De website is momenteel niet volledig beschikbaar.

Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

De Europese Toegankelijkheidsrichtlijn (European Accessibility Act "EAA").

BMW Nederland B.V ("BMW NL) en BMW Financial Services Nederland B.V. ("BMW FS" en gezamenlijk hierna "BMW", "wij", "ons", "onze") maakt haar website barrièrevrij toegankelijk in overeenstemming met de bepalingen van de Wet van 8 april 2023 tot wijziging van diverse wetten ter implementatie van Richtlijn (EU) 2019/882 van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2019 betreffende de toegankelijkheidsvoorschriften voor producten en diensten (Implementatiewet toegankelijkheidsvoorschriften producten en diensten) en de EAA.  Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op het aanbod op de website  www.bmw.nl.

In het bijzonder verplicht de Implementatiewet toegankelijkheidsvoorschriften producten en diensten en de EAA onder meer om e-commercediensten barrièrevrij vorm te geven, zodat ze op de gebruikelijke manier, zonder bijzondere problemen en in principe zonder hulp van buitenaf kunnen worden gevonden, bereikt en gebruikt door mensen met een handicap.

Algemene beschrijving van de dienst en beschrijvingen en uitleg om te begrijpen hoe de dienst wordt uitgevoerd.

BMW biedt op haar website verschillende e-commercediensten (hierna "diensten") aan waarmee klanten online producten en diensten kunnen kopen. De beschikbare diensten worden hieronder beschreven.

 

Webinhoud die geen deel uitmaakt van de beschreven diensten is mogelijk (nog) niet volledig barrièrevrij toegankelijk.

Online bestellen van voertuigen.

De BMW-homepage biedt de introductie tot het online bestellen van voertuigen. Afhankelijk van de beschikbaarheid worden verschillende opties voor het bestellen van voertuigen aangeboden:

Er zijn verschillende manieren om deze opties te beheren:
 

  1. De zoekfunctie voor nieuwe voertuigen of de zoekfunctie voor tweedehands voertuigen. Klanten kunnen zoeken naar nieuwe of tweedehands voertuigen met specifieke configuraties. Nadat ze een voertuig hebben geselecteerd, kunnen ze het afhankelijk van de beschikbaarheid kopen, leasen, financieren of contact opnemen met een BMW dealer. Ze kunnen ook vergelijkbare voertuigen bekijken en/of een voertuig aan hun verlanglijstje toevoegen.

  2. De individuele voertuigconfiguratie in de configurator. Nadat ze een basisvoertuig hebben geselecteerd, kunnen klanten een individuele configuratie maken op basis van dat voertuig. Ze kunnen het geconfigureerde voertuig kopen, leasen, financieren of contact opnemen met een BMW dealer. Ze kunnen ook hun configuratie opslaan, een overzicht bekijken en voertuigen bekijken die vergelijkbaar zijn met het geconfigureerde voertuig.


De beslissing tussen kopen, leasen of financieren wordt genomen na het selecteren van het voertuig tijdens het afrekenen.


In het geval van leasing of financiering wordt het betaalproces gevolgd door een online aanvraag voor de financiële dienst. Deze online aanvraag is beschikbaar op de websites van BMW FS.


De klant kan tijdens het afrekenen zijn interesse in inruil van zijn voertuig door deelnemende inruilpartners kenbaar maken en een vrijblijvende prijsopgave ontvangen.


Een BMW-gebruikersaccount (BMW ID) is niet vereist om een voertuig te bestellen; in dit geval kan de bestelling als gast worden geplaatst.

BMW ConnectedDrive.

In de BMW Online Store voor BMW ConnectedDrive kunnen klanten digitale diensten voor hun voertuig vinden. Ze kunnen diensten toevoegen voor een voertuig dat ze al bezitten en online kopen. De aangeboden diensten zijn afhankelijk van het voertuig van de klant en kunnen variëren. Voor gebruik is een BMW ID vereist en het voertuig moet gekoppeld zijn aan de BMW ID.

Accessoires en diensten.

In de BMW Online Store voor accessoires kunnen klanten extra's vinden voor hun rijervaring. Ze kunnen in verschillende productcategorieën naar voertuigaccessoires zoeken en deze online kopen.

 

Met de zoekfunctie voor nieuwe voertuigen of in de configurator kunnen klanten ook online via de website geselecteerde onderdelen, accessoires en opties selecteren, afhankelijk van beschikbaarheid. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen klanten naast het voertuig ook online pakketten selecteren voor service- en onderhoudsdiensten voor het voertuig in de zoekfunctie voor nieuwe voertuigen of in de configurator.

Lifestyle.

Klanten kunnen collecties en accessoires vinden in de BMW Online Store voor Lifestyle. Ze kunnen in verschillende productcategorieën en via filters online artikelen zoeken en kopen.

Online afspraak maken.

Klanten kunnen een serviceafspraak maken met een BMW dealer via online afspraak maken door de gewenste individuele diensten te selecteren voor een voertuig dat ze al bezitten en een afspraak te maken. Voor gebruik is een BMW ID vereist en het voertuig moet gekoppeld zijn aan de BMW ID.

Proefrit.

Klanten kunnen een proefrit boeken in een voertuig van een gewenste modelserie via het boeken van een proefrit door hun persoonsgegevens in te voeren en de gewenste datum en tijd te kiezen en de BMW dealer bij wie de proefrit moet worden uitgevoerd. Een BMW ID is vereist om een proefrit te boeken.

Huidige status.

BMW is momenteel bezig met het verbeteren van de digitale toegankelijkheid van haar websites. BMW erkent het belang van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) als norm om de websites bruikbaar te maken voor iedereen, inclusief gebruikers van ondersteunende technologie zoals schermlezers, spraaksoftware en alternatieve invoerapparatuur. Onze inspanningen zijn gericht op structurele toegankelijkheidsverbeteringen, waaronder:

 

  • Correcte semantische opbouw van HTML voor betere schermlezerondersteuning
  • Toetsenbordtoegankelijkheid voor interactieve elementen
  • Voldoende kleurcontrast en schaalbaarheid van tekst
  • Alternatieve tekst bij afbeeldingen
  • Consistente navigatie en duidelijke linkteksten
  • Toegankelijke PDF-documenten
  • Verbeteren van tekstafstand
  • Verbeteren van interpretatie door hulpsoftware

Onafhankelijk toegankelijkheidsonderzoek.

In opdracht van BMW worden er op dit moment een serie toegankelijkheidsonderzoeken uitgevoerd door een onafhankelijk en gespecialiseerd onderzoeksbureau. Deze audits zijn gericht op het toetsen van onze websites aan de WCAG-richtlijnen (niveau AA), inclusief een beoordeling op technische, visuele en inhoudelijke toegankelijkheid.

 

Deze onderzoeken vormen de basis voor gerichte verbeteracties. De resultaten zullen worden verwerkt in een toegankelijkheidsrapportage en zullen leiden tot structurele aanpassingen waar nodig.

Naleving van toegankelijkheidseisen en toekomstige verbeteringen.

BMW streeft er op verschillende manieren naar om haar website barrièrevrij toegankelijk te maken en voor te bereiden op het gebruik van ondersteunende technologieën. Voor dit doel voldoet de ontwikkeling van de websites aan de technische normen van de Europese norm EN 301 549 en de succescriteria van de WCAG 2.1 op conformiteitsniveaus A en AA.

 

Op de relevante subpagina's van de website wordt de informatie die vereist is op grond van Implementatiewet toegankelijkheidsvoorschriften producten en diensten op een barrièrevrije manier beschikbaar gesteld.

 

Op basis van de uitkomsten van de toegankelijkheidsonderzoeken worden nadere aanpassingen doorgevoerd om onze websites verder in overeenstemming te brengen met de geldende toegankelijkheidsnormen, waaronder de WCAG 2.1/2.2 A en AA en de richtlijnen uit de European Accessibility Act en EN 301 549.

 

 

Informatie van de bevoegde markttoezichtautoriteit.

Deze toezichthouders houden vanaf 28 juni 2025 toezicht op de regels voor toegankelijkheid.

  • Op e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten: Autoriteit Consument & Markt (ACM).
  • Op financiële e-handelsdiensten en bankdiensten: Autoriteit Financiële Markten (AFM)

Feedback en contact.

Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via:

 

Tel.: 0800 – 099 22 34

E-mail: bmwklantenservice@bmw.nl

Openingstijden: Op werkdagen van 08.00 uur tot 19.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 uur tot 17.00 uur (behalve op feestdagen). 

Bijwerking van de verklaring.

Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 28-06-2025.