Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
BMW OP WEG NAAR EEN DUURZAME TOEKOMST.
ONTDEK HOE BMW GROUP ZICH INZET VOOR DUURZAMERE MOBILITEIT.

1. GEËLEKTRIFICEERDE MOBILITEIT.
BMW Group heeft tot en met 2021 al meer dan 1.000.000 geëlektrificeerde auto's op de weg gebracht.
2. RECYCLING VAN DE ACCU.
90% van de materialen van de hoogvoltage-accu van een geëlektrificeerde auto van BMW Group is recyclebaar.
3. INCLUSIVITEIT.
6,5% van de mensen bij BMW Group heeft een beperking, want passie kent geen verschillen.
4. CIRCULAIRE AANPAK.
In een nieuwe auto van BMW Group wordt gemiddeld 60 kg gerecycled kunststof gebruikt – dat komt neer op 20%.
5. AFVALHERGEBRUIK.
99% van het afval dat in 2021 ontstond bij onze wereldwijde interne productie van 2,5 miljoen auto's per jaar, werd gerecycled (93,4%) of (bijv. thermisch) hergebruikt (5,8%).
6. ENERGIEBESPARING.
BMW Group bespaart sinds 2018 elk jaar 130 miljoen kWh stroom door de overstap naar LED verlichting in 16 fabrieken.
7. DIVERSITEIT.
120.000 collega's uit 113 landen werken bij BMW Group – diversiteit is een van onze belangrijkste succesfactoren.
8. MINDER CO₂ UITSTOOT.
78,1% van de CO₂ emissie bij de productie van alle auto's van BMW Group tussen 2006 en 2022 is bespaard.
MODELLEN & MATERIALEN.
MET DE NIEUWE BMW iX OP WEG NAAR MEER DUURZAAMHEID.
Bekijk de video en ontdek hoe in de BMW iX gerecyclede materialen perfect samengaan met innovatie en luxe. Klik op 'Shop The Look' en pas de door ons voor u samengestelde BMW iX aan met ledervrije stoelen, een FSC-gecertificeerde afwerking voor het bedieningspaneel en andere zaken die uw voorkeur hebben.

GERECYCLEDE MATERIALEN – NIET WEGGOOIEN MAAR HERGEBRUIKEN.

Visnetten.
De vloerbekleding van de BMW iX en de nieuwe BMW X1 is gemaakt van kunststofgaren dat bestaat uit oude visnetten, vloerbedekkingen en restafval uit de kunststofproductie. Via een nieuw, uniek recyclingproces wordt in de toekomst een hoogwaardige kunststofsoort gemaakt van visnetten en touwen. Vanaf 2025 wordt dit gebruikt in de 'Neue Klasse'. De interieurbekleding en exterieurpanelen veroorzaken 25% minder CO₂ emissie dan traditioneel geproduceerde onderdelen.

Gerecyclede kunststof.
In veel onderdelen van een BMW wordt gerecycled materiaal gebruikt. Zo zijn in de BMW iX de bumperhouders, de constructie van de deurbekledingen, de afdekking van het windscherm en de omlijsting van de voorpanelen gemaakt van 100% hergebruikte kunststof.

Cactusvezels.
BMW Group ontwikkelt in samenwerking met start-ups innovatieve biogebaseerde materialen. Het nieuwe DeserttexTM wordt bijvoorbeeld gemaakt van verpulverde cactusvezels en een biogebaseerde polyurethaan-matrix. Zo zijn dierlijke grondstoffen niet meer nodig en wordt meteen de CO₂ uitstoot verlaagd.
DUURZAMERE CARROSSERIELAKKEN VAN BIOMASSA.

