Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

GOVERNANCE.
VERANTWOORDE BEDRIJFSVOERING VOOR DUURZAME WAARDECREATIE.
Corporate Governance betekent een bedrijfsvoering die is gebaseerd op het handelen volgens de principes van een verantwoordelijke waardecreatie. Deze voorwaarde geldt voor alle onderdelen van de BMW Group. De belangrijkste pijlers van de bedrijfscultuur zijn:
• Naleving van wet- en regelgeving
• Een bedrijfsvoering met duidelijke doelstellingen die is gericht op de belangen van alle stakeholders
• Hoogste eisen aan milieu- en sociale normen en 'due diligence' binnen de toeleveringsketens
• Transparante verslaglegging en bedrijfscommunicatie
• Op vertrouwen gebaseerde samenwerking tussen directie, raad van commissarissen en medewerkers.
COMPLIANCE.

Integriteit is onderdeel van onze identiteit.
Compliance houdt voor BMW Group veel meer in dan het naleven van wet- en regelgeving en de interne bedrijfsregels. Compliance is onderdeel van onze identiteit, een levende cultuur van integriteit en een bindend kader voor alle bedrijfsactiviteiten – wereldwijd.

Ons Compliance Managent Systeem (CMS).
Het CMS van BMW Group geldt voor het gehele concern en is gebaseerd op de benadering Prevent-Detect-Respond. Het beschrijft specifieke preventie-, bewakings-, controle- en reactiemaatregelen. Het CMS is afgestemd op de risicosituatie van het bedrijf en omvat alle relevante compliance-onderwerpen:
- fraudepreventie
- exportcontrole
- witwaspreventie
- naleving van mededingingsregels
- corruptiepreventie
- mensenrechten
- gegevensbescherming
- technische compliance
NIEUWE IMPULSEN DANKZIJ REGELMATIGE UITWISSELING MET STAKEHOLDERS.

Als wereldwijd actief bedrijf opereert BMW Group in een zeer internationaal verbonden wereld. Dankzij XChange-platforms zoals de rad°hub, het FUTURE FORUM en de BMW Group Dialogue creëren we een intensieve uitwisseling die niet alleen alle betrokkenen nieuwe perspectieven laat zien, maar ook aanzet tot verandering. Daarom communiceren we regelmatig onderling met onze stakeholders om onszelf doelen te stellen vanuit een economisch en duurzaam perspectief:
- voldoen aan het Klimaatakkoord van Parijs
- maatschappelijke verantwoordelijkheid voor medewerkers
- milieu- en sociale normen en respect voor mensenrechten
- duurzame financiering en EU taxonomie
- verantwoorde bedrijfsvoering
GEÏNTEGREERD VERSLAG VAN DE STAND VAN ZAKEN.

ONZE DUURZAME FINANCIËLE STRATEGIE.
Duurzaamheid is inmiddels een belangrijk criterium in de financiële wereld geworden. Investeerders en analisten houden bij hun investeringsbeslissingen en -adviezen steeds meer rekening met sociale, milieu- en governance-aspecten (ESG). Ook de Europese Unie gaat met de EU taxonomie ondernemingen op basis van duurzaamheidscriteria classificeren.
GEGEVENSBESCHERMING.
De bescherming van klantgegevens en hun onafhankelijke zelfbeschikking over informatie hebben bijzonder hoge prioriteit:
- wij verzamelen persoonsgegevens uitsluitend in overeenstemming met wetten en normen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de EU en de internationale informatiebeveiligingsnorm ISO/IEC 27001
- wij verzamelen en gebruiken persoonsgegevens uitsluitend als dit wettelijk is toegestaan en de betrokkene hiermee heeft ingestemd
- we controleren alle applicaties op actuele IT-beveiligingsmaatregelen
- interne communicatie vindt uitsluitend plaats via een streng beveiligde verbinding