BMW Group

DE BMW GROUP.

OVER ONS.

DE BMW GROUP.

OVER ONS.

DE BMW GROUP.OVER ONS.

De BMW Group is met de merken BMW, MINI en Rolls-Royce wereldwijd de leidende fabrikant van premium auto’s en motorfietsen en biedt ook premium financiële en mobiliteitsdiensten.

Als internationaal concern maakt BMW Group gebruik van dertig productie- en assemblage-vestigingen in veertien landen en heeft een wereldwijd verkoop- en distributienetwerk in meer dan 140 landen.

In 2015 verkocht de BMW Group wereldwijd ongeveer 2,247 miljoen auto’s en bijna 137.000 motorfietsen. In het boekjaar 2014 was de winst voor belastingen € 8,71 miljard en de omzet € 80,40 miljard. Op 31 december 2014 bood de onderneming wereldwijd werk aan 116.324 medewerkers.

Het succes van de BMW Group is van oudsher gebaseerd op langetermijndenken en verantwoord ondernemen. De onderneming heeft ecologische en sociale duurzaamheid in haar gehele waardeketen verankerd. Een allesomvattende productverantwoordelijkheid en spaarzaam omgaan met natuurlijke bronnen maken integraal deel uit van de strategie.

BMW Group focust zich volledig op het topsegment van de internationale auto –en motorbranche. De onderneming opereert vanuit een glasheldere visie: BMW Group is de leidende aanbieder van premium producten en diensten voor individuele mobiliteit. Met ambitieuze en creatieve mensen wordt dag in dag uit gewerkt aan de hoogste kwaliteit. High performance en vernieuwing zijn daarbij de sleutelwoorden. Zo zet de onderneming steeds opnieuw de toon als het gaat om rijplezier, beleving en klanttevredenheid.

Voor BMW Group is het essentieel om bij te dragen aan de samenleving en er wordt dan ook structureel vanuit een langetermijnperspectief geopereerd. Duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid zijn daarbij de belangrijkste vertrekpunten. Dit staat centraal in de gehele waardeketen: van spaarzaam omgaan met natuurlijke bronnen tot verantwoord materiaalgebruik en van elektrische mobiliteit en energiezuinige motoren tot goed werkgeverschap. BMW is de enige fabrikant die al 15 jaar achtereen is opgenomen in de Dow Jones Sustainability Index, waarvan 8 jaar als Global Sustainability Leader binnen de auto-industrie.

BMW GROUP NEDERLAND.

BMW Group Nederland is een dochteronderneming van het wereldwijd opererende BMW AG uit München. De organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van BMW, BMW Motorrad en MINI in Nederland.

Om de positie in de Nederlandse markt verder te versterken heeft BMW Group Nederland twee zusterondernemingen; BMW Financial Services is er voor de financiële ondersteuning van de dealers en hun klanten en richt zich met haar dienstverlening op leasing, financiering en verzekeringen. De BMW Retail Group bestaat uit twee dealerbedrijven genaamd BMW Den Haag en BMW Amsterdam.

BMW Group Nederland is gevestigd aan de Einsteinlaan 5 te Rijswijk op het bedrijventerrein Broekpolder. Een uitstekend bereikbare zichtlocatie direct naast het knooppunt Ypenburg bij Den Haag.

BMW Group Nederland bereikte in 2015 haar beste verkoopresultaat ooit. Zowel BMW en BMW i als MINI lieten recordaantallen registraties zien: in totaal 24.586 auto’s. Dat is een toename van 28,4 % ten opzichte van 2014. BMW verkocht 19.706 auto’s, ofwel een groei van een indrukwekkende 30,7 % ten opzichte van 2014. Hiermee groeide BMW zelfs harder dan de markt (+16 %) én het premium segment (+27 %) waarin het merk opereert. Over het gehele jaar verkocht BMW i 682 auto’s, een toename van 13,5 % ten opzichte van 2014. Hierdoor is de BMW i3 opgeschoven van de derde naar de tweede plek in de markt van elektrische auto’s. De BMW i8 sloot het jaar af met ruim 100 registraties.

Het recordaantal registraties is mede te danken aan de introductie van elf nieuwe modellen, waaronder de BMW 7 Serie en de MINI Clubman. “Met het succes van 2015 is BMW het grootste premiummerk in Nederland”, stelt Neil Fiorentinos, Algemeen Directeur BMW Group Nederland vast. “Het zeer complete gamma inclusief de recente uitbreidingen in nieuwe segmenten droegen bij aan het succes, denk daarbij aan de BMW 2 Serie Active en Gran Tourer. De registraties lieten bovendien een gezonde verdeling zien over het hele gamma.

We starten het nieuwe jaar vol vertrouwen met een ruim aanbod van plug-in hybrides, de BMW 225xe Active Tourer en BMW 330e met 15 % bijtellingen de BMW X5 xDrive40e met 21 % bijtelling . Bovendien zullen dealers blijven investeren in onze merken en we kunnen ons verheugen op het 100-jarig jubileum van BMW Group.

VIDEO BMW GROUP.