In de lakstraten van de Europese fabrieken van BMW Group worden matte lakken gebruikt die niet zijn gebaseerd op aardolie, maar zijn gemaakt van hernieuwbare grondstoffen zoals bioafval. In de fabrieken van BMW Group in Rosslyn en Leipzig worden ook duurzaam geproduceerde corrosiewerende lakken toegepast. De besparing op CO2 emissie van dit door de TÜV gecertificeerde proces bedraagt meer dan 15.000 ton tussen 2022 en 2030.
VEELGESTELDE VRAGEN OVER MODELLEN & MATERIALEN.
Hoe duurzaam zijn elektrische auto's?
Een voorbeeld: in vergelijking met de BMW X3 sDrive20d komt de CO2 balans van de volledig elektrische BMW iX3 (bij gebruik van normale Europese stroom en een verbruik volgens de WLTP testcyclus) 30% gunstiger uit. Als de accu uitsluitend met hernieuwbare stroom wordt opgeladen, ligt de CO2 uitstoot zelfs 60% lager.
Hoelang gaat de accu van een elektrische BMW mee?
BMW Group heeft 10 jaar ervaring met meer dan 1 miljoen geëlektrificeerde modellen. Daarom krijgt u bij aankoop van een nieuwe Plug-in Hybride of elektrische BMW i een uitgebreide garantie op de hoogvoltage-accu tot een kilometerstand van 160.000 km.
Op www.bmw.nl/nl/content/aftersales/diensten-en-garantie/garantie.html leest u meer over de voorwaarden.
Uit welke onderdelen bestaat de accu van een elektrische auto?
Een lithium-ion accu bestaat uit vier bestanddelen: kathode, anode, separator en elektrolyt. Voor de kwaliteit van de accu zijn de precieze hoeveelheden en kwaliteit van de bestanddelen van belang – maar ook de manier waarop de losse componenten zijn samengebracht en verwerkt.
Welke toekomstgerichte materialen zitten er in BMW modellen?
Met het gebruik van hernieuwbare grondstoffen en natuurlijke vezels, gerecyclede kunststof, veganistische alternatieven voor leder en hergebruikt textiel wil BMW Group het algemene bewustzijn van duurzame materialen aanscherpen en transparant zijn over de circulaire route naar een duurzame toekomst.
BMW Group is van mening dat alleen een totaalaanpak met beproefde en nieuwe materialen de CO2 uitstoot permanent en duurzaam kan verlagen. Om die reden creëert BMW Group niet alleen een succesvolle markt voor secundaire materialen, maar intensiveert het ook de samenwerking met innovatieve start-ups op het gebied van toekomstgerichte materialen.
Hoe recyclet BMW de accu's van elektrische auto's?
Onder "Design for Recycling" verstaat BMW Group dat de basis van het hergebruik van elke nieuwe BMW al wordt gelegd bij de ontwikkeling en productie ervan. Dat geldt ook voor de hoogvoltage-accu's van elektrische modellen die niet meer gebruikt kunnen worden. Ze krijgen een tweede leven als stationaire energieopslag van het elektriciteitsnet en ook werkt BMW Group met diverse partners aan de recycling en de ontwikkeling van een gesloten levenscyclus (circulariteit) van accucellen.
CIRCULARITEIT & GRONDSTOFFEN.

ONTDEK DE KRACHT VAN CIRCULARITEIT.
ONZE VISIE: VAN DE AUTO'S VAN NU MAKEN WIJ DE AUTO'S VAN MORGEN.
Verantwoord omgaan met grondstoffen speelt voor BMW Group een grote rol. We willen de grondstoffen opnieuw gebruiken volgens onze vier principes van een circulaire economie:
RE:THINK – Alles wat we doen, is gericht op de circulaire economie
RE:DUCE – Meer bereiken met minder, waar dat maar kan
RE:USE – De levenscyclus van producten verlengen
RE:CYCLE – De grondstoffen zo lang mogelijk binnen de cyclus houden
DE VIER FASES IN HET LEVEN VAN EEN ACCUCEL.

Ontwikkeling.
In het expertisecentrum voor accucellen in München zoekt BMW Group naar de ideale chemische samenstelling van de cellen van een lithium-ion-accu. De bestanddelen kathode, anode, separator en elektrolyt worden daarvoor onderworpen aan een uitgebreid ontwikkelingsproces.

