Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
VEELGESTELDE VRAGEN OVER LEASEN.
VOOR HET CONTRACT.
Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen voor het afsluiten van een zakelijk leasecontract.
Hoe kom ik aan een offerte van BMW Financial Services?
U berekent eenvoudig uw maandbedrag in onze zakelijke leasecalculator. Wilt u een offerte op maat? Deze kunt u direct via de calculator aanvragen. De door u geselecteerde dealer neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
TIJDENS HET CONTRACT.
Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen tijdens een zakelijk leasecontract.
Zijn onderhoud en reparatie aan mijn leaseauto inbegrepen in mijn maandbedrag?
Indien u een leaseovereenkomst heeft bij BMW Financial Services, dan zijn onderhoud en eventuele reparaties bij uw BMW dealer inbegrepen in uw maandbedrag . Zo komt u nooit voor verrassingen te staan. Heeft u uw overeenkomst uitgebreid met vervangend vervoer? Dan krijgt u direct een vergelijkbare BMW mee als vervangend vervoer. Tenzij anders afgesproken, wordt uw vervangend vervoer volledig vergoed als de reparatie langer duurt dan 24 uur.
Mijn overeenkomst bevat een winterbandenplan. Wat houdt dit in?
Indien u gebruik maakt van ons winterbandenplan, dan zijn de wissel van zomerbanden naar winterbanden (en terug) en de opslag ervan inbegrepen in uw maandtarief. Ons winterbandenplan omvat een velgenset met banden.
Mijn winterbanden zijn versleten. Wat moet ik doen?
Wij vergoeden nieuwe winterbanden in uw leaseovereenkomst. Uw BMW dealer kan dit voor u regelen.
Kan ik tijdens mijn overeenkomst alsnog winterbanden toevoegen?
Ook tijdens uw overeenkomst kunt u winterbanden met velgen toevoegen aan uw overeenkomst. Voor deze aanpassing kunt u contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 510. U kunt ook een e-mail sturen naar csc@bmw.nl.Brandstof is inbegrepen in mijn contract, maar ik heb zelf betaald. Wat nu?
U kunt uw brandstofdeclaratie samen met uw andere brandstofzaken geheel digitaal regelen door met uw tankpas in te loggen op de website van Multi Tank Card. Daarna kunt u stap voor stap uw declaratie indienen.
Wat moet ik doen als mijn brandstofpas niet werkt?
Indien uw brandstofpas niet werkt, dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 510.
Ik heb schade. Wat moet ik nu doen?
De schade kunt u online melden via onderstaande button. Is er een tegenpartij betrokken bij de schade en/of is de politie aanwezig geweest? Dan dient u een Europees schadeformulier in te vullen.
Mag ik met mijn auto naar het buitenland?
Ja, dat mag. Alle landen die op uw groene kaart vermeld staan, mag u bezoeken met uw leaseauto. In sommige landen kan gevraagd worden om een buitenlandverklaring.
Voor het aanvragen van de buitenlandverklaring kunt u gebruik maken van Mijn Financial Services. Hierdoor hebben wij de gegevens voor uw aanvraag meteen compleet.Hoe kan ik een bestuurdersverklaring voor mijn parkeervergunning aanvragen?
Het kan voorkomen dat u voor het aanvragen van een parkeervergunning voor uw leaseauto een bestuurdersverklaring nodig heeft. Met deze verklaring kunt bij uw gemeente kenbaar maken dat u de bestuurder bent. Voor het aanvragen van deze verklaring kunt u gebruik maken van Mijn Financial Services. Hierdoor hebben wij de gegevens voor uw aanvraag meteen compleet.
De berijder van mijn leaseauto is gewijzigd. Moet ik dit doorgeven?
Het kan voorkomen dat de berijder van de leaseauto wijzigt tijdens uw overeenkomst. Wij verzoeken u vriendelijk om de gegevens van de nieuwe berijder aan ons door te geven met behulp van ons digitale formulier.
Wanneer ontvang ik een hercalculatie?
Als u een leaseovereenkomst afsluit bij BMW Financial Services dan maken wij samen met u duidelijke afspraken over bijvoorbeeld het aantal kilometer dat u binnen uw overeenkomst mag rijden. Het kan uiteraard voorkomen dat u meer of minder kilometers rijdt dan contractueel vastgelegd. Binnen uw leaseovereenkomst mag u maximaal 10% afwijken van het aantal afgesproken kilometers.
Wijkt u meer dan 10% af (minder of meer kilometers), dan ontvangt u van ons een – verplicht – hercalculatie voorstel. Hierop staat een factuurbedrag voor de afgelopen periode en uw nieuwe maandtarief.Wie mag er in mijn leaseauto rijden?
Alleen de volgende personen mogen uw leaseauto besturen:
- u;
- uw werknemers;
- uw gezinsleden en gezinsleden van uw werknemers;
- uw levenspartner en de levenspartner van uw werknemers.
Ik ben verhuisd. Moet ik dit doorgeven?
Als u of uw bedrijf gaat verhuizen, dan verzoeken wij u vriendelijk om uw nieuwe adresgegevens aan ons door te geven. Voor de volledigheid en ter controle verzoeken wij u vriendelijk ook uw huidige gegevens in te vullen via Mijn Financial Services. Ook als u uw post liever op een ander adres wilt ontvangen, verzoeken wij u om dit aan ons door te geven.
Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd? Wat nu?
Een verandering van het rekeningnummer waarmee u het maandbedrag betaalt, kunt u via Mijn Financial Services snel en eenvoudig aan ons doorgeven.
Kan ik een kopie van een factuur ontvangen?
