BMW Group

BMW Group is met de merken BMW, MINI en Rolls-Royce wereldwijd de leidende fabrikant van premium auto’s en motorfietsen. Daarnaast bieden we premium mobiliteits- en financiële diensten.

 

Als internationaal concern maakt BMW Group gebruik van 31 productie- en assemblagevestigingen in 15 landen. Het wereldwijde verkoop- en distributienetwerk spreidt zich uit over meer dan 140 landen.

 

In 2019 verkocht BMW Group wereldwijd ruim 2.520.000 auto’s en meer dan 175.000 motorfietsen – in Nederland is BMW Motorrad al 10 jaar op rij marktleider. In 2019 bedroeg de winst voor belastingen € 9,815 miljard en de omzet € 97,480 miljard. Op 31 december 2018 bood de onderneming wereldwijd werk aan 134.682 medewerkers.

Het succes van BMW Group is van oudsher gebaseerd op langetermijndenken en verantwoord ondernemen. We hebben ecologische en sociale duurzaamheid in onze gehele waardeketen verankerd. Een allesomvattende productverantwoordelijkheid en spaarzaam omgaan met natuurlijke bronnen maken integraal deel uit van de strategie.

 

Strategy Number One NEXT, is de naam van onze corporate strategie. Wij zijn nummer één en geven als geen ander vorm aan individuele premium mobiliteit van nu én de toekomst. We hebben de emotioneelste producten en services en bieden de beste klantbeleving dankzij onze voortdurende, directe dialoog met onze klanten. We anticiperen op hun behoeften en wensen en brengen deze tot leven; snel en precies door ongeëvenaard design, innovatieve technologie en emotionele ervaringen.

Lees meer
  • Vind uw dealer
  • Brochure en prijslijst aanvragen
  • Proefrit aanvragen
  • Configurator en prijzen
  • Contact
  • Word teruggebeld

BMW GROUP NEDERLAND.

BMW Group Nederland is een dochteronderneming van het wereldwijd opererende BMW AG uit München. De organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van BMW, BMW Motorrad en MINI in Nederland.

 

Om haar positie in de Nederlandse markt verder te versterken heeft BMW Group Nederland twee zusterondernemingen: BMW Financial Services en BMW Retail Nederland bv. De eerste is er voor de financiële ondersteuning van de dealers en hun klanten en richt zich met haar dienstverlening op leasing, financiering en verzekeringen. BMW Retail Nederland bv bestaat uit het dealerbedrijf BMW Amsterdam.
BMW Group Nederland is gevestigd aan de Einsteinlaan 5 te Rijswijk op het bedrijventerrein Broekpolder. Een uitstekend bereikbare zichtlocatie direct naast het knooppunt Ypenburg bij Den Haag.

 

In 2019 noteerde BMW Group Nederland net als het jaar ervoor recordregistraties voor alle merken. Al in november 2019 brak BMW het 2018-verkooprecord en in december liep deze recordverkoop verder op. MINI had een all-time high, mede dankzij de grotere MINI modellen Clubman en Countryman, en ook Aftersales verbrak het record van het jaar ervoor.

 

Heel bijzonder is dat BMW Motorrad niet alleen haar oude verkooprecord verbrak, maar bovendien tien jaar overall marktleider is geworden. Eenprestatie die door geen enkel ander land ooit is geleverd. De innovatieve BMW i3 verkocht beter dan ooit tevoren, de registraties namen met maar liefst 77 procent toe en die van plug-in hybrides met 48 procent – waarmee BMW segmentleider werd.

 

Ook 2020 wordt weer een jaar vol elektrificatie. Op 7 maart is de showroomintroductie van de MINI Electric, er is een voor de 2020-bijtellingsregels op maat gemaakte BMW i3 en het plug-in hybride aanbod omvat maar liefst 13 modellen van BMW en MINI. Die bieden een steeds grotere range en dus steeds meer emissievrije kilometers. Zeker in combinatie met eDrive Zones die BMW Group vanaf maart 2020 uitrolt zijn ze in staat om milieuwinst te boeken waar die ertoe doet, in de stad. Rotterdam zal als eerste over deze eDrive Zone beschikken die is gebaseerd op de bestaande milieuzone. Kort daarna volgen Den Haag, Utrecht en Amsterdam. Zodra een BMW plug-in hybride de eDrive Zone binnenrijdt, schakelt hij automatisch over naar de elektrische modus. Met elektrisch rijden en laden verzamel je ‘BMW Points’ die je kunt inwisselen tegen bijvoorbeeld laadtegoed via ChargeNow

 

Naast de nieuwe 1 en 3 Serie en de gloednieuwe BMW 2 Serie Gran Coupé biedt BMW Group dit jaar het mooiste en meest complete portfolio luxemodellen ooit. Alle moderne aandrijftechnologieën kunnen een CO2-besparing bieden en de klant kiest welke aandrijftechnologie het beste bij hem of haar past. Dit noemen wij de Power of Choice. Deze uitgebreide keuzemogelijkheid is een zeer relevante differentiatie ten opzichte van de concurrentie en stelt onze huidige en toekomstige klanten centraal in strategische beslissingen.

Lees meer