Gebruik in de auto.
Elektrische auto's kunnen vandaag de dag al meer dan 600 km rijden op een volle accu; en dat wordt steeds meer. De ervaring leert dat elektrische auto's kilometerstanden kunnen bereiken die vergelijkbaar zijn met die van conventionele auto's, zonder dat de hoogvoltage-accu moet worden vervangen.

Tweede leven.
Na intensief gebruik in de auto kan de lithium-ion-accu nog jarenlang worden gebruikt als bijvoorbeeld stationaire energieopslag voordat hij het proces van recycling in gaat.

Recycling.
De grondstoffen van de accucel kunnen worden hergebruikt. In het expertisecentrum voor accucellen ontwikkelt BMW Group de de verwerking van secundaire grondstoffen voor nieuwe accucellen. Hiermee eindigt de levenscyclus van de accucel – zodat die van voren af aan weer kan beginnen.
WIND, ZON EN INNOVATIEVE TECHNOLOGIEËN.
TWEE FABRIEKEN. TWEE VOORBEELDEN.

Windenergie.
De vier windmolens op het terrein van BMW Group in Leipzig hebben een vermogen van elk 2,5 MW. Daarmee is voorzien in ongeveer een achtste deel van de benodigde energie van de fabriek. Een intelligente energieopslag waarin tot 700 accu's uit de BMW i3 verwerkt zijn, slaat energieoverschotten van de windmolens op en levert deze terug aan het stroomnet als de wind is gaan liggen.

Zonne-energie.
De zonnepanelen bij de BMW Brilliance Automotive Ltd. fabriek in Dadong (Shenyang) kunnen in 2022 meer dan 21 MWh regeneratieve stroom opwekken. Het oppervlak ervan is met 110.000 m2 – dat komt neer op ca. 15 voetbalvelden – uitgebreid naar 290.000 m2.
VEELGESTELDE VRAGEN OVER CIRCULARITEIT & GRONDSTOFFEN.
Wat betekent circulaire economie?
Circulaire economie – ofwel circulariteit – is het principe dat producten na gebruik worden omgezet in grondstoffen voor nieuwe producten of materialen.
Waarom is een circulaire economie belangrijk?
Het milieu beschermen, waardevolle grondstoffen herhaaldelijk gebruiken en ervoor zorgen dat er minder afval ontstaat – daarnaar streeft BMW Group met de vier principes voor een circulaire economie. Bovendien kan de CO2 uitstoot worden ingeperkt door secundaire materialen (zoals aluminium) te gebruiken. Innovatie is de sleutel tot een circulaire economie.
Welke energiebronnen gebruikt BMW?
De fabrieken van BMW Group werken continu aan milieubescherming door transformatie met een focus op duurzaamheid en het gebruik van hernieuwbare energie. Afhankelijk van de omstandigheden en locatie gebruiken we de meest effectieve maatregelen. Dat varieert van regionale groene stroom uit waterkracht voor o.m. de fabrieken van BMW Group in München en Dingolfing, zonnepanelen in de Chinese BBA fabrieken in Shenyang en een biogasinstallatie op 100 km afstand van de fabriek van BMW Group in Rosslyn Zuid-Afrika, tot windenergie bij de fabriek van BMW Group in Leipzig.
PRODUCTIE & TOELEVERINGSKETEN.
MEER DUURZAAMHEID OP DE PRODUCTIELOCATIES VAN BMW.
Focus op duurzaamheid en klantnabijheid kenmerken BMW Group. Daarom produceren we overal ter wereld ter plekke – conform uniforme kwaliteits- en veiligheidsnormen.

