Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

THE XM

TECHNISCHE GEGEVENS VAN DE BMW XM MODELLEN.
De BMW XM modellen – motoren, gegevens en afmetingen.
TECHNISCHE GEGEVENS.
- Benzine
- BMW XM
- BMW XM Label Red
No search result found. Please try another input
Aandrijflijn | Elektrisch en benzine |
---|---|
Vermogen in kW (pk) | 480 (653) "1" |
Maximaal koppel (Nm) | 800 "1" |
Transmissie | 8-traps, automatisch |
Aandrijving | Vierwielaandrijving |
Piekvermogen in kW | 145 (197) |
---|---|
Koppel in Nm | 280 |
Cilinders / kleppen per cilinder | 8 / 4 |
---|---|
Inhoud in cm3 | 4.395 |
Vermogen van de verbrandingsmotor in kW (pk) | 360 (489) / 5400 - 7200 |
Maximaal koppel in Nm / 1/min | 650 / 1600 - 5000 |
Elektrische actieradius, WLTP in km | 76 - 81 |
---|---|
Maximaal AC laadvermogen in kW | 7,4 |
Oplaadtijd in uren (0-100%) met de BMW Wallbox | 4,5 |
Topsnelheid in km/h | 250 |
---|---|
Topsnelheid (elektrisch) | 140 |
Acceleratie 0–100 km/h in s | 4,3 |
Lengte / breedte / hoogte in mm | 5.110 / 2.005 / 1.755 |
---|---|
Breedte incl. spiegels (bestuurder-/passagierskant) in mm | 2235 (1127 / 1108) |
Wielbasis in mm | 3.105 / 12,5 |
Bodemvrijheid in mm | 220 |
Ledig gewicht in kg | 2.785 |
---|---|
Maximaal gewicht in kg | 3.300 |
Maximaal laadgewicht in kg | 590 |
Toelaatbare asbelasting voor / achter in kg | 1.500 / 1.825 |
Toelaatbaar aanhangergewicht ongeremd / Kogeldruk in kg | 750 / 140 |
Inhoud bagageruimte in l | 527 - 1820 |
Bandenmaat voor | 275/45 R21 110 Y XL |
---|---|
Bandenmaat achter | 315/40 R21 115 Y XL |
Wielmaat voor | 9,5Jx21 LM |
Wielmaat achter | 10,5Jx21 LM |
Verbruik (gecombineerd) | 1,9 - 1,6 |
---|---|
Stroomverbruik, gemiddeld WLTP in kWh/100 km | 33,6 - 32,7 |
Inhoud brandstoftank in l | 69 |
Gemiddelde CO2 uitstoot | 43 - 37 |
---|
Aandrijflijn | Elektrisch en benzine |
---|---|
Vermogen in kW (pk) | 550 (748) "1" |
Maximaal koppel (Nm) | 1000 "1" |
Transmissie | 8-traps, automatisch |
Aandrijving | Vierwielaandrijving |
Piekvermogen in kW | 145 (197) |
---|---|
Koppel in Nm | 280 |
Cilinders / kleppen per cilinder | 8 / 4 |
---|---|
Inhoud in cm3 | 4.395 |
Vermogen van de verbrandingsmotor in kW (pk) | 430 (585) / 5600 - 6500 |
Maximaal koppel in Nm / 1/min | 750 / 1800 - 5400 |
Elektrische actieradius, WLTP in km | 76 - 81 |
---|---|
Maximaal AC laadvermogen in kW | 7,4 |
Oplaadtijd in uren (0-100%) met de BMW Wallbox | 4,5 |
Topsnelheid in km/h | 250 |
---|---|
Topsnelheid (elektrisch) | 140 |
Acceleratie 0–100 km/h in s | 3,8 |
Lengte / breedte / hoogte in mm | 5.110 / 2.005 / 1.755 |
---|---|
Breedte incl. spiegels (bestuurder-/passagierskant) in mm | 2235 (1127 / 1108) |
Wielbasis in mm | 3.105 / 12,5 |
Bodemvrijheid in mm | 220 |
Ledig gewicht in kg | 2.795 |
---|---|
Maximaal gewicht in kg | 3.300 |
Maximaal laadgewicht in kg | 580 |
Toelaatbare asbelasting voor / achter in kg | 1.500 / 1.825 |
Toelaatbaar aanhangergewicht ongeremd / Kogeldruk in kg | 750 / 140 |
Inhoud bagageruimte in l | 527 - 1820 |
Bandenmaat voor | 275/45 R21 110 Y XL |
---|---|
Bandenmaat achter | 315/40 R21 115 Y XL |
Wielmaat voor | 9,5Jx21 LM |
Wielmaat achter | 10,5Jx21 LM |
Verbruik (gecombineerd) | 2 - 1,7 |
---|---|
Stroomverbruik, gemiddeld WLTP in kWh/100 km | 33,6 - 32,7 |
Inhoud brandstoftank in l | 69 |
Gemiddelde CO2 uitstoot | 45 - 37 |
---|
De hier vermelde waarden voor vermogen, rijprestaties, brandstof- en stroomverbruik en CO₂ emissie gelden voor uitvoeringen met standaardtransmissie.
