U FINANCIERT UW BMW.

PRAKTISCHE INFORMATIE OVER UW GEFINANCIERDE BMW.

Rijdt u in een BMW? En heeft u deze zakelijk of privé gefinancierd via BMW Financial Services? Dan vindt u hier praktische informatie welke u nodig kunt hebben gedurende de looptijd van uw overeenkomst. Ook kunt u hier snel en eenvoudig uw administratieve wijzigingen doorgeven, uw openstaand saldo opvragen of schade aan uw BMW melden. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. U kunt ons bereiken via telefoonnummer (070) 41 47 510. U kunt ook een e-mail sturen naar csc@bmw.nl.

VOOR HET CONTRACT.

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen voor het afsluiten van een financieringscontract.

  • Hoe kom ik aan een offerte van BMW Financial Services?

    U berekent eenvoudig uw maandbedrag in onze calculator. Wilt u een offerte op maat? Deze kunt u direct op basis van uw calculatie via de calculator aanvragen. De door u geselecteerde dealer neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

TIJDENS HET CONTRACT.

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen tijdens een financieringscontract.

  • Hoe kan ik het openstaand saldo van mijn overeenkomst opvragen?

    U kunt eenvoudig online uw openstaand saldo opvragen. Na het online opvragen ontvangt u een brief, waarin het saldo wordt bevestigd. Wij bevestigen het saldo in een brief, omdat wij deze gegevens in verband met uw privacy niet telefonisch bespreken. In de brief leggen wij u ook uit wat u moet doen om het saldo daadwerkelijk in te lossen.

  • Is het mogelijk om mijn financieringsovereenkomst voortijdig te beëindigen?

    Het is mogelijk uw financieringsovereenkomst voor uw contractuele afgesproken einddatum te beëindigen. In sommige gevallen zijn hier wel kosten aan verbonden.

    Blijft u bij ons?
    Als u een nieuwe overeenkomst bij BMW Financial Services afsluit, betaalt u geen verbrekingsvergoeding. Neem gerust contact op met onze klantenservice als u hier meer over wilt weten. U bereikt ons via telefoonnummer (070) 41 47 510. U kunt ook een e-mail sturen naar csc@bmw.nl.

  • Wanneer ontvang ik mijn overschrijvingsbewijs of tenaamstellingscode?

    Bij volledige aflossing ontvangt u van ons het eigendomsbewijs zodat u de auto kan vrijwaren en opnieuw kan tenaamstellen.

    * Voor voertuigen te naam gesteld na 1 januari 2014 ontvangt u van ons een tenaamstellingscode. Met deze code in combinatie met uw documentnummer op uw kentekencard, kunt u de auto laten vrijwaren.

    * Voor voertuigen te naam gesteld voor 1 januari 2014 ontvangt u van ons uw overschrijvingsbewijs. Met de controleletter op uw overschrijvingsbewijs, kunt u de auto laten vrijwaren en/of tenaamstellen.

    Wat is een tenaamstellingscode?
    Sinds januari 2014 heeft de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) het voormalige overschrijvingsbewijs vervangen door de kentekencard. Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingscode. Deze code bestaat uit 9 cijfers waarvan u het eerste deel ontvangt bij overschrijving van de auto en het tweede deel met de kentekencard die het RDW u stuurt. Wanneer u de auto via ons financiert, zult u het eerste deel van de 9 cijferige tenaamstellingscode niet ontvangen. In het kentekenregister is dan een verstrekkingsvoorbehoud geplaatst. Wanneer u voor uw auto de code opvraagt, zullen wij de code ontvangen.

    U ontvangt het eerste deel van de tenaamstellingscode wanneer de financiering in zijn geheel is ingelost en de storneringstermijn van 56 dagen verstreken is.

  • Debiteurwijziging naar zakelijk of privé.

    Wilt u uw zakelijke leaseauto privé gaan rijden? Of wordt uw leaseauto door een derde partij overgenomen? Gaat u van baan wisselen en wilt u uw leaseauto meenemen? Of is uw bedrijfsvorm gewijzigd? In al deze gevallen spreken wij van een debiteurwijziging.

    Voor het doorgeven van een debiteurwijziging neemt u contact op met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 510. Houdt u de volgende informatie bij de hand?

    Van privé naar zakelijk
    • Gewenste datum van overname
    • Uittreksel Kamer van Koophandel derde partij
    • Kopie legitimatiebewijs van tekeningsbevoegde
    • Kopie factuur of inbrengverklaring (alleen bij een Autoplan of Private Finance )

    Van zakelijk naar privé
    • Gewenste datum van overname
    • Kopie salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden)
    • Indien eigen bedrijf: Kopie inkomen aangiftebelasting
    • Kopie bankafschrift met bijschrijving salaris
    • Kopie bankafschrift met afschrijving hypotheek of huur
    • Kopie bankpas van de rekening waarvan de automatische incasso gaat plaatsvinden
    • Kopie legitimatiebewijs
    • Ingevuld cliëntprofiel

    Heeft u een nieuwe werkgever en wilt u uw BMW meenemen?
    • Uittreksel Kamer van Koophandel nieuwe werkgever
    • Ingangsdatum
    • Huidige kilometerstand
    • Kopie rijbewijs tekenbevoegde nieuwe werkgever

    De kosten voor een debiteurwijziging bedragen € 180,00 excl. BTW.

    Voor het wijzigen van de tenaamstelling van zakelijk naar privé (naar een natuurlijk persoon) is het noodzakelijk dat u naar ons kantoor komt, gevestigd te Rijswijk ZH, voor het ondertekenen van de RDW machtiging.

    Wij willen u erop attenderen dat wij uitsluitend aanvragen in behandeling nemen met een te financieren bedrag van minimaal € 4.000,00.

  • Is het mogelijk om een afschrijvingstabel te ontvangen voor mijn boekhouding?

    Het kan voorkomen dat u of uw boekhouder een afschrijvingstabel nodig heeft om te kunnen verwerken in de boekhouding. Via onderstaande link kunt u de afschrijvingstabel eenvoudig aanvragen. De afschrijvingstabel die u van ons ontvangt heeft betrekking op de gehele contractduur. Hierdoor hoeft u de afschrijvingstabel maar eenmalig aan te vragen.

    Let op! Alleen klanten met een BMW Financial Lease, BMW Private Finance, BMW Autoplan en BMW Executive Plan overeenkomst, kunnen een afschrijvingstabel opvragen. Heeft u een BMW Operational Lease of BMW Private Lease overeenkomst? Dan is het niet mogelijk om een afschrijvingstabel op te vragen.

  • Ik ben verhuisd. Moet ik dit doorgeven?

    Als u of uw bedrijf gaat verhuizen, dan verzoeken wij u vriendelijk om uw nieuwe adresgegevens aan ons door te geven. Voor de volledigheid en ter controle verzoeken wij u vriendelijk ook uw huidige gegevens in te vullen. Ook als u uw post liever op een ander adres wilt ontvangen, verzoeken wij u om dit aan ons door te geven.

  • Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Wat nu?

    Een verandering van het rekeningnummer waarmee u het maandbedrag betaalt, kunt u snel en eenvoudig aan ons doorgeven. Na het invullen van het formulier hoeft u het pdf bestand alleen maar te ondertekenen en te uploaden. Wilt u het ondertekende document liever per post versturen? Ook geen probleem! Na het invullen van het formulier treft u ons postadres aan.

  • Kan ik een kopie van een factuur ontvangen?

    Het kan gebeuren dat u een factuur kwijtraakt of dat u een tweede factuur nodig heeft voor uw boekhouding. Via onderstaande link kunt u snel een eenvoudig een kopie van uw huidige factuur of van een andere factuur uit uw factuurhistorie opvragen.

  • Mijn factuur ziet er anders uit. Klopt dat?

    Ja, dat klopt. Sinds november 2017 maken wij gebruik van een nieuw systeem. Als gevolg hiervan ziet uw factuur er anders uit. Dit betreft dus geen phishing e-mail.

  • Mijn gefinancierde auto is gestolen, wat moet ik doen?