DUITSLAND.
München: Met een installatie voor omgekeerde osmose wordt afvalwater uit de kathodische lakdompeling – een soort grondlaag voor de auto's – gezuiverd en opnieuw gebruikt in dezelfde processtap. In totaal wordt daardoor het jaarlijkse drinkwaterverbruik meer dan zes miljoen liter lager. Het ca. 10.000 m2 grote sedumdak van de lakstraat verbetert niet alleen de isolatie, maar ook de lokale luchtkwaliteit.
Dingolfing: Door middel van een warmtekrachtinstallatie voldoet de fabriek van BMW Group in Dingolfing aan bijna de helft van de eigen stroomvraag. Bij de inkoop van energie wordt 100% groene stroom gekozen, waaronder ook stroom die rechtstreeks afkomstig is uit lokale waterkrachtcentrales. Meer dan 40% van het benodigde water wint de fabriek uit eigen bronnen, waardoor de drinkwaterreserves van de regio worden gespaard.
Leipzig: Een intelligente energieopslag slaat energieoverschotten van de vier windmolens op en levert deze terug aan het stroomnet als de wind is gaan liggen.
DADONG (CHINA).
Behalve dat die gebruikmaakt van een 110.000 m2 grote zonne-installatie, scheidt de BMW Brilliance Automotive Ltd. fabriek in Dadong (Shenyang) ook nauwkeurig het aluminium- en staalafval en gebruikt die bij het lakken geen drinkwater. Dankzij het eigen treinstation van de fabriek wordt 80% van de geproduceerde auto's volledig of gedeeltelijk per trein naar de bestemming vervoerd.
ROSSLYN (ZUID-AFRIKA).
De fabriek van BMW Group in Rosslyn haalt zijn stroom uit een op 100 km afstand gelegen biogasinstallatie, die is gekoppeld aan een grote rundveehouderij. De mest van de ca. 30.000 dieren dekt ongeveer 30% van de lokale stroomvraag. In de lakstraten wordt – net als in Leipzig – duurzaam geproduceerde en corrossiewerende lak gebruikt, waardoor 40% CO₂ wordt bespaard ten opzichte van lak op fossiele basis.
1. SPARTANBURG (VS).
In de fabriek van BMW Group in Spartanburg wordt methaangas van de aangrenzende afvalstortplaats gebruikt. Hiermee wordt via een warmtekrachtinstallatie tot 25% van het eigen stroomverbruik gedekt. Verder produceren nog eens 400 zonnepanelen 135 MWh groene stroom per jaar.
2. DUITSLAND.
München: Met een installatie voor omgekeerde osmose wordt afvalwater uit de kathodische lakdompeling – een soort grondlaag voor de auto's – gezuiverd en opnieuw gebruikt in dezelfde processtap. In totaal wordt daardoor het jaarlijkse drinkwaterverbruik meer dan zes miljoen liter lager. Het ca. 10.000 m2 grote sedumdak van de lakstraat verbetert niet alleen de isolatie, maar ook de lokale luchtkwaliteit.
Dingolfing: Door middel van een warmtekrachtinstallatie voldoet de fabriek van BMW Group in Dingolfing aan bijna de helft van de eigen stroomvraag. Bij de inkoop van energie wordt 100% groene stroom gekozen, waaronder ook stroom die rechtstreeks afkomstig is uit lokale waterkrachtcentrales. Meer dan 40% van het benodigde water wint de fabriek uit eigen bronnen, waardoor de drinkwaterreserves van de regio worden gespaard.
Leipzig: Een intelligente energieopslag slaat energieoverschotten van de vier windmolens op en levert deze terug aan het stroomnet als de wind is gaan liggen.
3. DEBRECEN (HONGARIJE).
De nieuwe fabriek die BMW Group in Debrecen bouwt, wordt de eerste autofabriek ter wereld die bij de productie van auto's helemaal geen fossiele energiedragers meer gebruikt.
4. DADONG (CHINA).
Behalve dat die gebruikmaakt van een 110.000 m2 grote zonne-installatie, scheidt de BMW Brilliance Automotive Ltd. fabriek in Dadong (Shenyang) ook nauwkeurig het aluminium- en staalafval en gebruikt die bij het lakken geen drinkwater. Dankzij het eigen treinstation van de fabriek wordt 80% van de geproduceerde auto's volledig of gedeeltelijk per trein naar de bestemming vervoerd.
5. CHENNAI (INDIA).
In de fabriek van BMW Group in Chennai is in 2021 ongeveer 13 miljoen liter regenwater opgevangen, waarmee circa 90% van het totale jaarlijkse waterverbruik is gedekt. De zonne-installatie van de fabriek voldeed ondertussen aan meer dan 60% van de stroomvraag.
6. ROSSLYN (ZUID-AFRIKA).
De fabriek van BMW Group in Rosslyn haalt zijn stroom uit een op 100 km afstand gelegen biogasinstallatie, die is gekoppeld aan een grote rundveehouderij. De mest van de ca. 30.000 dieren dekt ongeveer 30% van de lokale stroomvraag. In de lakstraten wordt – net als in Leipzig – duurzaam geproduceerde en corrossiewerende lak gebruikt, waardoor 40% CO₂ wordt bespaard ten opzichte van lak op fossiele basis.
BMW NEEMT DE VERANTWOORDELIJKHEID.
Duurzaamheid kent bij BMW vele kanten. Van controle houden op onze toeleveringsketens tot het ondersteunen van externe programma's – wij doen er alles voor om onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden.

