BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Duurzamere toekomst BMW Group

DE TOEKOMST IS ELEKTRISCH, DIGITAAL EN CIRCULAIR.

DE TOEKOMST IS ELEKTRISCH, DIGITAAL EN CIRCULAIR.

Duurzaamheid is stevig in de bedrijfsstrategie van de BMW Group verankerd. Het bedrijf houdt zich al heel lang bezig met de vraag hoe een duurzame bedrijfsvoering verder kan worden gestimuleerd. Het doel is een integrale aanpak met drie pijlers voor de gehele waardeketen: ecologisch, sociaal en economisch met de nadruk op circulariteit. Hierbij is de ontwikkeling van elektrische voertuigen een doorslaggevende factor – maar niet de enige: de BMW Group integreert duurzaamheid in de gehele leveringsketen, de ontwikkeling, productie en tot na de gebruiksfase van het voertuig en de recycling.

Lees meer

BMW VEHICLE FOOTPRINT.

BMW Duurzaamheid Vehicle Footprint video

Verandering begint met transparantie.

Hoe weet ik wat de ecologische footprint van mijn BMW is? De BMW Vehicle Footprint is het antwoord. Vier belangrijke duurzaamheidscriteria – klimaatimpact, efficiëntie, circulariteit en toeleveringsketen – en een uitgebreide en door de Duitse technische inspectie (TÜV) beoordeelde levenscyclusbalans bieden samen een omvangrijk totaalbeeld.

ONTDEK ONZE HOLISTISCHE DUURZAAMHEIDSBENADERING EN DE i5.

ONZE VERPLICHTINGEN.

  • 01 BMW Group heeft zich gecommitteerd aan het Klimaatakkoord van Parijs en de bijbehorende doelstelling om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5 graad.
  • 02 Om een ​​verdere reductie van de CO2-uitstoot te realiseren, legt BMW Group de focus op de gebruiksfase van de voertuigen, die 70% van de CO2-voetafdruk van de BMW Group veroorzaakt.
  • 03 Voor 2030 wil BMW Group de CO2 emissie uit productgebruik reduceren met ten minste 50%.

DUURZAAMHEID IS EEN VAST ONDERDEEL VAN DE STRATEGIE VAN BMW GROUP.

ONZE TOTAALAANPAK OP DRIE FRONTEN.

BMW Group heeft zich ten doel gesteld om op alle drie de fronten aan duurzaamheid te werken: ecologisch, sociaal en economisch – en over de gehele waardeketen. Deze drie fronten vormen het kader waarbinnen BMW Group actief is en ze dragen samen bij aan het bereiken van de doelen. Deze totaalaanpak is – samen met de transparantie van onze doelstellingen en resultaten – de elementaire basis voor een vertrouwensvolle samenwerking met onze B2B-klanten.
BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Ecologisch weg in groene natuur

Ecologisch.

De BMW Group heeft zich gecommitteerd aan het Klimaatakkoord van Parijs en Net Zero tot uiterlijk 2050 en dit vormt een integraal bestanddeel van onze totale 360°-duurzaamheidsaanpak die in onze bedrijfsstrategie is verankerd.

Op weg naar Net Zero hebben wij voor de komende jaren ambitieuze, wetenschappelijk gefundeerde CO₂-doelstellingen geformuleerd. Tot 2030 willen wij onze totale CO₂-voetafdruk per voertuig gedurende de gehele levenscyclus met 40% verlagen (uitgangswaarde: 2019).

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Sociaal BMW werknemers voor gebouw

Sociaal.

Als bedrijf en werkgever onderkent BMW Group zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid ten opzichte van zijn werknemers en de samenleving. Daarom hecht BMW Group veel belang aan de gezondheid, diversiteit en ontwikkelingsmogelijkheden van medewerkers. Tegelijkertijd is BMW Group zich bewust van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid als wereldspeler.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Economisch interieur van BMW productiehal en magazijn

Economisch.

BMW Group is zich bewust van zijn economische belang voor de samenleving en baseert zijn bedrijfsvoering op verantwoorde principes en duurzame waardecreatie. Het naleven van de richtlijnen is onze grootste prioriteit – wij beschouwen ze als de basis voor succes op de lange termijn en ze zijn stevig verankerd in onze bedrijfscultuur. Op die manier willen we niet alleen financiële schade, maar vooral ook het verlies van vertrouwen in ons voorkomen – vanaf het begin. Bij mogelijke risico's kijken wij daarom altijd naar de toekomst en de gevolgen voor ons bedrijf.

BMW GROUP REPORT.

GEÏNTEGREERD VERSLAG VAN DE STAND VAN ZAKEN.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht BMW Group Report blauwe infographic met BMW conceptauto

BMW Group onderkent zijn verantwoordelijkheid om meetbaar en transparant te zijn in zijn duurzaamheidscommunicatie.
 

  • Daarom combineren we sinds 2020 ons jaarverslag met ons duurzaamheidsverslag in een geïntegreerd verslag voor de hele BMW Group.
  • BMW Group ontving voor deze uitgebreide vorm van rapportage in 2022 de Building Public Trust Award voor de beste duurzaamheidsrapportage van de DAX 40 ondernemingen.
  • Dit geïntegreerde verslag geeft een gedetailleerd overzicht van onze duurzaamheidsdoelstellingen en toont ook de verwezenlijking van onze jaarlijkse doelstellingen.

BMW DUURZAAMHEIDSSCORES.

BMW GROUP BIJ O.A. ECOVADIS.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht EcoVadis logo

BMW Group vindt externe beoordelingen zeer belangrijk om partners en klanten objectieve beoordelingen te kunnen bieden. Wij vragen u om voor een externe verklaring altijd contact op te nemen met BMW Group Nederland Corporate Communications om u concrete informatie of antwoorden te geven.

SERVICES.

BMW Group helpt B2B klanten hun duurzaamheidsdoelen te bereiken met behulp van een breed scala aan tools en services, zodat ze hun wagenpark nog efficiënter en duurzamer kunnen inrichten. De tool Fleet Data is daarvan een goed voorbeeld: die biedt talrijke functies en maakt voertuiggegevens inzichtelijk voor eigenaren van een wagenpark van BMW of MINI modellen. Fleet Data wordt aangeboden in vijf modules en omvat meer dan tien relevante gebruikscasussen voor wagenparkbeheer. Van kilometer- en contractbeheer tot voertuigstatus en het verstrekken van GPS-locaties. Bovendien zijn service, onderhoud en verbruik inbegrepen. Vanaf 2023 zijn drie nieuwe duurzaamheidsgerichte functies beschikbaar. Die kunnen direct via de tool of flexibel via een interface (API) worden gedownload.

Lees meer

FLEET DATA – DE NIEUWE DUURZAAMHEIDSFUNCTIES.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Fleet Data BMW rijdend, met bergen op achtergrond
  • Evaluatie en transparantie over de CO2 balans van het wagenpark, evaluatie van de aandelen elektrisch rijden van PHEV's, potentieanalyse en aanbeveling voor elektrificatie wagenpark.

BMW CHARGING SOLUTIONS.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht BMW Charging Solutions BMW bij laadstation met vrouw op voorgrond

Comfortabel opladen bij honderdduizenden openbare laadpunten in Europa met stroom afkomstig van hernieuwbare energie. Bovendien bieden wij individuele oplossingen voor thuisladen en laden op het werk.

FAQ.

  • Hoe is duurzaamheid verankerd in BMW Group?
  • Waarin onderscheidt BMW Group zich van zijn concurrenten op het gebied van duurzaamheid?
  • Is BMW Group lid van EcoVadis? Hoe staat het daar in een internationale branchevergelijking?