[1] Bij Plug-in-Hybride modellen: puur elektrisch rijden kan bij temperaturen onder het vriespunt pas na enkele kilometers rijden, als de accu de bedrijfstemperatuur heeft bereikt.
[2] Voorlopige waarden. Ontbrekende waarden waren nog niet bekend bij redactiesluiting.
[3] De bij de benzinemotoren vermelde waarden voor vermogen, rijprestaties en brandstofverbruik gelden bij gebruik van een brandstofkwaliteit van RON 98. Gegevens over het brandstofverbruik hebben betrekking op gebruik met referentiebrandstof volgens (EC) 2018/1832. De benzinemotoren zijn geschikt voor een brandstofkwaliteit van RON 91 en hoger, met een maximaal ethanolaandeel van 10% (E10). Het gebruik van een brandstofkwaliteit van minimaal RON 95 wordt aangeraden. Voor high-performance-modellen beveelt BMW het gebruik van een brandstofkwaliteit van RON 98 aan.
[4] Bij Plug-in-Hybride modellen: vermogen afhankelijk van de laadstatus van de accu.
[5] De getoonde waarden van brandstofverbruik, CO₂ emissies, energieverbruik en bereik, zijn vastgesteld op basis van de versie van de Europese Verordening (EC) 2018 / 1832 die van toepassing is ten tijde van de typegoedkeuring. De cijfers verwijzen naar de WLTP testcyclus conform Richtlijn (EC) 1151 / 2017 en kunnen variëren afhankelijk van de geselecteerde opties. Sinds 1 september 2017 worden voertuigen gehomologeerd volgens de Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP). Dit is een nieuwe, meer realistische rijcyclus voor het meten van brandstofverbruik en CO₂ emissie. Sinds 1 juli 2020 vervangt WLTP de New European Driving Cycle (NEDC) volledig. De testcondities van WLTP zijn realistischer dan die van NEDC. Meer informatie vindt u hier. Het getoonde bereik is gebaseerd op verschillende configuraties van het geselecteerde model en is geen onderdeel van enig uitgebracht voorstel, ze zijn enkel bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigmodellen. Naast de brandstofefficiëntie van een auto zijn ook het rijgedrag en andere, niet-technische factoren bepalend voor het brandstofverbruik, het energieverbruik en de CO₂ uitstoot van een auto. Voor voertuig gerelateerde belastingen of andere heffingen gebaseerd op (in ieder geval onder andere) CO₂ emissie kunnen de CO₂ waarden verschillen met de hier weergegeven waarden. De CO₂ efficiency specificaties zijn vastgesteld op basis van de huidige toepasselijke versie van de Richtlijn 1999/94/EC en het Besluit van 3 november 2000, houdende regels inzake de etikettering van het energiegebruik van personenauto's (Besluit etikettering energiegebruik personenauto’s). De getoonde waarden zijn gebaseerd op het brandstofverbruik, CO₂ waarden, energieconsumptie en bereik volgens de WLTP cyclus voor de classificatie. Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de specifieke CO₂ emissie van nieuwe personenauto’s kan worden verkregen uit het “Handboek brandstofverbruik, de CO₂ emissie en het energieverbruik van nieuwe personenauto’s”, dat verkrijgbaar is bij verkooppunten en bij de RDW. Dit boekje kunt u downloaden van de RDW website www.rdw.nl.