Duurzaamheidsprogramma's.
Als eerste Duitse autofabrikant treedt BMW Group toe tot de "Business Ambition for 1,5 °C". Daarbij hoort onze doelstelling om in 2050 klimaatneutraliteit te bereiken in de waardeketen. Daarmee zijn we ook automatisch lid van het programma "Race to Zero" van de VN. Maar ook de jarenlange deelname aan het "United Nations Environmental Program" geeft aan hoe serieus BMW Group duurzaamheid neemt.

Cobalt for Development.
BMW Group heeft de ambitie om de winning en verwerking van kobalt te laten plaatsvinden conform de eigen duurzaamheidsnormen en de internationaal geldende arbeidsnormen. In 2018 heeft BMW Group daarom samen met andere partners het brancheoverstijgende initiatief Cobalt for Development in het leven geroepen om zo de arbeids- en leefomstandigheden van mensen die werkzaam zijn in de kobaltwinning in de Democratische Republiek Congo te verbeteren.

Leveranciersmanagement en logistiek.
Onze verantwoordelijkheid voor ons netwerk van leveranciers in alle relevante branches voor BMW Group is verankerd in een gelaagd proces. Voorschriften voor sociale en milieunormen zijn bij ons een bepalende factor op het gebied van onder meer energieverbruik, logistiek en de ontwikkeling van bouwmaterialen, maar ook in het toekenningsproces en in de leveranciersontwikkeling. Om deze milieu- en sociale normen waar te maken zijn wij medeoprichter van het daarvoor ontwikkelde Responsible Supply Chain Initiative (RSCI). Op dit moment zetten wij al gedeeltelijk in op elektrische vrachtwagens voor de toelevering aan onze fabrieken en ondersteunen we initiatieven die de uitstoot bij het transport van auto's over zee beperken.
VEELGESTELDE VRAGEN OVER DE PRODUCTIE & TOELEVERINGSKETEN.
Welke maatregelen neemt BMW Group bij de inkoop van grondstoffen?
Het doel van BMW Group is te zorgen dat ons leveranciersnetwerk voldoet aan onze sociale en milieunormen. Daaronder vallen in het bijzonder ook mensenrechten en de duurzame winning van grondstoffen. Potentiële risico's ontstaan vooral bij de winning en verwerking van 37 voor ons relevante grondstoffen en grondstofgroepen. Dat zijn bijvoorbeeld natuurrubber, wolfraam, lithium en kobalt. BMW Group gaat deze risico's te lijf met specifieke en gestandaardiseerde, preventieve en reactieve maatregelen die afgestemd zijn op de specifieke grondstof.
Welke duurzaamheidseisen stelt BMW aan leveranciers?
BMW Group neemt diverse maatregelen om milieu- en sociale normen in het leveranciersnetwerk zeker te stellen. BMW verwacht van alle leveranciers dat zij een effectief managementprogramma voor milieubescherming implementeren en continu werken aan het verminderen van hun grondstofverbruik en milieu-impact (energie, water, afval, emissie, enz.). Dit wordt gecontroleerd via diverse maatregelen, waaronder audits.
Wat is CO₂ uitstoot?
CO2 emissie ontstaat bijvoorbeeld door de verbranding van koolstofhoudende materialen zoals olie, kolen en hout. Daardoor is de omvang van de CO2 uitstoot sinds de industriële revolutie enorm toegenomen. Veroorzakers van CO2 emissie zijn stroomopwekking, warmteontwikkeling, industrieën, maar ook huishoudens. Binnen de auto-industrie kan CO2 uitstoot ontstaan bij productie, gebruik en afdanking van auto's. Daarom probeert BMW Group zich op al deze drie punten in te zetten om de CO2 emissie te verminderen.
Hoe helpt BMW mij om mijn CO₂ voetafdruk te verkleinen?
Een overstap naar een geëlektrificeerd BMW model kan uw individuele CO2 voetafdruk tijdens de gebruiksduur van de auto verkleinen ten opzichte van een auto met een klassieke verbrandingsmotor. Bovendien helpen technologieën als eDrive Zones om alles uit uw Plug-in Hybride BMW te halen. Verder biedt de My BMW App digitale oplossingen om het elektrische rijden te ondersteunen en slimme diensten om zo efficiënt mogelijk te rijden.
Ontdek hier meer over op www.bmw.nl/nl/content/aftersales/bmw-connected-drive/my-bmw-app.html
MAATSCHAPPELIJKE BETROKKENHEID & BEDRIJFSVOERING.
ONTDEK MEER IN DE BMW PODCASTS.
Ontdek spannende nieuwe perspectieven op duurzaamheid bij BMW met de podcasts van onze medewerkers.

WIJ GEVEN DUURZAAMHEID EEN GEZICHT.
IN GESPREK MET ONZE EXPERTS.


Anna is Specialist Sustainability Interior en deelt haar visie op duurzame materialen.
Daniela is Head of Sustainability Design bij BMW Group en vertelt hoe duurzaamheid invloed heeft op iedere designkeuze.


MEER BIODIVERSITEIT DOOR BIJEN OP LOCATIE.

BMW Group werkt niet alleen consequent aan de duurzaamheidsdoelen, maar steunt samen met medewerkers ook allerlei kleinere initiatieven voor milieu- en soortenbescherming. München, Leipzig, Regensburg, Berlin of Dingolfing – bij verschillende vestigingen van BMW Group hebben vele bijensoorten en -volkeren een nieuw thuis gevonden. Het idee kwam van medewerkers en de uitvoering ervan levert een belangrijke bijdrage aan de biodiversiteit.
SOCIALE VERANTWOORDELIJKHEID BIJ BMW GROUP.

Diversiteit.
BMW Group ziet verschillen als kracht. Wij brengen diverse zienswijzen, ervaringen en competenties naar de werkvloer en versterken daarmee onze innovatiekracht. We werken aan bewustwording van personeel en leidinggevenden via trainingen, presentaties en dialogen. We stimuleren diversiteit en kansengelijkheid binnen onze sollicitatieprocessen en bij de ontwikkeling van ons personeel. Bescherming tegen discriminatie, gelijke behandeling van medewerkers en waardering in het dagelijkse werk zijn verankerd in onze richtlijnen.

Maatschappelijke betrokkenheid.
Als bedrijf met een multinationaal personeelsbestand en locaties op vijf continenten zijn we een belangrijk onderdeel van de maatschappij. Daarom reikt onze ecologische, economische en sociale verantwoordelijkheid verder dan alleen onze kernactiviteiten. Op al onze internationale locaties richten we ons op betere leefomstandigheden, ontwikkelingskansen en interculturele communicatie. Doordat we op diverse gebieden betrokken zijn, dragen we ook bij aan de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de VN.

