Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
U FINANCIERT UW BMW.
PRAKTISCHE INFORMATIE OVER UW GEFINANCIERDE BMW.
Rijdt u in een BMW? En heeft u deze zakelijk of privé gefinancierd via BMW Financial Services? Dan vindt u hier praktische informatie welke u nodig kunt hebben gedurende de looptijd van uw overeenkomst. Ook kunt u hier snel en eenvoudig uw administratieve wijzigingen doorgeven, uw openstaand saldo opvragen of schade aan uw BMW melden. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. U kunt ons bereiken via telefoonnummer (070) 41 47 510. U kunt ook een e-mail sturen naar csc@bmw.nl.
Hoe kom ik aan een offerte van BMW Financial Services?
U berekent eenvoudig uw maandbedrag in onze calculator. Wilt u een offerte op maat? Deze kunt u direct op basis van uw calculatie via de calculator aanvragen. De door u geselecteerde dealer neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
Ik wil een financieringscontract afsluiten en heb een partner. Moet mijn partner toestemming geven?
Indien u gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt en ervoor kiest om de financieringsovereenkomst alleen aan te gaan, houdt dan rekening met het volgende:
- Houden wij in de beoordeling rekening met de gezinssituatie.
- Toetsen wij uw partner bij het BKR.
- Wordt uw partner géén contractant en daarom ook niet bij het BKR geregistreerd.
- Moet uw partner de overeenkomst voor akkoord ook ondertekenen. Dit is een wettelijke verplichting die volgt uit artikel 88 van het Burgerlijk Wetboek.
Waar wordt bij mijn financiële toetsing rekening mee gehouden voor mijn financieringsaanvraag?
Wij vinden het belangrijk dat u een lening krijgt die past in uw financiële situatie en verantwoord is. Daarom brengen wij uw financiële situatie zo goed mogelijk in kaart. Hierbij zijn niet alleen uw financiële verplichtingen van belang, maar ook die van uw partner. Wij toetsen daarom zowel uw BKR-registratie als de BKR-registratie van uw partner*. Een negatieve BKR-registratie kan reden zijn voor afwijzing van de financieringsaanvraag. Naast de financieringsverplichtingen die bij het BKR geregistreerd zijn, kunnen u en/of uw partner ook overige financiële verplichtingen hebben die niet bij het BKR geregistreerd zijn. Denk bijvoorbeeld aan een onderhandse lening of een lening bij DUO. Wij vragen u om deze overige financiële verplichtingen aan ons door te geven.
* De gegevens van uw partner mogen alleen worden ingevuld in overleg met uw partner en als uw partner akkoord gaat dat wij zijn of haar BKR toetsen. Door het invullen van de gegevens van uw partner gaan wij ervan uit dat uw partner hiervoor akkoord heeft gegeven. Als de lening tot stand komt, moet uw partner tekenen voor akkoord. Uw partner wordt geen contractant en daarom wordt de lening voor uw partner niet geregistreerd bij het BKR.
Hoe kan ik het openstaand saldo van mijn overeenkomst opvragen?
U kunt via Mijn Financial Services eenvoudig online uw openstaand saldo opvragen. Na het online opvragen ontvangt u een brief, waarin het saldo wordt bevestigd. Wij bevestigen het saldo in een brief, omdat wij deze gegevens in verband met uw privacy niet telefonisch bespreken. In de brief leggen wij u ook uit wat u moet doen om het saldo daadwerkelijk in te lossen.
Is het mogelijk om mijn financieringsovereenkomst voortijdig te beëindigen?
Het is mogelijk uw financieringsovereenkomst voor uw contractuele afgesproken einddatum te beëindigen. In sommige gevallen zijn hier wel kosten aan verbonden. Bekijk voor meer informatie de algemene voorwaarden:
Blijft u bij ons?
Als u een nieuwe overeenkomst bij BMW Financial Services afsluit, betaalt u geen verbrekingsvergoeding. Dit is de vergoeding die betaald dient te worden bij het verbreken van de overeenkomst. Neem gerust contact op met onze klantenservice als u hier meer over wilt weten. U bereikt ons via telefoonnummer (070) 41 47 510. U kunt ook een e-mail sturen naar csc@bmw.nl..Wanneer ontvang ik mijn overschrijvingsbewijs of tenaamstellingscode?
Bij volledige aflossing ontvangt u van ons de tenaamstellingscode zodat u de auto kan vrijwaren en opnieuw kan tenaamstellen.
* Met deze code in combinatie met uw documentnummer op uw kentekencard, kunt u de auto laten vrijwaren.
* Voor voertuigen ontvangt u van ons uw overschrijvingsbewijs. Met de controleletter op uw overschrijvingsbewijs, kunt u de auto laten vrijwaren en/of tenaamstellen.
Wat is een tenaamstellingscode?
Sinds januari 2014 heeft de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) het voormalige overschrijvingsbewijs vervangen door de kentekencard. Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingscode. Deze code bestaat uit 9 cijfers waarvan u het eerste deel ontvangt bij overschrijving van de auto en het tweede deel met de kentekencard die het RDW u stuurt. Wanneer u de auto via ons financiert, zult u het eerste deel van de 9 cijferige tenaamstellingscode niet ontvangen. In het kentekenregister is dan een verstrekkingsvoorbehoud geplaatst. Wanneer u voor uw auto de code opvraagt, zullen wij de code ontvangen.U ontvangt het eerste deel van de tenaamstellingscode wanneer de financiering in zijn geheel is ingelost en de wettelijke storneringstermijn verstreken is.
Is het mogelijk om een afschrijvingstabel te ontvangen voor mijn boekhouding?
Het kan voorkomen dat u of uw boekhouder een afschrijvingstabel nodig heeft om te kunnen verwerken in de boekhouding. Via Mijn Financial Services kunt u de afschrijvingstabel eenvoudig aanvragen. De afschrijvingstabel die u van ons ontvangt heeft betrekking op de gehele contractduur. Hierdoor hoeft u de afschrijvingstabel maar eenmalig aan te vragen.
Let op! Alleen klanten met een BMW Financial Lease, BMW Private Finance, BMW Autoplan en BMW Executive Plan overeenkomst, kunnen een afschrijvingstabel opvragen. Heeft u een BMW Operational Lease of BMW Private Lease overeenkomst? Dan is het niet mogelijk om een afschrijvingstabel op te vragen.
Ik ben verhuisd. Moet ik dit doorgeven?
Wanneer u verhuisd bent dient u dat aan ons door te geven via Mijn Financial Services. Daarvoor dient u het oude en het nieuwe adres in te vullen. Anders kunnen we wij de adreswijziging niet verwerken. Dit geldt ook als uw postadres verandert.
Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Wat nu?
Een verandering van het rekeningnummer waarmee u het maandbedrag betaalt, kunt u via Mijn Financial Services snel en eenvoudig aan ons doorgeven. Dit mag geen zakelijke rekeningnummer zijn.
Kan ik een kopie van een factuur ontvangen?
Het kan gebeuren dat u een factuur kwijtraakt of dat u een tweede factuur nodig heeft voor uw boekhouding. Via Mijn Financial Services kunt u snel en eenvoudig een factuur uit uw factuurhistorie downloaden.
Mijn gefinancierde auto is gestolen, wat moet ik doen?
U dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie. Ook dient u BMW Financial Services op de hoogte te stellen van het feit dat uw gefinancierde auto is gestolen.
Is het mogelijk om mijn slotsom door te financieren?
Ja, u kunt uw slotsom doorfinancieren als uw financiele positie dit toelaat. Wij kijken graag samen met u wat voor u de mogelijkheden zijn.
Zakelijk overeenkomst
- Gewaarmerkt uittreksel KvK (niet ouder dan 6 maanden en niet digitaal gewaarmerkt)
- Kopie geldig rijbewijs van de tekeningsbevoegde
- Kopie geldig rijbewijs, naam, adres en woonplaats van de berijder
- Kopie bankpas ten behoeve van de automatische incasso
- Gewenste overnamedatum (deze datum dient te allen tijden minimaal zes weken in de toekomst te liggen)
Privé overeenkomst- Kopie rijbewijs van berijder en kopie legitimatiebewijs van elke overige aanvrager
- Kopie bankpas van de bankrekening waarvan incasso zal plaatsvinden
- Kopie salarisstrook (niet ouder dan 2 maanden) of een kopie IB aangifte van het laatste boekjaar
- Kopie bankafschrift waarop de salarisbetaling zichtbaar is bijgeschreven
- Kopie bankafschrift waarop uw huur of hypotheeklasten zichtbaar zijn afgeschreven. De bankafschrift moet een volledige maand betreffen, waarop zowel inkomsten als woonlasten staan.
- Gewenste datum van overname
Indien u niets doet, dan wordt de slottermijn op de einddatum van uw contract aan u gefactureerd. Twee weken later wordt dit bedrag dan automatisch geïncasseerd van uw rekening.
Wat is een slotsom?
Een slotsom is een vooraf vastgestelde bedrag dat u pas aan het einde van de looptijd hoeft te betalen. De hoogte van de slotsom bepaalt u zelf. Over deze slotsom betaalt u gedurende de looptijd alleen rente en geen aflossing. Hierdoor valt uw maandbedrag aanzienlijk lager uit. Belangrijk is dat u tijdens de looptijd geld reserveert, zodat u aan het einde van de looptijd aan de slotsom kunt voldoen. Hiermee wordt een restwaarderisico voorkomen.
Ik heb een brief ontvangen over mijn slotsom, wat moet ik doen?
Aan het einde van uw overeenkomst heeft u verschillende opties. Heeft u bijvoorbeeld interesse in een nieuwe BMW? Dan kunt u contact opnemen met uw BMW dealer. Hij helpt u graag verder.
Wilt u liever uw slotsom doorfinancieren of deze juist in één keer af te lossen? Neem dan contact op met onze klantenservice via onderstaande gegevens:
T (070) 41 47 510
E csc@bmw.nlWanneer ontvang ik de eigendomspapieren?
Als u de laatste maandtermijn en de eventuele slotsom heeft voldaan én de wettelijke storneringstermijn is verstreken sturen wij u automatisch de eigendomspapieren toe.
Hoe kan ik het openstaand saldo van mijn overeenkomst opvragen?
U kunt via Mijn Financial Services eenvoudig online uw openstaand saldo opvragen. Na het online opvragen ontvangt u een brief, waarin het saldo wordt bevestigd. Wij bevestigen het saldo in een brief, omdat wij deze gegevens in verband met uw privacy niet telefonisch bespreken. In de brief leggen wij u ook uit wat u moet doen om het saldo daadwerkelijk in te lossen.
Ik heb een financieringsovereenkomst welke ik vroegtijdig wil beëindigen, wat moet ik doen?
Om uw financieringsovereenkomst vroegtijdig te beëindigen, belt u naar onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 510. Uw overeenkomst kan direct worden stopgezet. U ontvangt dan van ons het openstaand saldo, welke u binnen 5-7 werkdagen dient te betalen. Na de betaling van het openstaand saldo, ontvangt u van ons het overschrijfbewijs (ook wel de tenaamstellingcode). In sommige gevallen zijn hier wel kosten aan verbonden. Bekijk voor meer informatie de algemene voorwaarden: