U VERZEKERT UW BMW.

PRAKTISCHE INFORMATIE OVER UW VERZEKERDE AUTO.

Rijdt u in een BMW? En heeft u deze verzekerd via BMW Financial Services? Dan vindt u hier praktische informatie over uw verzekering. Ook kunt u hier snel en eenvoudig uw administratieve wijzigingen doorgeven of schade aan uw BMW melden. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Bent u in bezit van een leaseauto (BMW Operational Lease of BMW Service Lease? Dan bereikt u onze klantenservice via het telefoonnummer (070) 41 47 510. U kunt ook een e-mail sturen naar csc@bmw.nl.Bent u in bezit van een BMW Top Cover of BMW Basic Cover verzekering? Dan kunt u het beste contact opnemen met de BMW Verzekering Service. BMW Verzekering Service is te bereiken via telefoonnummer (088) 57 72 430. U kunt ook een e-mail sturen naar bmwverzekering@allianz.nl. 

VOOR HET CONTRACT.

   

  • Hoe weet ik wat mijn maandelijkse verzekeringspremie wordt?

    U kunt uw verzekeringspremie eenvoudig online berekenen. Door een paar vragen te beantwoorden weet u meteen hoeveel het kost om goed verzekerd met uw BMW de weg op te gaan. Wilt u na de berekening een verzekering afsluiten, dan kunt u dit direct zelf online regelen. 

  • Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?

    Centrale database

    Als u na 1 september 2007 een autoverzekering heeft afgesloten, staan uw
    opgebouwde schadevrije jaren in een centrale database (Roy Data). Uw nieuwe
    verzekeraar controleert in deze database uw opgegeven jaren. Zelf ontvangt u
    een brief met daarin een bevestiging van uw aantal schadevrije jaren.

    Royementsverklaring

    Een royementsverklaring is het bewijs van uw opgebouwde schadevrije jaren. Dit
    bewijs ontvangt u van uw verzekeraar nadat u de autoverzekering heeft
    beëindigd. Heeft u vóór 1 september 2007 voor het laatst een autoverzekering
    afgesloten, dan moet u uw schadevrije jaren aantonen met een originele
    royementsverklaring. Een royementsverklaring is een waardedocument, dat maar
    één keer wordt verstrekt. De verklaring is slechts één jaar geldig. Daarna
    vervallen de schadevrije jaren. Sommige verzekeraars nemen in overleg ook een
    verklaring over die ouder is dan één jaar.

    Leaseverklaring

    Als u een leaseauto heeft gereden, dan kunt u de leasemaatschappij om een
    verklaring van uw eventuele schades vragen. Verzekeraars gaan bijna altijd
    akkoord met deze verklaringen, omdat leasemaatschappijen schades goed
    registreren.

    Werkgeversverklaring

    Verzekeraars keuren een werkgeversverklaring niet altijd goed. Het is
    belangrijk dat u de enige bestuurder van de auto bent geweest. Vraag uw
    werkgever om een verklaring van de verzekeraar van de auto. Uw nieuwe
    verzekeraar mag zelf bepalen of hij de werkgeversverklaring goedkeurt.

  • Wat is het verschil tussen een WA Casco, een WA Beperkt Casco en een WA Volledig Casco (allrisk) verzekering?

    WA Casco

    Met een WA dekking bent u alleen verzekerd tegen schade die u met uw auto
    toebrengt aan anderen. De schade aan uw eigen auto wordt niet vergoed. Auto’s
    ouder dan 8 jaar zijn meestal WA-verzekerd.

     

    WA Beperkt Casco

    Deze verzekering dekt naast de verplichte WA-dekking ook diefstal en schade
    door brand, ruitbreuk, storm, hagel en botsingen met dieren. Deze dekking wordt
    vaak gekozen voor auto’s die tussen de 4 en 8 jaar oud zijn.

