BMW M2 Coupé

DE BMW M2 COUPÉ.

EEN GEBOREN ATLEET.

DE BMW M2 COUPÉ.

EEN GEBOREN ATLEET.

De BMW M2 Coupé. EEN GEBOREN ATLEET.

Leverbaar vanaf

€ 87.195

Design en concept van de eerste BMW M2 Coupé knopen aan bij de rijke historie van BMW M GmbH. Dit nieuwe M model combineert een verbluffend prestatiepotentieel en de traditionele achterwielaandrijving met de precisie en wendbaarheid van een state-of-the-art M model. De karakteristieke voor- en achterbumper optimaliseren de luchttoevoer en de aerodynamica. Het sportief afgestemde onderstel en de krachtige M TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor zorgen voor adembenemende performance.

RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.

Handgeschakelde M transmissie met 6 versnellingen of M transmissie met dubbele koppeling en Drivelogic, actief M sperdifferentieel en een onstuimige reactie op het gaspedaal dankzij een maximaal koppel van 500 Nm – de onmiskenbare kenmerken van een volbloed sporter, geheel in de traditie van BMW M GmbH.

Autosportkarakter.

Het rijplezier in de BMW M2 Coupé het resultaat van hoogontwikkelde technologie, die onder de meest extreme omstandigheden is getest. Het resultaat is een authentieke rijbeleving die alleen een M model kan bieden: met een vrijwel optimale 50:50 gewichtsverdeling, een uitmuntend onderstel en door de autosport geïnspireerde uitrustingen.

7-traps M DCT met Drivelogic.

Schakelen zonder onderbreking van de trekkracht, zonder koppelen of gas loslaten: de 7-traps M transmissie met dubbele koppeling en Drivelogic. Schakelen naar een andere versnelling kan handmatig – via de transmissiehendel of de schakel-paddles aan het stuur – of automatisch. De functie Launch Control garandeert een optimale acceleratie vanuit stilstand.

Actief M sperdifferentieel.

Het actieve M sperdifferentieel optimaliseert tractie en rijstabiliteit bij het wisselen van rijbaan en het uitaccelereren van bochten, bij hoge snelheden in bochten en op ongelijkmatige ondergrond. De tractie wordt geoptimaliseerd via een elektronisch gestuurde lamellenkoppeling die toerentalverschillen tussen de achterwielen minimaliseert.

M compound-remmen.

Door toepassing van verschillende materialen bieden de M compound-remmen naast voortreffelijke vertragingswaarden ook hoge fading-stabiliteit en een lange levensduur, en realiseren een gewichtsreductie die een positieve uitwerking heeft op wendbaarheid, rijdynamiek en acceleratie. De remklauwen in Blau metallic met M logo kenmerken het high performance remsysteem met compound-remschijven.

M POWER WORLD.

M Power World is een trefpunt voor mensen met dezelfde passie: fascinatie voor de sterkste letter ter wereld.

DESIGN.

Het design van de BMW M2 Coupé belichaamt pure kracht en dynamiek. De sportieve coupélijn, de gespierde vormtaal en de cockpit met authentieke details uit de autosport benadrukken de atletische uitstraling.

Brochure en prijslijst.

Een brochure en prijslijst aanvragen kan voor BMW M modellen alleen telefonisch.

BRANDSTOFVERBRUIK EN CO2-EMISSIE.

  • Brandstofverbruik en CO2-emissie voor de BMW M2 Coupé:

    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 8,5 tot 7,9

    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 199 tot 185

    Meer informatie over officiële brandstof- en stroomverbruikswaarden,
    evenals de CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk
    gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW.
    Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is
    kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

  • Waarden op basis van de ECE-testcyclus, afhankelijk van de gekozen bandenmaat. De afgebeelde modellen zijn voorzien van extra-uitrustingen.

    Meer informatie over officiële energieverbruiks-, brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

    De gegevens hebben geen betrekking op een specifiek exemplaar en maken geen deel uit van het aanbod, maar dienen ter vergelijking van de verschillende modellen onderling. CO2-emissie die ontstaat bij het produceren en leveren van de brandstof of andere energiedragers, wordt bij het bepalen van de CO2-emissie overeenkomstig Richtlijn 1999/94/EG buiten beschouwing gelaten.