De kostenvoordelen van elektrische auto's.
Elektrische auto's zijn al langer meer dan alleen een investering in de toekomst. Ze bieden nu al een reeks voordelen die met elke nieuwe modelgeneratie nog overtuigender worden. De aanschaf van een elektrische auto is duurder dan een auto met verbrandingsmotor van vergelijkbare grootte. De totale kosten gedurende de hele levensduur zijn echter lager.
Leasen, financieren, diensten en verzekeren.
Uw nieuwe elektrische BMW ligt binnen handbereik. Breid uw lease- of financieringsaanbod op maat uit met aantrekkelijke diensten en verzekeringen in één pakket.
All in. Simply smart. BMW Financial Services
De dagelijkse voordelen van elektrische auto's.
Vooral in steden wordt mobiliteit met een elektrische BMW steeds gemakkelijker. Busbanen zijn vaker opengesteld voor particulier verkeer. Parkeerkosten zijn meestal lager of zelfs komen te vervallen.
Accu’s met een indrukwekkende levensduur.
Accu's voor elektrische voertuigen worden met de grootste zorg ontwikkeld. De levensduur van de accu van een elektrisch voertuig kan door uw eigen gebruiksgedrag positief worden beïnvloed. Bijvoorbeeld door de geadviseerde laadtoestand van 10-80% aan te houden. Intelligent warmtemanagement houdt de accu altijd op een optimale bedrijfstemperatuur en voorkomt oververhitting.
Ongehinderd rijden in milieuzones.
Milieuzones zijn alleen bedoeld voor auto's die aan bepaalde emissienormen voldoen. Elektrisch modellen van BMW mogen ongehinderd in deze zones rijden mits ze aan de geldende eisen voldoen. De wet op de elektromobiliteit staat ook speciale vergunningen toe in geval van rijverboden en voor verkeersluwe zones.
De milieu-effecten van elektrische auto's.
De voordelen van recuperatie bij de elektrische auto.
Brake Energy Regeneration wordt ook wel 'recuperatie' genoemd. Hierbij wordt bewegingsenergie tijdens het remmen omgezet in elektrische energie. Afhankelijk van het rijgedrag en het trajectprofiel neemt hierdoor de actieradius van een elektrische auto toe. Een ander voordeel is dat er ook minder vervuiling is door afgesleten remdeeltjes.
Het rendement is hoger.
Het rendement geeft aan welk percentage van de aangeleverde energie daadwerkelijk voor de voortbeweging wordt gebruikt. Wanneer rekening wordt gehouden met de voorgeschreven EU-rijcyclus (WLTP) en de verliezen tijdens het op- en ontladen van de accu, komt het rendement van een elektrische aandrijving van de huidige BMW generatie neer op ongeveer 75%.
Bij het gebruik van een elektrische BMW wordt dus 75% van de geladen energie daadwerkelijk gebruikt om de auto voort te bewegen. Het rendement bij een verbrandingsmotor in vergelijkbare omstandigheden is ongeveer 33%. Het verlies aan rendement bij een verbrandingsmotor ontstaat door warmteverlies.
Vragen en antwoorden over de voordelen van elektrische auto's.
Over elektromobiliteit.
Verplichte juridische informatie.
¹ Officiële gegevens over brandstofverbruik, CO₂-emissies, stroomverbruik en elektrische actieradius zijn bepaald volgens de voorgeschreven meetmethode en voldoen aan de VO (EU) 715/2007 in de huidige versie. De WLTP-waarden houden rekening met alle extra uitrustingen (in dit geval van de Duitse markt). Voor auto's met een nieuwe typegoedkeuring sinds 01.01.2021 bestaan de officiële gegevens enkel nog volgens WLTP. Bovendien verdwijnen de NEDC-waarden vanaf 1 januari 2023 uit de EC-conformiteitsattesten overeenkomstig EU-verordening 2022/195. Meer informatie over de testprocedures NEFZ en WLTP is te vinden op www.bmw.com/wltp.
Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële specifieke CO₂-emissies van nieuwe personenauto’s is te vinden in de 'Leidraad brandstofverbruik, CO₂-emissies en stroomverbruik van nieuwe personenauto’s'. Deze is gratis verkrijgbaar bij alle verkooppunten, bij de Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth Hirth Str. 1, 73760 Ostfildern Scharnhausen en via https://www.dat.de/co2/ .
² De vermelde waarden zijn bepaald volgens de voorgeschreven WLTP-meetprocedure. De werkelijke waarden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals belading, rijstijl, route, weer, nevenverbruikers (inclusief klimaatregeling), banden, accutoestand.