BMW Foundation Herbert Quandt.
De BMW Foundation Herbert Quandt is een onafhankelijke bedrijfsstichting die als belangrijke partner bijdraagt aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid van BMW Group. Tegelijkertijd stimuleert het leidinggevenden wereldwijd om oog te hebben voor maatschappelijke verantwoordelijkheid en zich in te zetten voor een vreedzame, rechtvaardige en duurzame toekomst.
VEELGESTELDE VRAGEN OVER MAATSCHAPPELIJKE BETROKKENHEID & BEDRIJFSVOERING.
Hoe neemt BMW Group haar sociale en culturele verantwoordelijkheid?
Betrokken zijn bij duurzaamheid is voor BMW Group niet meer dan logisch. Als bedrijf met een multinationaal personeelsbestand en locaties op vijf continenten zijn we een belangrijk onderdeel van de maatschappij en nemen we onze verantwoordelijkheid. We zetten ons in voor intercultureel begrip, goed onderwijs voor kinderen en jongeren en voor verkeersveiligheid. Ook het vrijwilligerswerk dat onze medewerkers doen, draagt bij aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid van BMW Group, net als de BMW Foundation Herbert Quandt als onafhankelijke bedrijfsstichting.
Welke duurzame innovaties zet BMW in?
Met de BMW iFACTORY presenteert BMW Group een revolutionaire strategie voor de autoproductie van de toekomst. De BMW iFACTORY wordt in alle fabrieken van BMW Group ter wereld geïmplementeerd. Met flexibele, efficiënte en digitale productietechnologieën vestigt dit concept tegelijkertijd nieuwe normen op het gebied van klimaatbescherming en concurrentievermogen. Voorloper is de nieuwe fabriek in het Hongaarse Debrecen, waar vanaf 2025 de volledig elektrische Neue Klasse van de band zal rollen.
Hoe zet BMW Group zich in voor diversiteit?
BMW Group ziet verschillen als kracht. Daarom bieden we personeel en leidinggevenden trainingen, presentaties en dialogen om hen bewust te maken van de positieve bijdrage die diversiteit kan leveren aan het bedrijf. Bovendien stimuleert BMW Group diversiteit en kansengelijkheid binnen sollicitatieprocessen en bij de ontwikkeling van personeel. Kernwaarden als bescherming tegen discriminatie, gelijke behandeling van alle medewerkers en waardering in het dagelijkse werk zijn bovendien verankerd in richtlijnen zoals de BMW Group Gedragscode of de BMW Group Code voor Mensenrechten en Arbeidsvoorwaarden.
Welke sociale projecten ondersteunt BMW Group?
BMW Group stelt zichzelf ten doel om met zijn maatschappelijke betrokkenheid aan concrete behoeften te voldoen en langdurige effecten te bewerkstelligen. Projecten die wij met onze competenties gericht kunnen ondersteunen, stellen we daarbij centraal. Op onze vestigingslocaties ontwikkelen we opleidingsprojecten met het doel om de stap naar de arbeidsmarkt voor jongeren te verkleinen en hen op die manier nieuwe perspectieven te bieden. Samen met de United Nations Alliance of Civilisations (UNAOC) reiken we sinds 2011 regelmatig de Intercultural Innovation Award uit. De prijs is bestemd voor projecten die constructieve oplossingen bieden voor interculturele spanningen en conflicten.
STROOMVERBRUIK EN ACTIERADIUS.
-
- -
- -
Kijk voor het gemiddelde brandstofverbruik, het gemiddelde stroomverbruik en de gemiddelde CO₂ emissie op de pagina met technische gegevens van het desbetreffende model, in de BMW Configurator op deze website of in de brochure. Of raadpleeg uw BMW dealer, hij is u graag van dienst. - - -
Stroomverbruik en actieradius.
-
- -
- -
Kijk voor het gemiddelde brandstofverbruik, het gemiddelde stroomverbruik en de gemiddelde CO₂ emissie op de pagina met technische gegevens van het desbetreffende model, in de BMW Configurator op deze website of in de brochure. Of raadpleeg uw BMW dealer, hij is u graag van dienst. - - -