BMW Group

BMW Group is met de merken BMW, MINI, Rolls-Royce en BMW Motorrad wereldwijd de leidende fabrikant van premium auto’s en motorfietsen en biedt ook premium financiële en mobiliteitsdiensten. Als internationaal concern maakt BMW Group gebruik van 31 productie- en assemblagevestigingen in 15 landen. Het wereldwijde verkoop- en distributienetwerk spreidt zich uit over meer dan 140 landen.

 

In 2019 verkocht BMW Group wereldwijd meer dan 2,5 miljoen auto’s en meer dan 175.000 motorfietsen – in Nederland is BMW Motorrad al 10 jaar op rij marktleider. In 2019 bedroeg de winst voor belastingen € 7,118 miljard en de omzet € 104,210 miljard. Op 31 december 2019 bood de onderneming wereldwijd werk aan 133.778 medewerkers.

 

Het succes van BMW Group is van oudsher gebaseerd op langetermijndenken en verantwoord ondernemen. De onderneming heeft ecologische en sociale duurzaamheid in haar gehele waardeketen verankerd. Een allesomvattende productverantwoordelijkheid en spaarzaam omgaan met natuurlijke bronnen maken integraal deel uit van de strategie.

Lees meer

BMW GROUP NEDERLAND.

BMW Group Nederland is een dochteronderneming van het wereldwijd opererende BMW AG uit München. De organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van BMW, BMW Motorrad en MINI in Nederland.

 

Om haar positie in de Nederlandse markt verder te versterken heeft BMW Group Nederland twee zusterondernemingen: BMW Financial Services en BMW Retail Nederland bv. De eerste is er voor de financiële ondersteuning van de dealers en hun klanten en richt zich met haar dienstverlening op leasing, financiering en verzekeringen. BMW Retail Nederland bv bestaat uit het dealerbedrijf BMW Amsterdam.
BMW Group Nederland is gevestigd aan de Einsteinlaan 5 te Rijswijk op het bedrijventerrein Broekpolder. Een uitstekend bereikbare zichtlocatie direct naast het knooppunt Ypenburg bij Den Haag.

 

In 2019 noteerde BMW Group Nederland net als het jaar ervoor recordregistraties voor alle merken. Al in november 2019 brak BMW het 2018-verkooprecord en in december liep deze recordverkoop verder op. MINI had een all-time high, mede dankzij de grotere MINI modellen Clubman en Countryman, en ook Aftersales verbrak het record van het jaar ervoor.

 

Heel bijzonder is dat BMW Motorrad niet alleen haar oude verkooprecord verbrak, maar bovendien tien jaar overall marktleider is geworden. Eenprestatie die door geen enkel ander land ooit is geleverd. De innovatieve BMW i3 verkocht beter dan ooit tevoren, de registraties namen met maar liefst 77 procent toe en die van plug-in hybrides met 48 procent – waarmee BMW segmentleider werd.

 

Ook 2020 wordt weer een jaar vol elektrificatie. Op 7 maart is de showroomintroductie van de MINI Electric, er is een voor de 2020-bijtellingsregels op maat gemaakte BMW i3 en het plug-in hybride aanbod omvat maar liefst 13 modellen van BMW en MINI. Die bieden een steeds grotere range en dus steeds meer emissievrije kilometers. Zeker in combinatie met eDrive Zones die BMW Group vanaf maart 2020 uitrolt zijn ze in staat om milieuwinst te boeken waar die ertoe doet, in de stad. Rotterdam zal als eerste over deze eDrive Zone beschikken die is gebaseerd op de bestaande milieuzone. Kort daarna volgen Den Haag, Utrecht en Amsterdam. Zodra een BMW plug-in hybride de eDrive Zone binnenrijdt, schakelt hij automatisch over naar de elektrische modus. Met elektrisch rijden en laden verzamel je ‘BMW Points’ die je kunt inwisselen tegen bijvoorbeeld laadtegoed via BMW Charging.

 

Naast de nieuwe 1 en 3 Serie en de gloednieuwe BMW 2 Serie Gran Coupé biedt BMW Group dit jaar het mooiste en meest complete portfolio luxemodellen ooit. Alle moderne aandrijftechnologieën kunnen een CO2-besparing bieden en de klant kiest welke aandrijftechnologie het beste bij hem of haar past. Dit noemen wij de Power of Choice. Deze uitgebreide keuzemogelijkheid is een zeer relevante differentiatie ten opzichte van de concurrentie en stelt onze huidige en toekomstige klanten centraal in strategische beslissingen.

Lees meer