[6] Bij Plug-in-Hybride modellen: gemiddeld, gewogen (EC AC Charge Weighted).
[7] De actieradius is afhankelijk van uiteenlopende factoren, zoals de individuele rijstijl, uitrusting van de auto, routecondities, buitentemperatuur en gebruik van verwarming/airconditioning en voorverwarming/-verkoeling (preconditioning-functie).
[8] De laadprestaties zijn afhankelijk van de batterijlading, omgevingstemperatuur, het individueel rijprofiel en het gebruik van extra stroomverbruikers. De getoonde actieradii zijn gebaseerd op de beste WLTP resultaten. De oplaadtijden gelden voor een omgevingstemperatuur van 23°C nadat eerder gereden is en kunnen afwijken naargelang het gebruik en het rijgedrag.
[9] Fabrieksopgave. De RDW gewichten liggen 100 kg lager. Ledig gewicht geldt voor modellen in standaarduitvoering. Optionele uitrustingen en accessoires kunnen dit gewicht verhogen en het laadvermogen en, bij invloed op de aerodynamica, de topsnelheid veranderen.
[10] Bestaat uit aandrijving door verbrandingsmotor (vermelde waarde) en elektromotor (tot de vermelde waarde). Elektrische aandrijving afhankelijk van de laadstatus van de accu.
[11] Met optioneel M Driver’s Pack.
[12] Mit Vorübersetzung auf Kurbelwelle.
De getoonde waarden van brandstofverbruik, CO₂ emissies, energieverbruik en bereik, zijn vastgesteld op basis van de versie van de Europese Verordening (EC) 2018 / 1832 die van toepassing is ten tijde van de typegoedkeuring. De cijfers verwijzen naar de WLTP testcyclus conform Richtlijn (EC) 1151 / 2017 en kunnen variëren afhankelijk van de geselecteerde opties. Sinds 1 september 2017 worden voertuigen gehomologeerd volgens de Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP). Dit is een nieuwe, meer realistische rijcyclus voor het meten van brandstofverbruik en CO₂ emissie. Sinds 1 juli 2020 vervangt WLTP de New European Driving Circle (NEDC) volledig. De testcondities van WLTP zijn realistischer dan die van NEDC. Meer informatie vind je hier.
Het getoonde bereik is gebaseerd op verschillende configuraties van het geselecteerde model en is geen onderdeel van enig uitgebracht voorstel, ze zijn enkel bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigmodellen. Naast de brandstofefficiëntie van een auto zijn ook het rijgedrag en andere, niet-technische factoren bepalend voor het brandstofverbruik, het energieverbruik en de CO2-uitstoot van een auto. Voor voertuig gerelateerde belastingen of andere heffingen gebaseerd op (in ieder geval onder andere) CO₂- uitstoot kunnen de CO₂ waarden verschillen met de hier weergegeven waarden. De CO₂ efficiency specificaties zijn vastgesteld op basis van de huidige toepasselijke versie van de Richtlijn 1999/94/EC en het Besluit van 3 november 2000, houdende regels inzake de etikettering van het energiegebruik van personenauto's (Besluit etikettering energiegebruik personenauto’s). De getoonde waarden zijn gebaseerd op het brandstofverbruik, CO₂ waarden, energie consumpties en bereik volgens de WLTP cyclus voor de classificatie.
Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de specifieke CO₂ emissie of nieuwe personenauto’s kan worden verkregen uit het “handboek brandstofverbruik, de CO₂ emissie en het energieverbruik van nieuwe personenauto’s”, dat verkrijgbaar is bij verkooppunten en bij het RDW. Dit boekje kunt u downloaden van de RDW website www.rdw.nl.