Het kan gebeuren dat u een factuur kwijtraakt of dat u een tweede factuur nodig heeft voor uw boekhouding. Via Mijn Financial Services kunt u snel en eenvoudig een factuur uit uw factuurhistorie downloaden.
Mijn factuur ziet er anders uit. Klopt dat?
Ja, dat klopt. Sinds november 2017 maken wij gebruik van een nieuw systeem. Als gevolg hiervan ziet uw factuur er anders uit. Dit betreft dus geen phishing e-mail.
Ik heb een bekeuring ontvangen. Wat nu?
Het kan natuurlijk gebeuren dat u een verkeersovertreding heeft begaan. De betalingswijze van de bekeuring is hierbij afhankelijk van het soort overtreding.
Bekeuringen van het CJIB (Mulder zaken)
Bekeuringen van het CJIB sturen wij direct aan u door. U bent zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling van de CJIB-beschikkingen. Is de betaaltermijn al verstreken heeft u de bekeuring nog niet betaald? Dan verzoeken wij u de bekeuring niet alsnog te voldoen. Ook niet de verhoging. Het CJIB stuurt de eerste aanmaning namelijk automatisch naar BMW Financial Services. Om te voorkomen dat de kosten verder oplopen, betalen wij de eerste aanmaning. Het bedrag van de bekeuring plus de aanmaningskosten en onze administratiekosten belasten we aan u door.
Gemeentelijke bekeuringen
Gemeentelijke bekeuringen (zoals een parkeerovertreding) betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan u door. Wij brengen geen administratiekosten in rekening.
Bekeuring met vervangend vervoer
Door de verhuurmaatschappij gefactureerde bekeuringen betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan u door. Wij brengen geen administratiekosten in rekening.
Bekeuring in het buitenland
Buitenlandse bekeuringen betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan u door inclusief administratiekosten. In sommige gevallen vraagt de betreffende instantie uw gegevens op en ontvangt u de bekeuring thuis, zodat u hem direct zelf kunt betalen.
Bent u het niet eens met een bekeuring?
Dan kunt u binnen de bezwaartermijn bezwaar maken bij de betreffende instantie. Let op! Als leaserijder dient u ook altijd de machtiging samen met het bezwaarschrift op te sturen. De machtiging bevindt zich op de achterzijde van de CJIB beschikking of op de factuur van de belaste bekeuring.Ik heb schade aan mijn leaseauto. Wat moet ik doen?
De schade dient u de melden bij de schadeafdeling van Allianz (088 57 72 400). Is er een tegenpartij betrokken bij de schade en/of is de politie aanwezig geweest? Dan dient u een Europees schadeformulier in te vullen. In bepaalde gevallen kunt u de schade ook online melden via Mijn Financial Services.
Mijn auto is gestolen. Wat moet ik nu doen?
U dient dit zo snel mogelijk te melden bij de politie en door te geven via ons online formulier.
Wat is mijn eigen risico bij schade?
Het standaard eigen risico bedraagt €135, - per schadegeval. Uw eigen risico kan hier in sommige gevallen van afwijken. Wilt u precies weten welk eigen risico u betaalt? Neem dan contact op met de BMW Verzekering Service via telefoonnummer (088) 57 72 430.
Hoe kom ik aan een verklaring schadevrij rijden?
U kunt deze verklaring telefonisch opvragen via BMW Financial Services via telefoonnummer (070) 41 47 510.
EINDE CONTRACT
Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over het einde van een zakelijk leasecontract.
Mijn contract loopt af. Wat zijn mijn mogelijkheden?
Uw leaseovereenkomst bij BMW Financial Services eindigt binnenkort. Een mooi moment om te beslissen wat u wilt gaan doen. Bij het aflopen van uw leaseovereenkomst kunt u namelijk kiezen uit drie opties: u kunt overstappen in een nieuwe BMW, doorrijden in uw huidige BMW of uw BMW inleveren. Bent u benieuwd welke optie het beste bij u past? Met onze keuzehulp weet u precies wat uw mogelijkheden zijn en wat u hiervoor moet doen.
Is het mogelijk om mijn leaseovereenkomst voortijdig te beëindigen?
Het is mogelijk uw leaseovereenkomst voor uw contractuele afgesproken einddatum te beëindigen. Hier zijn wel kosten aan verbonden.
Voortijdige beëindiging opvragen?
Neem gerust contact op met onze klantenservice als u hier meer over wilt weten. U kunt ons bereiken via telefoonnummer (070) 41 47 510. U kunt ons ook een e-mail sturen naar csc@bmw.nl.Kan ik mijn leaseauto overnemen?
Bevalt uw leaseauto zo goed, dat u hem niet in wilt leveren? Dan kunt u de auto na afloop van de overeenkomst van ons overnemen. U kunt de overnameprijs opvragen bij uw BMW dealer of bellen met onze klantenservice op (070) 41 47 510. Vervolgens ontvangt u van ons een schriftelijk voorstel.
Uiteraard is het ook mogelijk om de over te nemen leaseauto bij ons te financieren, hiervoor kunt u vrijblijvend een offerte op maat bij ons aanvragen.Kan mijn leaseovereenkomst worden verlengd?
Ja, verlengen is mogelijk tot een maximale looptijd van 60 maanden. Wel dient u er rekening mee te houden dat u met een benzine auto maximaal 150.000 kilometer mag rijden en met een diesel auto 180.000 kilometer. Voor het verlengen van uw contract neemt u contact op met de klantenservice van BMW Financial Services.
Waar lever ik mijn auto in aan het einde van de overeenkomst?
U kunt uw BMW bij alle officiële BMW dealers inleveren.