     

    WA Volledig Casco (allrisk)

    Dit is de meest uitgebreide polis. Zelfs schade aan uw eigen auto is gedekt,
    ook als u die zelf heeft veroorzaakt. Verder dekt de allriskverzekering schade
    door brand, diefstal, inbraak, joyriding, ruitbreuk, botsingen met loslopende
    dieren, storm, hagel, overstroming, botsen en omslaan, aanrijdingen, te water
    raken, vandalisme en slippen. Voor nieuwe auto’s wordt meestal een volledig
    casco dekking afgesloten.

TIJDENS HET CONTRACT.

  

  • Hoe kan ik mijn verzekeringsdekking wijzigen?

    Voor het wijzigingen van uw verzekeringsdekking neemt u contact op met de BMW Verzekering Service via telefoonnummer (088) 57 72 430.

  • Ik rijd meer / minder kilometers per jaar dan opgegeven. Hoe kan ik dit doorgeven?

    U kunt dit het beste doen door een e-mail te sturen naar bmwverzekering@allianz.nl. Per post kan dit naar BMW Verzekeringen, t.a.v. afdeling Verzekering Service, Postbus 761, 3000 AT Rotterdam. Vermeld in het bericht uw kenteken, polisnummer en de nieuwe inschatting van het aantal kilometers dat u per jaar denkt te gaan rijden. U kunt kiezen uit de volgende opties: < 15.000 km, < 20.000km en >20.000 (onbeperkt).

  • Ik heb een andere auto. Hoe kan ik deze wijziging doorgeven?

    U kunt dit het beste doen door telefonisch contact op te nemen met BMW Verzekering Service via telefoonnummer (088) 57 72 430. Koopt u de nieuwe auto bij een BMW dealer, dan kan uw dealer dit uiteraard ook voor u regelen.

  • Ik ben onlangs verhuisd. Hoe kan ik dit doorgeven?

    U kunt dit het beste doen door een e-mail te sturen naar bmwverzekering@allianz.nl. Vermeld in uw e-mail uw oude en nieuwe adres, uw kenteken en uw polisnummer. Ook de datum per wanneer de wijziging moet worden doorgevoerd is belangrijk.

  • Ik wil mijn verzekering beëindigen. Wat moet ik daarvoor doen?

    Voor het beëindigen van uw BMW autoverzekering kunt u het beste een e-mail sturen naar bmwverzekering@allianz.nl. Vermeld in uw e-mail uw kenteken, polisnummer en de datum per wanneer u de verzekering wilt opzeggen. Het is ook mogelijk om de beëindiging per post aan ons door te geven. U kunt de brief met uw gegevens, versturen naar:

    BMW Verzekeringen
    T.a.v. afdeling Verzekering Service
    Postbus 761
    3000 AT Rotterdam

  • Kan ik ook een ander merk auto verzekeren?

    Ja, dat kan. Naast uw BMW kunt u ook een ander merk auto bij ons verzekeren. U kunt hiervoor een berekening maken via de button ‘bereken uw premie’. Ook kunt u hiervoor telefonisch contact opnemen met BMW Verzekering Service via (088) 57 72 430. Zij maken graag een offerte voor u.

  • Kan ik de auto van mijn partner ook bij u verzekeren? Krijg ik korting op mijn premie?

    U kunt de auto van uw partner ook bij ons verzekeren met onze “tweede autoregeling”. Hierbij wordt de hoogste no-claimkorting toegepast voor beide auto’s. U bouwt hiernaast wel allebei uw eigen schade vrije jaren op. De tweede auto hoeft geen BMW te zijn en ook uw partner heeft geen eigen risico als de auto wordt gerepareerd door uw BMW dealer of een andere schadeherstelpartner van BMW Financial Services. De enige voorwaarde is dat uw partner op hetzelfde adres staat ingeschreven als u.

  • Ik heb schade. Wat moet ik nu doen?

    De schade dient u te melden bij de schadeafdeling van Allianz (088 57 72 400). Is er een tegenpartij betrokken bij de schade en/of is de politie aanwezig geweest? Dan dient u een Europees schadeformulier in te vullen. In bepaalde gevallen kunt u de schade ook online melden.

  • Mijn auto is gestolen. Wat moet ik nu doen?

    U dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie en bij de schadeafdeling van Allianz via telefoonnummer (088) 57 72 400.