrooms gesloten zijn (in tegenstelling tot Nederland), kunnen klanten daar geen auto's bestellen en kunnen auto’s ook niet zoals gewoonlijk worden afgeleverd.
    • Na de huidige situatie opnieuw te hebben beoordeeld, is besloten de productiestop in onze fabrieken vooralsnog met twee weken te verlengen tot 30 april 2020.
    • We gebruiken deze productie-onderbreking om verbouwingen uit te voeren in onze fabrieken. Hiervoor zijn enkele duizenden medewerkers aan het werk. In München bereiden we ons bijvoorbeeld voor op de productie van de volledig elektrische BMW i4 vanaf 2021. Dingolfing maakt zich ook op voor de iNEXT. De productie van onderdelen in Landshut en Wackersdorf gaat onverminderd door.
    • In China hebben de fabrieken van onze BBA-joint venture in Shenyang de productie al hervat op 17 februari 2020.
    • Voor de laatste status van VDL Nedcar verwijzen we u graag naar de website van VDL Groep.

UW BMW DEALER STAAT VOOR U KLAAR. JUIST NU.

En bereikbaarder dan ooit.

UW BMW DEALER STAAT VOOR U KLAAR. JUIST NU.

Juist in deze ongewone tijd vinden wij goede service extra belangrijk. Mocht u contact willen met een dealer of meer willen weten over een bepaald BMW model, dan bieden wij u verschillende mogelijkheden, van Facetime video tot WhatsApp en een haal&breng service.  

EXTRA REDENEN OM THUIS TE BLIJVEN.

EXTRA REDENEN OM THUIS TE BLIJVEN.

EXTRA REDENEN OM THUIS TE BLIJVEN.

Omdat het op dit moment belangrijker dan ooit is om thuis te blijven, hebben we een aantal BMW activiteiten en spellen voor u op een rij gezet.