    U dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie. Ook dient u BMW Financial Services op de hoogte te stellen van het feit dat uw gefinancierde auto is gestolen.

EINDE CONTRACT.

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen na het afsluiten van een financieringscontract.

  • Is het mogelijk om mijn slotsom door te financieren?

    Ja, u kunt uw slotsom doorfinancieren. Heeft u hier interesse in? Dan kunt u voor het einde van uw overeenkomst een voorstel bij ons aanvragen om uw slottermijn door te financieren . Besluit u om de slotsom door te financieren , dan hebben wij onderstaande gegevens van u nodig:

    Zakelijk overeenkomst

    • Gewaarmerkt uittreksel KvK (niet ouder dan 6 maanden en niet digitaal gewaarmerkt)
    • Kopie geldig rijbewijs van de tekeningsbevoegde
    • Kopie geldig rijbewijs, naam, adres en woonplaats van de berijder
    • Kopie bankpas ten behoeve van de automatische incasso
    • Gewenste overnamedatum (deze datum dient te allen tijden minimaal zes weken in de toekomst te liggen)


    Privé overeenkomst

    • Kopie rijbewijs van berijder en kopie legitimatiebewijs van elke overige aanvrager
    • Kopie bankpas van de bankrekening waarvan incasso zal plaatsvinden
    • Kopie salarisstrook of een kopie IB aangifte van het laatste boekjaar
    • Kopie bankafschrift waarop de salarisbetaling zichtbaar is bijgeschreven
    • Kopie bankafschrift waarop uw huur of hypotheeklasten zichtbaar zijn afgeschreven
    • Gewenste datum van overname

    Indien u niets doet, dan wordt de slottermijn op de einddatum van uw contract aan u gefactureerd. Twee weken later wordt dit bedrag dan automatisch geïncasseerd van uw rekening.

  • Wat is een slotsom?

    Een slotsom is een vooraf vastgestelde bedrag dat u pas aan het einde van de looptijd hoeft te betalen. De hoogte van de slotsom bepaalt u zelf. Over deze slotsom betaalt u gedurende de looptijd alleen rente en geen aflossing. Hierdoor valt uw maandbedrag aanzienlijk lager uit.

  • Ik heb een brief ontvangen over mijn slotsom, wat moet ik doen?

    Aan het einde van uw overeenkomst heeft u verschillende opties. Heeft u bijvoorbeeld interesse in een nieuwe BMW? Dan kunt u contact opnemen met uw BMW dealer. Hij helpt u graag verder. 

    Wilt u liever uw slotsom doorfinancieren of deze juist in één keer af te lossen? Neem dan contact op met onze klantenservice via onderstaande gegevens: 

    T (070) 41 47 510
    E csc@bmw.nl

  • Wanneer ontvang ik de eigendomspapieren?

    Aangezien u het recht heeft om een incasso 56 dagen lang te kunnen storneren wachten wij deze termijn af. Nadat deze termijn verstreken is, sturen wij u automatisch de eigendomspapieren toe.

  • Hoe ontvang ik mijn eigendomspapieren direct?

    Als u de slotsom in één keer betaalt plus twee maandtermijn kunnen wij u de eigendomspapieren direct verstrekken. De reeds geïncasseerde twee maandtermijnen kunt u vervolgens storneren.

  • Hoe kan ik het openstaand saldo van mijn overeenkomst opvragen?

    U kunt eenvoudig en online uw openstaand saldo opvragen. Na het online opvragen ontvangt u een brief, waarin het saldo wordt bevestigd. Tevens wordt uitgelegd wat u moet doen om het saldo daadwerkelijk in te lossen.

  • Ik heb een financieringsovereenkomst welke ik vroegtijdig wil beëindigen, wat moet ik doen?

    Om uw financieringsovereenkomst vroegtijdig te beëindigen, belt u naar onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 510. Uw overeenkomst kan direct worden stopgezet. U ontvangt dan van ons het openstaand saldo, welke u binnen 5-7 werkdagen dient te betalen. Na de betaling van het openstaand saldo, ontvangt u van ons het overschrijfbewijs (ook wel de tenaamstellingcode).