GEAVANCEERDE NOODOPROEP.

De intelligente noodoproep verleent 24 uur per dag snel en gericht hulp in noodsituaties. Gespecialiseerde medewerkers van het BMW Callcenter staan altijd klaar in de eigen taal van de bestuurder, ook in het buitenland. Het systeem activeert een automatische noodoproep in geval van een zwaar ongeval waarbij de airbags worden opgeblazen, of wanneer door een ongeval de gordelspanners in werking zijn gesteld.

Via een in uw BMW geïntegreerde SIM-kaart – dus onafhankelijk van uw eigen mobiele telefoon – worden voor de hulpdiensten relevante gegevens zoals de exacte autopositie, informatie over de ernst van het ongeval en het letselrisico van de inzittenden verzonden naar het BMW Callcenter. Van daaruit wordt de dichtstbijzijnde hulpcentrale direct geïnformeerd en krijgt het slachtoffer telefonische assistentie tot de hulpverleners ter plaatse zijn. De noodoproep kan ook handmatig worden geactiveerd, bijvoorbeeld om andere verkeersdeelnemers te helpen.

Geavanceerde Noodoproep uitgelegd: